Gå til innhold

Er jeg rasist?

Anbefalte innlegg

Nøyaktig hva er det du har problemet med på den siden?

Men jeg vil påpeke at folk i en del muslimske land med rette eller ikke oppfatter at vesten (spesielt USA) er i krig mot islam. Det påvirker synspunktene til den muslimske menigmann. Dette er land uten en fri presse, der befolkningen for høre de "sannheter" makthaverne vil at de skal høre.

De tror at de som ikke deler deres tro vil bli straffet av universets skaper. Her har du flere godbiter: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/023-violence.htm

Enig, de hjernevaskes av både presse og skolevesen, men likevel må man være en idiot for å drepe pga en karikaturtegning.

Så da kan du vel heller ikke påstå at det er Islam som er problemet?

Overtro er problemet. Uten tro på jomfruer i paradis, ingen martyrer.

Da synes jeg nesten du skal legge frem noen beviser.

Beviser for hva?

Hehe, du refererer faktisk til NorgesPatriotene, det er jo bare helt fantastisk.

Og hva er grunnen til at kristne ikke dreper sine ulydige barn da?

Det var du som refererte til dem. Jeg bare sjekket ut hva de står for, og mener at de har mange gode poenger i akkurat den artikkelen. Det gjør meg verken til NP-patriot, nazist eller FrP-er.

At de ikke tror på Bibelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så da kan du vel heller ikke påstå at det er Islam som er problemet?

Da synes jeg nesten du skal legge frem noen beviser.

Beviser for hva?

Overtro har da ingen ting med Islam å gjøre.

Beviser, altså finn frem de tekstene i Koranen der det oppfordres til vold mot "de vanntroe"

Lenke til kommentar

Si det til de sekulære marxist-leninistiske selvmordsbomberne og krigerne hos tamiltigerene.

Som om de ikke er overtroiske.

Hehehe, så du er muslim? Det forklarer saken.

Beviser, altså finn frem de tekstene i Koranen der det oppfordres til vold mot "de vanntroe"

www.google.com

Lenke til kommentar

Si det til de sekulære marxist-leninistiske selvmordsbomberne og krigerne hos tamiltigerene.

Som om de ikke er overtroiske.

Hehehe, så du er muslim? Det forklarer saken.

www.google.com

Jeg er ikke muslim nei.

Er humanist.

Hjelper ikke å bare flashe med google.

Siden du tydeligvis vet hvor det står, er det vel ingen problemer å vise meg akkurat hvor det står?

Lenke til kommentar

Som om de ikke er overtroiske

Får de jomfruer i himmelen? Allt som trengs for å skape martyrer er en brennende overbevisning for en sak.

Lenke til kommentar

En humanist som mener at Islam ikke er overtro? Den var ny.

Jeg er drittlei av å lete fram koranvers for folk. Bruk google. Det tar deg ca 3 sek å finne.

Allt som trengs for å skape martyrer er en brennende overbevisning for en sak.

Brennende engasjement holder ikke. Jeg brenner for mye rart, men det kunne ikke falle meg inn å sprenge meg i lufta for noen av sakene.

Lenke til kommentar

Jeg er drittlei av å lete fram koranvers for folk. Bruk google. Det tar deg ca 3 sek å finne.

Brennende engasjement holder ikke. Jeg brenner for mye rart, men det kunne ikke falle meg inn å sprenge meg i lufta for noen av sakene.

Da har du ikke en slik brennende overbevisning, men religion gjør det selvfølgelig langt lettere å fjerne sperringene.

Lenke til kommentar

Fant ingenting jeg.

Jeg mener at jeg ikke har noen rett til å kalle noen religion for overtro, da dette faktisk er å rakke ned på andres kultur og overbevisning.

Og om du vet hva humanisme innebærer så håper jeg du skjønner det.

Lenke til kommentar

Hadde jeg trodd Gud ville gi meg 72 jomfruer om jeg tok med meg en gunner og plaffa ned en hel skolelkasse med vantro hunder, ville jeg gjort det.

Jeg mener at jeg ikke har noen rett til å kalle noen religion for overtro, da dette faktisk er å rakke ned på andres kultur og overbevisning.

Med andre ord er ingen tro overtro?

Enten er det overtro eller så er det en sann tro.

Fant ingenting jeg.

