Thor. Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Litt spesielt tilfelle. Min husvert elsker at jeg leier leilighet hos han siden han bare kan komme ned å spørre meg. Nå har han på en eller annen måte å tømme en rtf-fil for tekst, der var en måned med utgifter og inntekter skrevet ned og han skulle åpne den for å føye til en linje. Etterpå lagret han og dobbeltsjekket om det var lagret (han er en litt halvparanoid pensjonist). Han kom frustrert ned til meg og tryglet om at jeg kunne finne igjen de tapte dataene, han noterer etter kvitteringen han har med hjem så han får ikke fylt ut alt på nytt. Jeg har prøvd Recuva så langt men den finner bare igjen den tomme filen. Hva bør jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Det er vel desverre fint lite å gjøre. Regner med at ibas ikke er tingen i dette tilfellet. Forklar ham konseptet med å lagre data to steder. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 når filen er endret og ikke bare slettet så er den sansynligvis allerede overskrevet, så det er ganske så håpløst desverre. -Stigma Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Det var akkurat det samme jeg forestilte meg. Nevnte det til ham at han kunne lagre alt på en minnepenn en gang iblant. Han viste vist hva det var for han var sikker på at han hadde en liggende. Vi får se Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 NÅr det ikke er store data, så kan du bruke verktøy som automatisk synkroniserer en mappe (den som du lagrer viktige ting i), med en mappe på en nettserver (og det finnes gratis slike tjenester du kan bruke). Da er du jo beskyttet i flere lag. Selv om evt. huset brenner ned vil du kunne hente ut igjen dataene. Dessuten er det gratis å gjøre. Egner seg dog ikke like godt for store filer om du har en relativt treg nettlinje. -Stigma Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Han har en 800/800 linje. jeg kunne jo fikset en slik løsning for ham men tror det blir for komplisert. Kanskje et batch som kopierer alt i mine dokumenter til en minnepenn dersom *filnavn* finnes.. Men jeg vet ikke om det er noe vits. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Med mindre han hadde et versjonskontrollsystem satt opp, så tviler jeg på at det er så mye en kan gjøre. Hvilket skriveprogram er det snakk om? EDIT: Glemte et ord. Endret 2. desember 2008 av haalo Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Han bruker wordpad.. Bør ikke gi han noe mer komplisert.. Maskinen takler ikke stort mere, 5 år gammel bærbar. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå