Gå til innhold

Er jeg rasist?

Anbefalte innlegg

Jeg har gitt deg en utfyllende og saklig forklaring på hvorfor ting er som de er.

Jeg er likevel uenig.

At du kommer trekkende med "pastafarianere" sier mye om din argumentasjon og ingenting om min, så det lar jeg ligge.

When one person suffers from a delusion, we call him insane. When they are many, we call them religious.

Endret av Europa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Europa: Ja jeg har faktisk det. Er tidligere kristen selv og har studert bibelen ganske mye, og har også lest en del av koranen, både fra min mors kopi, og en del på nettet. De er merkverdige like.

Når det gjelder at religion er en uting så er nok TWFA helt enig med deg. Forskjellen ligger nok mer i at han synes det er greit å respektere religion og la de praktisere den så fritt som mulig (uten at det går ut over andre såklart). Dere krangler bare om småting virker det som.

Selv er jeg vel mest enig med TWFA, men i likhet til Europa så har jeg ikke noe til overs for at religion settes kunstig høyt bare fordi det er religion. Folk som hører gud prate til dem, folk som ser engler, etc trenger behandling/hjelp.

Lenke til kommentar

GT er ille, NT er på langt nær så ille som Koranen. Bibelen er større enn Koranen og inneholder flere grusomheter, men prosentandelen onde vers er langt større i Koranen.

Folk som hører gud prate til dem, folk som ser engler, etc trenger behandling/hjelp.

Ja, men det gjelder de færreste religiøse, tror jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har gitt deg en utfyllende og saklig forklaring på hvorfor ting er som de er.

Jeg er likevel uenig.

At du kommer trekkende med "pastafarianere" sier mye om din argumentasjon og ingenting om min, så det lar jeg ligge.

When one person suffers from a delusion, we call him insane. When they are many, we call them religious.

Dette svaret bekrefter vel bare hva TWFA sier. Hvorfor ikke argumentere mot det han faktisk sier, isteden for å gulpe opp gamle Dawkins-perler?

Lenke til kommentar
Ta det som du vil :) Er bare mine egne meninger, vi ariske raser burde ikke blandes for mye.

Mørk hudete har mer dominante gener enn oss ariske så etterhvert vil ikke vi eksistere viss denne trenden fortsetter.

Hva er problemet med at mørke gener evt. tynner ut de hvite genene våre?

Hva er galt med å ha hvite gener?

Har aldri sagt at det er noe galt i det. Lurer bare på hvorfor det er så galt at brune gener tynner ut de hvite.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har et par synspunkter om innvandring som jeg lurer på om dere synes gjør meg til en rasist :p

1. jeg synes at utenlandske menn som kontrollerer livet til kvinner og barna sine ikke bør få bo i Norge. Kvinnene får ikke jobbe, barna får ikke leke med barn som tror på annen religion etc. vi i norge har jo kommet så langt når det gjelder like stilling.

2. jeg synes at alle innvandrere som bare gjør kødd og forbrytelser ikke har noe i landet med mindre de forholder seg til norske lover og regler. tenker spesielt på gutter som er med i alà b-gjengen og de dere.

3. Liker ikke at kvinner skal gå tildekket av sånne gardinlignende klær og ikke gjøre andre ting enn å passe på barna, lage mat, leve på trygda og be til allah.

Jeg har ingen ting i mot helt normale innvandrere som jobber, snakker norsk og følger lover og regler. Føler bare at jeg blir litt provosert når jeg hører om saker som at vi foreksempel kansje ikke skal gå i kirka med skolen til jul fordi noen innvandrere føler seg støtet på grunn av religion. Egentlig er jeg ikke en spesielt kristen person, men å gå i kirken til jul med skolen/familien er en tradisjon jeg ikke vil gi slipp på :D

Gjør sånne synspunkter meg til en rasist? Har flere venner av utenlandsk opprinnelse, men de følger norsk kultur og de har jeg absolutt ingen ting i mot! :)

Personlig så er jeg svært enig med deg. Nei, jeg mener bestemt at du ikke er noen form for rasist.

United5555 ;)

Lenke til kommentar

Europa: Det stemmer at Koranen er "værre" enn NT, men det skal heller ikke så mye til. Og man kan ikke bare velge bort GT selv om Jesus sa så i NT. Det er fremdeles mange ting i GT som blir fulgt av kristne (og mange ting som blir ignorert). Og at bøkerne er større synes jeg ikke har noe med saken å gjøre. Det unnskylder ikke bibelen eller koranen om prosentandelen av noe er lavere er høyrere.

Faktum er at det finnes ekstremistiske og moderate kristne og muslimer. Moderate muslimer er ikke noe værre enn moderate kristne. Og muslimer som kommer til Norge blir mer og mer moderate for hver generasjon. Det vises godt på f.eks fødselsraten.

Lenke til kommentar
Moderate muslimer er ikke noe værre enn moderate kristne. Og muslimer som kommer til Norge blir mer og mer moderate for hver generasjon. Det vises godt på f.eks fødselsraten.

Når jeg sier 'kristen' og 'muslim', mener jeg ekstreme kristne og muslimer. Jeg regner ikke 'moderate religiøse' som religiøse.

Lenke til kommentar
Muslimene tror jo at de som ikke tror på Allah og følger Islam havner i helvete også da.

Ja, men de fleste av dem mener - som Koranen sier - at det Gud/Allahs jobb å sende dem dit.

Minner meg om en gang vi kom til lesesalen på skolen (på 80-tallet) og fant en lapp som en eller annen kristen menighet hadde hengt opp. Den var rettet mot pensjonister, så hvorfor de hadde hengt den opp på en høyskole skal gudene vite. I hvert fall var budskapet noe slikt som dette: "Hvis du er gammel og ikke kristen: Du må omvende deg og følge Herren før du dør. Ellers havner du i helvete og vil pines for all evighet. Gud er barmhjertig!"...

Geir :)

Lenke til kommentar
Ja du er i min bok rasist.

For meg er en rasist en person med fordommer mot Etniske grupper med forskjellig Kultur enn din egen.

Eneste grunnen til at så mange hevder at du ikke er det er fordi dette er et fuckings FRP forum!

Rasisme er vel mer fordommer mot personer med et annet utseende enn deg selv.

Om man er rasist så liker man ikke en mørkhudet person som danser hallingdans.

Så hvis jeg er kritisk til steine-kulturen som foregår i muslimske land, er jeg rasist? I så fall er jeg stolt av å være rasist.

Det han sa var "en person med fordommer mot Etniske grupper med forskjellig Kultur enn din egen."

Er forskjell på å ha fordommer å være kritisk.

Men det at du nevner steining som en muslimsk ting er jo ganske rart da.

Steining kommer hverken fra koranen eller bibelen selv om det er nevnt i begge.

Det var allerede en avstraffelsemetode før NT begynner.

Endret av mhm.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...