Lurvefranzen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Men har vi noe valg da? Det er ikke mulig å få se fotball på TV gjennom parabolen, enten så må man se den på PC-en eller så er det borteturer som gjelder. Og det er det jo nesten ingen som gidder. Dessuten er det et fåtall som har mulighet til å koble PC-en opp mot TV-en. Om man gjør dette, så tipper jeg man vil få langt fra optimal kvalitet i forhold til det man fikk gjennom TV2-Sport. Det er en jævla skandale, og det viser bare hvor grisk NNF er. Eneste positive som kommer utav dette, er at det virker som om kampene blir satt tidligere, slik at det blir lettere å planlegge borteturer for supporterne. Lenke til kommentar
Blaabærmuffins Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvor mange år varer denne medieavtalen? Med denn elendige løsningen blir det vel til at man kun ser sitt eget lag på web-tv, og ikke andre kamper. Selvom jeg f.eks gjerne skulle sett Odd - Brann så vet jeg ikke om jeg hadde gjort det på pcn med elendig bildekvalitet. Hadde det værtmulig å oppdrive normal kvalitet slik at man kunne koble bildet opp mot TV'n derimot... Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 ikke dårlig vist vi får denne kvaliteten på tippeliga kampene også ! Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hmm,jeg trodde flatskjermer mer eller mindre var standarden nå. Tar meg maks noen sekunder å finne fram VGA-ledningen,plugge den til den bærbare pcen og kjøre på. Opplever selv kvaliteten som smått bedre enn hva jeg hadde sist sesong med Sumo. Virker samtidig som bredden er begrenset for at serverne ikke skal bli overbelastet. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hmm,jeg trodde flatskjermer mer eller mindre var standarden nå. Tar meg maks noen sekunder å finne fram VGA-ledningen,plugge den til den bærbare pcen og kjøre på. Opplever selv kvaliteten som smått bedre enn hva jeg hadde sist sesong med Sumo. Virker samtidig som bredden er begrenset for at serverne ikke skal bli overbelastet. Flertallet har nok flatskjerm nå, ja. Men har flertallet tråløst nett, eller kabel som strekker seg fra modem til bærbar PC når den må stå nærmt TV-en? I det store og hele så er det en del som skal klaffe for at man skal kunne se kampen på TV, og selv om mange har mulighet til dette så er det langt fra alle. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 10 meter nettverkskabel eller VGA kabel koster minde enn en kampbillett på Sumo,avstand er etter min mening ingen unnskyldning eller grunn til å klage. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 10 meter nettverkskabel eller VGA kabel koster minde enn en kampbillett på Sumo,avstand er etter min mening ingen unnskyldning eller grunn til å klage. Hva er det som tilsier at modemet står 10 meter fra TV-en? Hva er det som tilsier at alle har flatskjerm? For min del er det ikke et problem å se den på PC- skjermen min, dessuten går jeg på alle hjemmekampene så det er bare en del av bortekampene som blir aktuelle å se. Men hva med de som før pleide å se den i sofaen? Min mormor på 92 år så alle Brannkampene via TV2- sport, hvordan skal hun få se de i år? Ved å kjøpe sin egen bærbare PC og opprette konto på Sumo/VG eller BT? De tilbyr et elendig produkt til folket som en helhet, det er i allefall min mening. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg er ikke på noen måte uenig i at det er idiotisk at det ikke er alternativer for folk som hun du nevner. Prøvde bare poengtere at det finnes gode måter å gjøre det beste ut av det på. Det er uten tvil ikke godt nok å kun tilby kampene over nett. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Joda, det finnes løsninger for folk som har utstyret, selv om det er litt tungvindt. Er i allefall et lyspunkt at det virker som om kvaliteten er bedre enn den vi fikk på Sumo. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Koster vel 100 kr per kamp også... Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Koster vel 100 kr per kamp også... For Sumo så er det 100 kr for en kampbillett ja. Men har man litt vett i hodet så betaler man 150 kr for en hel måned for fri bruk. Vet ikke hva prisen vil ligge på hos de andre operatørene. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Spent på hvordan den lokale puben løser det her. Kjipt å måtte ta med laptopen for å se bortekamper. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Puber har da allerede løst det flere ganger ved å vise kamper over nett? Andy's i Oslo har nå gjort det flere ganger med TL kamper. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 10 meter nettverkskabel eller VGA kabel koster minde enn en kampbillett på Sumo,avstand er etter min mening ingen unnskyldning eller grunn til å klage. Nei, men det er en smule kjipt å måtte gå til anskaffelse av datamaskin for å kunne se norsk fotball. Jeg har kun tabletPC i tillegg til min stasjonære. Dermed får ikke jeg sett alle kampene i Tippeligaen '09. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Alle som har Altibox vil få se alle tippeligakampene gratis neste år? Eller har jeg misforstått? Kilde Lenke til kommentar
Olum Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hehe, jeg storkoser meg over at det blir vanskeligere og vanskeligere å se kamp hjemme. Færre foran skjermen = flere på stadion. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hehe, jeg storkoser meg over at det blir vanskeligere og vanskeligere å se kamp hjemme. Færre foran skjermen = flere på stadion. Skjønner den tanken, men det vil ikke skje. For meg som ikke holder med noe spesielt lag i tippeligaen, så gidder jeg ikke dra på kamp ofte for å se lag (og forsåvidt fotballstil og kvalitet) som ikke interesserer meg. Noe av ulempen med å følge mye med på Premier Leauge, er at det merker man hvor sinnsykt mye dårligere og kjedeligere fotball som spilles i Norge. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Greit det, skal på alle hjemmekampene, men har ikke råd eller tid til alle bortekampene, da ville jeg gjerne hatt mulighet til å se dem på TV Lenke til kommentar
Blaabærmuffins Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hehe, jeg storkoser meg over at det blir vanskeligere og vanskeligere å se kamp hjemme. Færre foran skjermen = flere på stadion. Tror ikke det vil ha så veldig stor påvirkning på tilskuertall, men kanskje litt. De som kjøper et abonnement som fører til at de kan se alle kampene er nok de som også er så interessert at de prøver å komme seg på flest mulig kamper. Det er mange som liker å se kampen en gang til etter at de har sett den på stadion, og det er mange som ikke har muligheten til å reise til Nord-Norge på en Søndag. Da er det greit at man har et godt tilbud. Noe som er positivt med den nye medieavtalen er hvertfall at 3 kamper går på gratis-TV på 3 forskjellige dager. Så egentlig tror jeg nok at man får sett nok kamper av andre lag gjennom det. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Hehe, jeg storkoser meg over at det blir vanskeligere og vanskeligere å se kamp hjemme. Færre foran skjermen = flere på stadion. Det er jo ikke direkte vanskelig å se en kamp hjemme. "Alle" kan jo se den på nettet. Er jo enklere for Hvermannsen å se kampen på dataen enn å reise på stadion for å se den der. Og hva med borteturer? Tror du flere reiser med laget sitt bare fordi de ikke får sett kampen på TV-en? Det tror ikke jeg. Eneste utslaget som kommer av disse nye sendingene er mindre tilskuertall, det er i allefall min mening. Eneste jeg er irritert på er at det er vanskelig å se kampen på TV. Jeg reiser ikke på alle borteturene, og når jeg først skal se fotball hjemme foretrekker jeg å se den på TV-et fra sofaen. Helst uten VGA ledning, trådløst nett og skype- avbrytelser midt i kampen. (Satt litt på spissen, men du tar kanskje poenget). Endret 5. februar 2009 av lurvefranzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå