Pivotal Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Europa: Det er da mange muslimer som er godt integrert i samfunnet. Hvilken religion man har har ingenting å si for om man er norsk er eller ikke. Det finnes etnisk norske muslimer også, vil du kaste de også ut av landet? Enten godtar de Norge slik Norge er, eller så får de flytte ut igjen. Så alle som har lyst til å forandre noe i norge burde kastes ut? Eller er det noe som bare gjelder innvandrere? Og flytte ut hvor? Svært mange av de som ikke er etniske nordmenn er født og oppvokst i Norge. Skal du be de også "flytte ut igjen". Lenke til kommentar
Purplesnake Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Kristne invandrere er sjefs... Lenke til kommentar
Europa Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Mulig vi har litt forskjellige oppfatniger av hva det vil si å være muslim. En muslim er i følge min definisjon en som tror på Koranen. Silke mennesker trenger vi så få av som mulig her i landet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvis hijab skal tillates, bør også nisselue tillates for de som tror på julenissen. Ja, og skal vi tillate nisseluer ender vi sikkert opp med å tillate at nudister går nakne... Vi vet alle hvor sånt ender. :!: Geir Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Mulig vi har litt forskjellige oppfatniger av hva det vil si å være muslim. En muslim er i følge min definisjon en som tror på Koranen. Silke mennesker trenger vi så få av som mulig her i landet. Selvfølgelig står du best egnet til å definere hvem som er muslimer. Ikke dem selv. Lenke til kommentar
Europa Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvis hijab skal tillates, bør også nisselue tillates for de som tror på julenissen. Ja, og skal vi tillate nisseluer ender vi sikkert opp med å tillate at nudister går nakne... Vi vet alle hvor sånt ender. :!: Geir Du mener altså at insselue ikke bør tillates? På hvilket grunnlag? Mulig vi har litt forskjellige oppfatniger av hva det vil si å være muslim. En muslim er i følge min definisjon en som tror på Koranen. Silke mennesker trenger vi så få av som mulig her i landet. Selvfølgelig står du best egnet til å definere hvem som er muslimer. Ikke dem selv. Alle står fritt til å definere hvert enkelt ord slik de vil. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Mulig vi har litt forskjellige oppfatniger av hva det vil si å være muslim. En muslim er i følge min definisjon en som tror på Koranen. Silke mennesker trenger vi så få av som mulig her i landet. Om du mener at vi skal nekte muslimer adagng til landet, og hive dem ut igjen hvis de ikke frasier seg sin tro er det en ærlig sak. Men da burde du vel egentlig si det istedet for å bruke julenissen som påskudd for å nekte enkle tiltak for å bidra til at de faktisk blir integrert. At noen i et fritt og demokratisk samfunn kan argumentere mot trosfrihet skjønner jeg ikke helt. Du nevner hvor vanskelig du tror det er å være kristen i muslimske land. (Det er forøvrig forskjellig fra land til land.) Så hvordan blir det et argument for at vi skulle gjøre det samme? Du kan ikke både synes at islam er et onde og argumentere for at vi skal oppføre oss likedan? Geir Lenke til kommentar
Europa Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg argumenterer ikke mot trosfrihet, slutt å stappe ord i munnen min. Hvis hijab er ok, må nisselue også være ok. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg argumenterer ikke mot trosfrihet, slutt å stappe ord i munnen min. Hvis hijab er ok, må nisselue også være ok. Din tanke er fri, men jeg mener at det ikke bør legges til rette for offentlig praktisering av Islam her i landet, og det bør i hver fall ikke gis støtte til det. Trenger ikke stappe noen ord i munnen din, du produserer de pent greit på egenhånd. Lenke til kommentar
Europa Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Nei. Lær deg norsk. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Enig med trådstarter. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Nei. Lær deg norsk. Herlig comeback, dere islamofober er humoristisk tragiske til tider. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Du mener altså at insselue ikke bør tillates? På hvilket grunnlag? Du prøver deg på et slippery slope argument. Det er ingen sammenheng mellom religiøs tro og det å tro på julenissen. Og nisseluen er ikke et religiøst symbol, som spesifikt er det forsvaret har åpnet for. Det er å ssammenligne med for eksempel at kristne bærer kors sammen med uniformen. Alle står fritt til å definere hvert enkelt ord slik de vil. Ja, du kan definere det som du vil, men hvis du definerer et begrep anderledes enn alle andre så blir diskusjonen vanskelig. Selvsagt tror muslimer på Koranen, akkurat som kristne tror på Bibelen. Men det gjør dem ikke automatisk vanskelig å integrere. Geir Lenke til kommentar
Europa Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Så du mener altså at religioner fortjener særskilt respekt? Hvis jeg påstår at nisselua er en del av min identitet og tro, bør jeg få lov til å bruke den i militæret? Selvfølgelig ikke, jeg vil bli sett på som en komplett idiot. Muslimene er like idiotiske, forskjellen er at de er flere. Definerer jeg muslim annerledes enn alle andre? Jeg definerer en muslim som en som tror på Koranen og en kristen som en som tror på Jesus. Finnes det definisjoner som er mer utbredt? Les Koranen, du, så ser du hvorfor det er vanskelig å integrere muslimer. Eneste måten å få dem integrert på, er å tilpasse det norske samfunn etter Islam. Det er akkurat det som er i ferd med å skje. Endret 11. desember 2008 av Europa Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg argumenterer ikke mot trosfrihet, slutt å stappe ord i munnen min. Nei, du vil bare nekte dem som tror adgang til landet. Du sa eksplisitt at "Er man muslim, er man ikke integrert." (Post #176). Så sier du at "Enten godtar de Norge slik Norge er, eller så får de flytte ut igjen." (Post #178). Kan du fortelle meg nøyaktig hvordan muslimer skal kunne ha trosfrihet her i landet dersom begge dine forutsetninger skal være oppfylt? Geir Lenke til kommentar
Europa Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Det er forskjell på tro og praksis. Det er ikke vanskelig å skjønne hva som ville skjedd om fri praktisering av Islam ble tillatt her i landet. Endret 11. desember 2008 av Europa Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det er forskjell på tro og praksis. Det er ikke vanskelig å skjønne hva som ville skjedd om fri praktisering av Islam ble tillatt her i landet. Og hva ville skjedd? Lenke til kommentar
Europa Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 http://www.islam.no/newsite/content/defaul...=2&nPage=60 Lenke til kommentar
wakizashi Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvis hijab er ok, må nisselue også være ok. Forskjellen er at en hijab har en helt annen aksept, enn det en nisselue har. Å sidestille de to, bare fordi begge er plagg du kan ha på hode, er i rimelig primitivt. Lenke til kommentar
Europa Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Forskjellen er at en hijab har en helt annen aksept, enn det en nisselue har. Jaha? Og det fortjener den fordi det er et religiøst plagg? Nå vil SV attpåtil at politiet skal kunne fly rundt i semiburka. http://www.aftenbladet.no/lokalt/942494/SV...i_politiet.html Der røyk definitivt min stemme, Halvorsen. Endret 11. desember 2008 av Europa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå