Gå til innhold

Er jeg rasist?


Anbefalte innlegg

NikkaYoichi: Om man velger det selv så blir det noe helt annet, men det å innføre en sosialdarwinisme er en rimelig skummel tankegang fordi man linker menneskeverdet oppimot hvor bra man er genetisk. Har sett en ganske god film som gikk på akkurat det der, men kommer ikke på hva den heter i farten.

 

Og jeg ser ikke at menneskeheten har tapt noe på at folk med genetisk arvelige sykdommer har formert seg. Levelalder og helse går oppover og oppover og folk blir generelt sett friskere og smartere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes vi skulle hatt lovforbud mot fødsler av barn med alvorlige defekter. Ganske enkelt fordi at det påfører meg som skattebetaler store summer hvert eneste år. Penger som kunne vært brukt på noe mer nyttig i å fore opp liv som strengt talt ikke er levedyktig. Ja, det er kanskje stygt og politisk ukorrekt å si det, men jeg tør å si det jeg mener.

Lenke til kommentar

Du skal selvfølgelig si det du mener, men jeg er glad for at det er fåtallet i Norge som har en slike holdning. Synspunktet ditt er ikke et langt steg i fra en holdning hvor funksjonshemmede, homoseksuelle og andre som ikke bidrar med å føre gode gener (eller gener i det hele tatt) videre i samfunnet burde avlives eller iallefall ikke har rett på hjelp fra samfunnet.

 

Menneskerettighetene er heldigvis ment å gjelde for alle mennesker, uten at man skal diskriminere på bakgrunn av genetiske defekter eller lignende.

Lenke til kommentar
Snarere tvert om. Vi holder liv i liv som egentlig bare skulle fått slippe å slite seg igjennom livet. De hadde blitt spist i hvilken som helst annen dyreart.
Egentlig? Egentlig i hvilken situasjon? Hvis vi ikke hadde mulighet til medisinsk behandling og omsorg - ja, slik som i steinalderen... Men, i dagens samfunn er egentlig faktisk stikk motsatt! Dessuten, mange som egentlig ikke skulle vært levende i dag, pga. ulykker osv - hvorfor kan vi ikke bare la de havne i jorda også? Det er ikke noe egentlig! Evolusjonen klarer seg selv, de som overlever, overlever og fører sine gener videre - om mennesker, dyr eller natur fører til et individs overlevelse er irrelevant.
Lenke til kommentar

Vel, dette anser jeg som rimelig opplagt selv. Når jeg ser et annet menneske lide, aktiverer det automatisk en følelse i meg som prøver å få meg til å hjelpe det mennesket. Slik har det alltid vært. Man kan hevde at dette er 100% kulturelt betinget, men det anser jeg som omtrent like sannsynlig som at det er kulturelt betinget at man spiser mat når man blir sulten. Det ligger latent i mennesket å hjelpe andre mennesker.

Lenke til kommentar
Det er helt klart en del innvandrere som tyr til ordet "rasisme" alt for raskt.

 

Men denne marginaliseringen av omfanget toeblast driver med, er bare så primitiv.

 

... og ikke blir vi noe smartere av det heller. ;)

Og derfor burde folk som toeblast gjøre noe med dette martyrkomplekset sitt.

Endret av Mastema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...