pstub Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Heisann! Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med et irriterende problem jeg har. Det er ikke veldig alvorlig, men veldig irriterende! Jeg har en Windows HomeServer (WHS) med delte mapper som jeg har mappet opp på min maskin. Jeg har totalt 2TB (4x500GB disker) på WHS. Problemet er at utforskeren på klient-maskinene viser diskene som fulle grafisk, men teksten oppgir rett! Ser ut som diskene er fulle selv om de på langt nær er det! De viser disken som 445GB i stedet for 2TB (cirka). Så nå har jeg 1,03TB ledig av 445GB. Det syns jeg er bra gjort! Det irriterende er jo at jeg har en full rød søyle i stedet for en halvfull grønn søyle! Noen som har noen smart måte å løse dette på, om det i det hele tatt er mulig? Takk for hjelpen på forhånd! PS: Bilde av problemet vedlagt! Har testet å mappe diskene på nytt, men det hjalp ikke... Edit: Klikket på properties og fant følgende: Working står det på "used space". Hvordan kan det ha seg? Se bilde under: Endret 1. desember 2008 av pstub Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Så det er et problem med WHS også? Jeg har en Linux server (Samba), og det fungerer ikke der heller. Vista sier det er 125GB ledig, total 142GB. Linux sier det er 211GB ledig, totalt 495GB. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Kjører en liten *bump* på denne! Noen som har noen bra forslag på dette? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå