Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Har sett bortimot alle RBK kampene så langt.

Rosenborg er bunnsoild i forsvar, men har en litt ujevn keeper som desverre har en trener i Jørn Jamtfall. Dette fenonemet har svertet gode keepere som Espen Johnsen,Arni Gautur Arason og Lars Hirschfeld følt på kroppen.

 

Midtbanen er solid,men spør du meg så er det litt for mange unødvendige feilvalg og feilpassninger per kamp.

 

Ivers og Prica er mer dødelig enn fire Huggormer og en mordsnegle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De bør da være det siden huggorm ikke er særlig dødelig.

 

Brann har forhåpentligvis motgiften på plass igjen og gjør dem like ufarlige som i siste møte (men spilte Prica i det oppgjøret?).

 

Satser på at det nok engang er RBK-leftovers som står for deres fall. Fakiri holder internasjonalt nivå på høyrebacken og Karadas var særdeles frempå i siste kamp. Endelig har vi mer enn Huseklepp å by på. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Brann har forhåpentligvis motgiften på plass

Håhå, you. :D

 

Fakiri og Bakke bekymrer meg svært lite, men Karadas er badass(blir sånt av rbk-spill)

Samt Huseklepp blir bedre og bedre per kamp.

 

Men Brann-Rosenborg er ikke før November så da spår jeg at Rosenborg allerede har drukket seg Ivers etter gullfeiringen.

Lenke til kommentar
Har sett RBK for lite i år til å ha noe skikkelig inntrykk. De var direkte svake mot Brann, produserte kun en sjanse som kom i de 93 minutt (men klarte på mystisk vis å score et mål før dette). Og det i en periode Brann ikke var særlig sterke, spesielt svak på backplass og med en feilkomponert midtbane som nå er rettet opp i.

 

Skal nå bli gøy å se ustabile Brann møte dette bunnsolide RBK igjen. :)

 

Nå gjorde jo Brann som de fleste har gjort på Lerkendal, lagt seg bakpå og spilt destruktiv fotball.

Og siden Brann er et bedre lag enn mye av det andre som har vært på besøk, så får Rosenborg problemer. Det kan også sies at vi var veldig svake i de første rundene og 3-0 over Vålerengen var en del flaks.

Det blir vanskelig å spille fotball når motstanderen har bestemt seg for at 0-0 er det beste resultatet de kan få.

Lenke til kommentar

Utrolig jevnt det er i TL i år, bare med RBK og muligens Molde litt i en egen klasse der oppe. Jeg gleder meg i alle fall til innspurten, det er alltid mye dramatikk i TL, både når det gjelder nedrykk og seriegull. Men det skal mye til å klare å ta RBK i år.

Lenke til kommentar
Dere håper at et av tippeligaens mest fargerike og tradisjonelle lag rykker ned?
Det hadde jo vært fantastisk morsomt om en av de ''store'' skulle finne på å rykke ned. Alle krise overskriftene i avisene og alle de sutrete supporterne hadde vært moro og fulgt med på. Ville vært en genial ''en gangs'' opplevelse. Men ville vært sportslig sett veldig negativt for Tippeligaen, noe som vi helst burde unngå m.t.p at nivået allerede har synket såpass.
Lenke til kommentar
Brann har forhåpentligvis motgiften på plass

Håhå, you. :D

 

Fakiri og Bakke bekymrer meg svært lite, men Karadas er badass(blir sånt av rbk-spill)

Samt Huseklepp blir bedre og bedre per kamp.

 

Men Brann-Rosenborg er ikke før November så da spår jeg at Rosenborg allerede har drukket seg Ivers etter gullfeiringen.

 

Fakiri er nok en å frykte litt nå. Bedre offensiv høyreback med norsk pass er det ikke lett å finne. Han slår noen vidunderlige pasninger og crosser, smått forunderlig at han ikke gjorde det samme når han var på midtbanen. Litt mer middelmådig i det defensive. Det beste er at Solli har sluttet med pasningene sine (er jo hans store svakhet), han gir heller ballen til Fakiri som tar seg av å prikke i'en.

 

Også fint at Brann alltid scorer mål. Er vel 24 kamper på rad nå.

 

Tror faktisk jeg kommer til aa le meg ihjel om Brann rykker ned. Ville vaert saa fantatisk digg.

 

Syntes det hadde vært kjipt om Brann, Viking eller RBK hadde rykket ned. VIF var jeg egentlig vant med fra jeg var liten at ikke var i TL, så jeg har ikke helt det samme forholdet til dem. Men greit om de også er oppe.

 

Å møte de lagene er jo tross alt noe av høydepunktene for sesongen. Start er jeg også glad i på den måten.

 

Men så er nok ikke Brann i fare for å rykke ned i år heller.

Lenke til kommentar
Fakiri er nok en å frykte litt nå. Bedre offensiv høyreback med norsk pass er det ikke lett å finne. Han slår noen vidunderlige pasninger og crosser, smått forunderlig at han ikke gjorde det samme når han var på midtbanen. Litt mer middelmådig i det defensive. Det beste er at Solli har sluttet med pasningene sine (er jo hans store svakhet), han gir heller ballen til Fakiri som tar seg av å prikke i'en.

 

Når du sier El Fakiri ikke får det til på sentral midt vil jeg tro det delvis i hvertfall er fordi han trenger å bruke noen tuch. På backen har han den tiden han trenger, den får han ikke på sentral midt, for på sentral stopper alt opp når han får ballen, og han roter den også ofte bort fordi han bruker et tuch for mye.

 

Solli må enten byttes ut eller komme seg i form, for han har vært elendig. Enten må vi håpe Holmvik bedrer seg, og vi dermed kan bruke Sævarsson på topp, ellers kan vi jo flytte Huseklepp ned på vingen, og Cato Hansen på topp, han fortjener en mulighet fra start på topp!

Lenke til kommentar
Men tenk på alle de grinete bergenserene? Var jo nærmest umulig å oppholde seg i Bergen i året etter de ble seriemestere sist.

 

Det beste var når Rosenborg slo Brann 3 - 0 i Bergen i "Seriefinalen" for et par år siden. Grinete bergensere som sa de skulle "drepe alle de svart og hvite de så i byen". Da lo jeg godt og lenge.

Lenke til kommentar
Men tenk på alle de grinete bergenserene? Var jo nærmest umulig å oppholde seg i Bergen i året etter de ble seriemestere sist.

Det beste var når Rosenborg slo Brann 3 - 0 i Bergen i "Seriefinalen" for et par år siden. Grinete bergensere som sa de skulle "drepe alle de svart og hvite de så i byen". Da lo jeg godt og lenge.

Fantastisk kamp! :w00t:

Lenke til kommentar
Det ble da forrøvrig 1-3, ikke 3-0, og det er første og eneste gang jeg har vært på brann stadion. Sinnsyk stemning, om ikke annet :).

 

Om ikke noe annet er det nærmest alltid sinnsyk stemning på Brann Stadion. Det er ofte dårlig spill, det blir man vant med opp gjennom årene, men øyner mann håp om ett eller annet, så er stemningen magisk, ingen tromme, ingen megafon og ingen dansing, bare sang av full hals, det er magisk!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...