Du finner det du vil finne.

Endret av Europa
Lenke til kommentar
Hadde jeg trodd Gud ville gi meg 72 jomfruer om jeg tok med meg en gunner og plaffa ned en hel skolelkasse med vantro hunder, ville jeg gjort det.

Med andre ord er ingen tro overtro?

Enten er det overtro eller så er det en sann tro.

Fant ingenting jeg.

Du finner det du vil finne.

"Folketro eller overtro er tro på skikkelser, fenomener eller handlemåter som har sitt opphav i folkelige tradisjoner. Formen overtro, som gjerne brukes i negativ forstand, brukes også om trosoppfatninger som strider mot den rådende religion eller mot ens egen tro, selv om disse oppfatningene er en del av en etablert religion."

Så nei, overtro er ikke synonymt med at man tror feil.

Lenke til kommentar
Jeg mener at overnaturlige ting ikke finnes. Alt har en naturlig forklaring.

Det mener jeg også, men det betyr ikke at jeg skal gå rundt og si at de som tror noe annet er overtroiske i den forstand at "Formen overtro, som gjerne brukes i negativ forstand, brukes også om trosoppfatninger som strider mot den rådende religion eller mot ens egen tro, selv om disse oppfatningene er en del av en etablert religion."

Lenke til kommentar

Og likevel forekommer dette, av mennesker som ikke gjør det av religiøse overbevisninger eller er religiøse. De gjør det pga. sosiale problemer eller andre former for overbevisninger om at mennesker ikke er verdt å la leve.

Lenke til kommentar
Sorry mac, men Islam bygger på Koranen, ikke på FNs menneskerettighetserklæringer. Jeg giddre ikke linke til all grusomheten i den boka. Gjør heller et eksperiment selv: Plukk ut 20 tilfeldige sider og se hvor mange oppfordringer til å bekjempe de vantro du finner.

Oki, jobber med saken...

... Litt senere: Ingen så langt. Nå har jeg bladd i Koraen før under lignende diskusjoner, så det trodde jeg vel heller ikke.

Oppfordringer til krig og erobring finner jeg, i de kapitlene som handler om fortidige og samtidige konflikter. (Noen av dem er hentet fra Bibelen. Det er faktisk mye av det historiske som er likt i Koranen og Det gamle Testamentet.) Muslimene gjorde da også det, som kjent erobret de midtøsten og nordafrika og store deler av vestasia. Men jeg ser ingenting om at de vantro skal drepes. (Bortsett fra av Gud (Allah) selv på dommens dag.)

Det er da heller meg bekjent ingen historiske beviser for at muslimene begikk folkemord i noen av de landene de erobret. Tvert om, jøder, kristne og folk fra andre religioner fikk leve videre i de muslimske områdene. Ikke noe enkelt liv, siden de ble ilagt skatt og ikke ble regnet som fullverdige mennesker, men de ble ikke drept. Så jeg mistenker at "Bekjempe de vantro" betyr akkurat det samme som i en hver territorial krig, nemlig okkupasjon og maktovertagelse.

Men kanskje har jeg bare vært uheldig med sidevalgene. Du vet kanskje om et?

Utsagn om at Allah (i likhet med vår Gud, det er den samme guden) skal straffe dem på dommens dag finner jeg dog, også en blodig oppfordring til englene om "Gi dem et slag over nakken, og slå dem over deres fingre!"

Jeg tror ikke noen er i stand til å finne mer av det i autorative oversettelser enn man finner i det gamle testamentet. Derimot finnner man masse av det på Google om man ikke er så nøye med kildene.

Geir :)

Lenke til kommentar
De gjør det pga. sosiale problemer eller andre former for overbevisninger om at mennesker ikke er verdt å la leve.

Jepp. Syke overbevisninger er problemet. Manglende kritisk tankegang. Få ting representerer irrasjonell tankegang bedre enn religion.

Lenke til kommentar
De gjør det pga. sosiale problemer eller andre former for overbevisninger om at mennesker ikke er verdt å la leve.

Jepp. Syke overbevisninger er problemet. Manglende kritisk tankegang. Få ting representerer irrasjonell tankegang bedre enn religion.

Og religion er ikke det eneste som får mennesker til å begå slike irrasjonelle ting, slik som mange prøver å hinte frempå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...