Gå til innhold

Er jeg rasist?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et par synspunkter om innvandring som jeg lurer på om dere synes gjør meg til en rasist :p

 

1. jeg synes at utenlandske menn som kontrollerer livet til kvinner og barna sine ikke bør få bo i Norge. Kvinnene får ikke jobbe, barna får ikke leke med barn som tror på annen religion etc. vi i norge har jo kommet så langt når det gjelder like stilling.

 

2. jeg synes at alle innvandrere som bare gjør kødd og forbrytelser ikke har noe i landet med mindre de forholder seg til norske lover og regler. tenker spesielt på gutter som er med i alà b-gjengen og de dere.

 

3. Liker ikke at kvinner skal gå tildekket av sånne gardinlignende klær og ikke gjøre andre ting enn å passe på barna, lage mat, leve på trygda og be til allah.

 

Jeg har ingen ting i mot helt normale innvandrere som jobber, snakker norsk og følger lover og regler. Føler bare at jeg blir litt provosert når jeg hører om saker som at vi foreksempel kansje ikke skal gå i kirka med skolen til jul fordi noen innvandrere føler seg støtet på grunn av religion. Egentlig er jeg ikke en spesielt kristen person, men å gå i kirken til jul med skolen/familien er en tradisjon jeg ikke vil gi slipp på :D

 

Gjør sånne synspunkter meg til en rasist? Har flere venner av utenlandsk opprinnelse, men de følger norsk kultur og de har jeg absolutt ingen ting i mot! :)

Endret av eirikand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge innvandrerne oppfører seg ordentlig, så har jeg ingen problemer med de. Men de som lager faenskap og annet tull, burde bli sendt hjem med en gang, uansett om de kommer fra midt i en krig eller ikke.

De har et valg om de vil være her eller ikke.

 

Det er ikke rasistisk å misslike folk fordi de er "slemme", så nei du er ingen rasist.

Lenke til kommentar

Perspektiv er som nevnt en fin ting.

 

Tenk deg til at du bor i bibelbeltet i USA. Det er det mye av de samme holdningene mot kvinnfolk, de holder skyr andre religioner enn kristendom og spesielt ateisme, etc.

 

Det jeg prøver å si er at du burde prøve å si at du liker ikke personer som er slik, uavhengig av om de er innvandrere eller ikke.

 

I norge har vi andregenerasjons innvandrere og andre grupper som gjør slike ting også, men de har norsk statsborgerskap så man kan ikke bare sende dem ut av landet. Man må heller prøve å fikse problemene istedenfor å angripe en gruppe med mennesker som tilfeldigvis ser ut som de ikke er etnisk norske.

 

Når det gjelder å være strenge mot innvandrere (de som ikke er norske da) som bryter loven er jeg helt enig med deg. Og jeg synes man viser for mye hensyn til religiøse minioriteter (og majoriteter for den saks skyld :p)

 

Men nå synes jeg nå uansett at skola burde holde seg langt vekke fra å gå i kirka til jul iallefall, men det er en litt annen sak.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har et par synspunkter om innvandring som jeg lurer på om dere synes gjør meg til en rasist :p

 

1. jeg synes at utenlandske menn som kontrollerer livet til kvinner og barna sine ikke bør få bo i Norge. Kvinnene får ikke jobbe, barna får ikke leke med barn som tror på annen religion etc. vi i norge har jo kommet så langt når det gjelder like stilling.

 

2. jeg synes at alle innvandrere som bare gjør kødd og forbrytelser ikke har noe i landet med mindre de forholder seg til norske lover og regler. tenker spesielt på gutter som er med i alà b-gjengen og de dere.

 

3. Liker ikke at kvinner skal gå tildekket av sånne gardinlignende klær og ikke gjøre andre ting enn å passe på barna, lage mat, leve på trygda og be til allah.

 

Jeg har ingen ting i mot helt normale innvandrere som jobber, snakker norsk og følger lover og regler. Føler bare at jeg blir litt provosert når jeg hører om saker som at vi foreksempel kansje ikke skal gå i kirka med skolen til jul fordi noen innvandrere føler seg støtet på grunn av religion. Egentlig er jeg ikke en spesielt kristen person, men å gå i kirken til jul med skolen/familien er en tradisjon jeg ikke vil gi slipp på :D

 

Gjør sånne synspunkter meg til en rasist? Har flere venner av utenlandsk opprinnelse, men de følger norsk kultur og de har jeg absolutt ingen ting i mot! :)

 

Dette vet du sikkert best selv, og langt bedre enn noen av oss forumsbrukere kan vite.

Lenke til kommentar

Nei du er overhodet ikke rasist, jeg er stort sett enig med deg selv om du retter deg veldig mye mot muslimene i ditt innlegg, noe som gjør at du har litt fordommer! :)

 

Problemet er at noe av det du beskriver som for.eks. ''jeg synes at utenlandske menn som kontrollerer livet til kvinner og barna sine ikke bør få bo i Norge. Kvinnene får ikke jobbe, barna får ikke leke med barn som tror på annen religion etc. vi i norge har jo kommet så langt når det gjelder like stilling.''

 

''Liker ikke at kvinner skal gå tildekket av sånne gardinlignende klær og ikke gjøre andre ting enn å passe på barna, lage mat, leve på trygda og be til allah.'' er jo igrunn mangel på integrering, men det er det jo faktisk opp til ethvert individ å gjøre selv, da tilbudene i Norge for dette er svært utbredt.

Endret av Ferchie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...