Sameboe Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Hadde det vært innendørs bane lik Fornebu, så hadde det vel vært bedre. (Minnes Tromsø - RBK) Heller humpete gress enn innendørs fotball. Seriøst. Med et mulig unntak for Alta hvor det kanskje aldri vokser gress. At Stabekk har flyttet inn i en svett gymsal er en skam for norsk fotball. Det går an å få til fine gressbaner på østlandet. Det vokser da gress i Alta, og idrettsparken sitt gress er da ganske pent også! Men kapasiteten er problemet, når Alta får bygd nytt annlegg som sikkert får kunstgress. Prisen er visst skyhøy, men blir fortsatt utrolig fint annlegg! Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Hele Norge klagde på gressmatta Tromsø hadde før og skjønte helt klart at noe måtte gjøres. Kunstgress var det mest logiske alternativet og det virket som matta som ble lagt skulle være mer enn god nok. I starten klagde så klart de som i prinsippet alltid er mot kunstgress men man hørte lite annet. Det er bedre enn alternativet kan man si. Når det gjelder TIL-RBK i år så man at det var helt fint mulig å spille fotball selv i de forholdene,det ble flere fine mål og spill var absolutt mulig. Ville heller nevnt TIL-Viking 2004 om jeg skulle lagt fram et skrekkeksempel. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Problemet er at kvaliteten på kunstgresset i Norge er altfor lavt. Tromsø og Ålesund er verst i klassen mens Bodø Glimt har ålreit kunstgress. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Kunstgresset på Aspmyra er helt klart av høy kvalitet. Har spilt der selv, og det er nesten som å spille på gress. Lenke til kommentar
Kjuagutt Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Problemet er at kvaliteten på kunstgresset i Norge er altfor lavt. Tromsø og Ålesund er verst i klassen mens Bodø Glimt har ålreit kunstgress. Har du prøvd det? Har selv spilt mye på kunstgress, og nei, det er ikke som gress. Ballen spretter litt mer, og litt mer der den skal. En god kunstgressbane er godt å spille på, men selvsagt er en god og jevn kunstgressbane bedre. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Hva er egentlig galt med kunstgress? Har hørt at enkelte spillere vil forlate klubbene sine hvis klubben får en kunstgressbane. Mens andre sier at de sliter mye med skader pga. kunstgresset. Selv har jeg spilt på kunstgress de siste 7-8 årene, og har ikke merket noe som helst til skader eller lignende. Så hva er egentlig galt med det? Lenke til kommentar
Kjuagutt Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Hva er egentlig galt med kunstgress? Har hørt at enkelte spillere vil forlate klubbene sine hvis klubben får en kunstgressbane. Mens andre sier at de sliter mye med skader pga. kunstgresset. Selv har jeg spilt på kunstgress de siste 7-8 årene, og har ikke merket noe som helst til skader eller lignende. Så hva er egentlig galt med det? Det er spesielt for eldre spillere som er vant med gress det er fare for skader, for beina står bom fast når du trakker ned med litt store knotter. Har selv hatt en kneskade (i 9 mnd) fordi foten sto fast i bakken, og en ryggskade i 6 mnd pga belastningen du får. Fysioterapauten min mente begge deler var kunstgress, men kan kun si med sikkerhet når det gjelder den første. Er snakk om slitasjeskader, men lite er dokumentert. Er også mye mer behagelig å spille på godt gress. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Tror trådstartet befinner seg på ferie, siden det fortsatt står runde 12 når vi egentlig sparker i gang runde 14 til helga. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Tror trådstartet befinner seg på ferie, siden det fortsatt står runde 12 når vi egentlig sparker i gang runde 14 til helga. Merkelig. Mener han skrev et innlegg i tråden for 30 minutter siden, men er vel jeg som ser feil. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Trådstarter skrev et innlegg for ca 2 min siden , hmmmmm Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Trådstarter skrev et innlegg for ca 2 min siden , hmmmmm Ja, merkelig fyr denne trådstarteren. Han har jo endret tittelen allerede. Raskt mtp. at han er på ferie. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Må enten ha utviklet et tankeoverføringssystem til pcen sin. Eller så har noen hacket pcen hans. Skummelt dette. Tror jeg legger meg til køys og gjemmer meg under dyna. Dette blir for skummelt for meg. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeliga...icle2780787.ece . Endelig noen som slår tilbake. Hvis Rosenborg-spillerene ikke klarer å slå pasninger på kunstgress er det vel heller de som er for dårlige teknisk? Endret 20. juni 2009 av String-Emil Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Hamren kritiserte vel kunstgresset på Colorline stadion, ikke kunstgress generelt. Bodø skal visst ha et veldig bra dekke blant annet, mens det i Ålesund er av den utdaterte typen. Lenke til kommentar
Kjuagutt Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Ser ikke problemet med å slå passninger på kunstgress som Hamren snakker om. Men at det er ubehagelig å spille på, og frykten for skader hadde vært mer troverdig. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Ser ikke problemet med å slå passninger på kunstgress som Hamren snakker om. Men at det er ubehagelig å spille på, og frykten for skader hadde vært mer troverdig. Igjen. Det er ikke snakk om alle typer kunstgress. Noen typer merker man knapt forskjell på fra vanlig naturgress, men det i Ålesund gjør visst nok at ballen oppfører seg annerledes. Lenke til kommentar
Kjuagutt Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Har forstått dette. Har selv spilt på mange typer kunstgress, hvor noen er svært gode, og noen er relativt dårlige. Kan ikke se for meg at en type kunstgress som blir brukt i tippeligaen er så dårlig. Ballen reagerer annerledes ja, den humper ikke så mye som på lerkendal, og den går raskere. Er det problemet til Hamren? At ballen går for fort? Neida, ser at det er stor forskjell, og at det sikkert er en mindre god bane i Ålesund, men at den er så dårlig som det blir gitt uttrykk for nekter jeg å tro. Delvis fakta og delvis syting i utspillene til Hamren her. Går det dårlig kan man jo altids skylde på krampe i begge leggene da Endret 20. juni 2009 av Kjuagutt Lenke til kommentar
Manken Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Noen som vet om simen brenne spiller mot lyn i morgen? Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Noen som vet om simen brenne spiller mot lyn i morgen?gjør ikke Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Noen som vet om simen brenne spiller mot lyn i morgen? Brenne, Valencia og Svindal Larsen er uaktuelle med diverse småskader. Men men, skal jo ikke være veldig vanskelig å slå lyn selv uten de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå