Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi så jo mot FFK. Start greide ikke å spille fotball. Bananas har reddet dere gang på gang denne sesongen, og dere hadde ikke vært så høyt oppe uten han. ;)

Så du mener vi ikke klarte å spille fotball pga at vi ikke hadde han?

Skal si deg noe jeg. I år har midtbanen vår fungert utrolig bra, Bruer har vært fantastisk som ballgjenvinner og playmaker. Kleiven/Myggen/Owello har gjort en kjempejobb ved siden av han. Fevang har vært enorm som hengespiss bak Hulsker, og har foret moldenseren med nydelige stikkere gang på gang. Så gjorde Tørum noen rare grep. Han satte Bruer ut på venstrekanten, en posisjon han har spilt i før, men som er helt annerledes enn den han er vant til i år, hvor han har vært vår beste spiller i flere kamper. En småskadet Myggen ble satt alene til å temme FFKs midtbane, mens Fevang lå foran han i en diamant, og hadde igjen Stokkelien og Hulsker foran seg. Hulsker gadd ikke en dritt, han gadd ikke starte på løpene da ballene kom fra Fevang. Bruer kom seg aldri inn i kampen som ving, Myggen sine pasninger traff alle steder de ikke skulle, Fevang ble for alene, han og Mads var de eneste som fungerte sånn tålig. Kleiven har aldri i karrieren spilt høyreving, så det er ikke veldig rart det ikke funket. Når man i tillegg hadde både Owello, Bola og lynraske Clay ute, og trege Jesper "Klysa" Mathisen kom inn, kan det ikke gå annet enn steingalt. Spesielt med Borgersen og Jesper til å passe på en lynkjapp spiss som Everton (godt han er Tippeligaens dårligste spiss). Høie var enorm, holdt oss inne i kampen.

Etter 70 minutter, da Børufsen kom inn på venstrekanten, Bruer gikk inn sentralt og Fevang fikk støtten han trengte, begynte vi å spille virkelig bra, og burde puttet minst 2-3 mål på sjansene til Fevang og 2x Børufsen. Stokkeliens skudd fra 30 meter i krysstanga fortjente også å gå inn.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Skulle bare mangle at dere får noen muligheter mot slutten. FFK blir passive, og legger seg bakpå. Dere må frem, og komme til sjanser. Med Bananas på laget, så hadde dere skapt sjanser i løpet av hele kampen. Selv om det var noen taktiske feil av Tørum, så må du innrømme at Start ikke er ett topplag uten Bananas.

Lenke til kommentar
Nedrykk var kanskje overdrevet, men dere hadde nok ikke kommet på øvre halvdel av tabellen. :)

Vent og se om han stikker i sommer du. Er så lei at enkeltspillere blir trukket frem som et helt lag. F. eks. at Torres og Gerrard er hele Liverpool. Vi spilte 60 minutter uten begge dem, men slo United likevel. Lagseier!

Hvis ikke du har sett hvordan Bruer, Owello, Fevang, Goodson, Hunter, Høie m. fl. har utmerket seg, har du virkelig sett for lite av Start til å dømme oss.

Lenke til kommentar

Problemet er at de ikke fungerer så godt uten Bananas. De beviste det i kampen mot FFK. Og ikke kom med at Tørum brukte dem feil, for hvem sin feil var det? De fikk sjansen til å gjøre det bra uten Bananas i en kamp, men greide ikke å ta vare på den.

Lenke til kommentar
Problemet er at de ikke fungerer så godt uten Bananas. De beviste det i kampen mot FFK. Og ikke kom med at Tørum brukte dem feil, for hvem sin feil var det? De fikk sjansen til å gjøre det bra uten Bananas i en kamp, men greide ikke å ta vare på den.

Tørum innrømmet selv at det var han sin feil. Fevang og Bård uttalte det samme.

Lenke til kommentar
Jeg så ikke kampen, men jeg leste innlegget ditt. Men jeg så et sammendrag av kampen på TV2, og kan ikke si at Start spilte noe stort.

Så ut av et sammendrag på TV2 kan du si at hele grunnen til at vi ikke spilte veldig bra de første 70 minuttene, var at vi manglet Bolaños?

Lenke til kommentar
Jeg så ikke kampen, men jeg leste innlegget ditt. Men jeg så et sammendrag av kampen på TV2, og kan ikke si at Start spilte noe stort.

Så ut av et sammendrag på TV2 kan du si at hele grunnen til at vi ikke spilte veldig bra de første 70 minuttene, var at vi manglet Bolaños?

Ja. Om Bananas hadde spilt, så hadde dere spilt bedre.

Lenke til kommentar

Slapp av Bolanos,og tål at folk har andre meninger enn deg. Start har vært veldig gode etter opprykket sitt og du er (over?)entusiastisk over prestasjonene,vi har fått det med oss nå.

Så jevn som serien er i disse tider er det klart individualistene som kan gjøre forskjell på middelhavsfarere og de som kjemper om medaljer. Noen lag har flere av dem(RBK med Tettey,Sapara,Olsen osv) mens mindre klubber kanskje bare har en (TIL har Moldskred, Brann har Huseklepp osv). Når da spillere av den sorten ikke er med merker man klart at lagene påvirkes av det, det virker som de ikke helt klarer å bestemme seg for hvordan de vil framover i banen.

Start er ikke noe unntak for det og de fleste som følger med på norsk fotball fikk med seg at de ikke var helt det samme i kampen mot FFK. Supporterne deres kan kunne med så mange unnskyldninger de vil men ikke komme og bli forbannet fordi andre ikke er enige med dem.

Lenke til kommentar
Vent og se om han stikker i sommer du. Er så lei at enkeltspillere blir trukket frem som et helt lag.

Sier karen som bruker spillerens navn som navn her på forumet og skryter han opp i skyene hver gang sjansen byr seg. Jeg er faktisk helt enig med Latias. Bolaños gjør Start utrolig mye bedre og de hadde ikke vært der de er i dag uten han.

Lenke til kommentar
Vent og se om han stikker i sommer du. Er så lei at enkeltspillere blir trukket frem som et helt lag.

Sier karen som bruker spillerens navn som navn her på forumet og skryter han opp i skyene hver gang sjansen byr seg. Jeg er faktisk helt enig med Latias. Bolaños gjør Start utrolig mye bedre og de hadde ikke vært der de er i dag uten han.

Det er fakta ingen kan komme unna. Så enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...