Gå til innhold

Nytt skjermkort. Noen tips?

DrozO

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg en veldig bra gaming pc for noen år tilbake for 12 000 kr. Har vært strålende fornøyd med den, men nå ser jeg at skjermkortet mitt begynner å bli litt utdatert i forhold til de nyeste spillene. Skjermkortet jeg har er . Har ikke tenkt så veldig på pris, men under 2000 er nokk grensa. Er det noen som har noe anbefalinger?

Litt specs om pc'en min:

2,13 gigahertz AMD Athlon 64 X2 Dual Core

Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-K8N-SLi

NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO

Endret av DrozO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg veldig kjent med SLi. Men etter det jeg vet kan du koble til et nytt skjermkort og kjøre dem i SLI, men det må da være et identisk skjermkort som du har nå. Et ekstra GeForce 7900 GT/GTO skjermkort vil gi deg litt bedre ytelse. Disse skjermkortene er dog av en eldre versjon, og vet ikke hvor mye ytelse det vil gi, om det vil svare seg å kjøpe et ekstra GeForce 7900 GT/GTO skjermkort eller om GeForce 7900 GT/GTO skjermkort fremdeles er til salgs.

Vil du ha nVidia skjermkort, kan du til din prisgrense ta en titt på GeForce 9800 GT eller GeForce 9800 GTX.

Can I mix and match graphics cards?

In order to provide optimal symmetric scaling, SLI technology requires the NVIDIA GPUs to match. For example, a GeForce 7800 GTX must be paired with another GeForce 7800 GTX. Likewise, a GeForce 6600 GT must be paired with another GeForce 6600 GT. However, using the latest Release 80 or later graphics drivers, NVIDIA GPUs sold by different manufacturers can be used together in an SLI configuration. For example, a GeForce 7800 GT from vendor ABC can be matched with a GeForce 7800 GT from vendor XYZ.

- Du kan lese mer om SLi på denne siden;http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...