Gå til innhold

Er jeg rasist?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muslimske jenter har ingenting i militæret å gjøre. Det er pålagt at man MÅ kunne sove i telt med menn, man må bære menn dersom de blir skadet eller man selv må kunne bli løftet opp av menn. Ja, man må faen meg bandagere kuken til lagkammeraten din dersom han blir skutt der.

Tror ikke det blir en aktuell problemstilling om man skal åpne opp for hijab i militæret, det kommer ikke til å skje.

Lenke til kommentar
Fy faen for et råttent samfunn. Best jeg begynner å hamstre sement, for jeg staten er ikke noe å stole på.

Det høres ut som at du har et veldig usunt syn på menneskeverd og likestilling.

Hvorfor skal du begynne å hamstre sement egentlig?

Tror du det kommer "hijab-brukende kristenhatende muslimjenter" å bomber deg?

Lenke til kommentar

En begrunnelse for reaksjonen til Abigor ville være interessant, ja. Man skulle kanskje tro at folk flest så på integrering av muslimske jenter som en god ting, enten man nå står på den ene eller andre siden av innvandringsdebatten. Men Abigor mener jo at muslimske jenter ikke passer i forsvaret, fordi de kanskje vill ha problemer med å bandasjere lillemann i aktiv strid. Nå vet jeg ikke riktig om han har vært i forsvaret selv ennå, men det kommer kanskje ikke som noen overraskelse for de fleste at det slett ikke er den vanligste problemstillingen i tjenesten her i landet.

Selv ble jeg riktignok skadet tre ganger, en da jeg fikk panserlokket på en Landrover i hodet mens jeg sto bøyd over motoren, og en gang da jeg hoppet ned fra et tak hvor vi lå og solte oss og landet feil med ene foten, og en gang når jeg fikk en forfrysning på øvelse i -40 grader i indre Troms. Men ingenting som ikke en muslimsk jente kunne håndtert like godt som alle andre.

Det er ellers nok av stllinger og oppgaver i Forsvaret som er ikke-stridende, jeg ser ingen grunn til at dette skulle være noe argument for å nekte dem å slippe til hvis de vil. Tvert om, jeg klarer ikke med min beste vilje å skjønne at det skal være negativt. Jeg kan vanskelig skjønne at noe skulle være et bedre uttrykk for integrering enn at innvandrerjenter velger å tilbringe et år av sitt liv til luselønn med det norske flagget på jakken for å hjelpe til med forsvaret av sitt nye hjemland.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Respekten for Islam har gått altfor langt. Dette er skandaløst.

Det handler ikke om respekten for Islam.

Det handler om respekten for medmennesker.

Vi burde være kjempeglade for at 2- og 3-generasjons innvandrere har lyst til å tjene landet de bor i.

Da er vel det å tillate hijab det minste vi kan gjøre?

Lenke til kommentar
Hvis de virkelig vil integreres, er det jo ingen dum idé å starte med å kaste lettversjonen av burkaen.

Hijaben er et religiøst symbol, ikke et etnisk. Mener du at folk skal forkaste sin tro når de kommer hit til landet? Blir de noe bedre nordmenn av det? Skal vi legge ned moskeene i samme slengen? Eller er et sånn at man faktisk (som den jødiske befolkningen her i landet) kan være være integrert uansett tro, eller mange på det samme?

Lenke til kommentar
Respekten for Islam har gått altfor langt. Dette er skandaløst.

Det handler ikke om respekten for Islam.

Det handler om respekten for medmennesker.

Vi burde være kjempeglade for at 2- og 3-generasjons innvandrere har lyst til å tjene landet de bor i.

Lenke til kommentar

At kvinner vil bære hijab er helt ok, men søker man inn i et yrke som har en direkte kleskode bør denne følges av alle uansett tro.

I forsvaret er reglene at håret skal ikke ligge over ørene, det skal heller ikke være så langt i nakken at det rører kragen på skjorten.

Hvis hijab skal tillates, bør også nisselue tillates for de som tror på julenissen.

At kvinner vil bære hijab er helt ok, men søker man inn i et yrke som har en direkte kleskode bør denne følges av alle uansett tro.

I forsvaret er reglene at håret skal ikke ligge over ørene, det skal heller ikke være så langt i nakken at det rører kragen på skjorten.

Hvis hijab skal tillates, bør også nisselue tillates for de som tror på julenissen.

Lenke til kommentar
Hijaben er et religiøst symbol, ikke et etnisk. Mener du at folk skal forkaste sin tro når de kommer hit til landet? Blir de noe bedre nordmenn av det? Skal vi legge ned moskeene i samme slengen? Eller er et sånn at man faktisk (som den jødiske befolkningen her i landet) kan være være integrert uansett tro, eller mange på det samme?

Din tanke er fri, men jeg mener at det ikke bør legges til rette for offentlig praktisering av Islam her i landet, og det bør i hver fall ikke gis støtte til det. Islam er en like farlig ideologi som nazismen. Er man muslim, er man ikke integrert. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Enten godtar de Norge slik Norge er, eller så får de flytte ut igjen. Noen her som har bodd i muslimske land? Prøvd å praktisere sin kristne tro der? Eventuelt kysset sin kjære på offentlig sted? Hvorfor i all himmelens verden skal vi ta til oss dette uvesenet fra land som lever i den mørke middelalder? Nå har vi endelig fåt frigjort kvinnene på hjemmebane, så skal vi godta forvaklede kvinne og religionssyn fra andre?

Endret av Europa
Lenke til kommentar

Forsvaret tillater religiøse symboler som hijab og turban.

Lenke til kommentar

Men hvorfor ikke julenisselue? Der mistet hvertfall jeg all respekt for politiet og militærets uniformer. Når et plagg som står for andre moralske syn og tolkninger av loven skal bli en del av uniformen, kan en jo lure på hva som er i ferd med å skje.

Endret av Europa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...