Dr_nick Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hei, Etter jul skal jeg flytte til Hong Kong for å begynne på skole der. Skal studere finansmarkedene i Asia Er det noen som har erfaring med Hong Kong? Hva bør jeg tenke på av foreberedelser før avreise? Jeg får jo tak i det meste jeg trenger der borte, men trenger jo ikke sløse unødig heller. Vet at dette er et litt åpent spørsmål, men det begrunnes med at jeg er åpen for alle erfaringer Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Hong Kong faktisk, god tur har aldrig vert der borte selv, men må si det er ganske tøft gjort og flytte dit! Endret 3. desember 2008 av Skogslik Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Du trenger et strøm adapter hvertfall. Var der i september, å kan si det er litt av en by gled deg! Hong Kong er veldig internationalt så ikke så mye du ikke får tak i. Men ville nok tatt med meg endel brunost osv. + at melka der smaker helt jævelig. Lenke til kommentar
Vighilicious Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Skal muligens studere der om 1 år til selv, du må holde oss oppdatert på åssen det er^^ Har vært i andre byer i Kina though, og det virker greit å leve der, tipper at det er enda greier i Hong Kong! Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Du trenger et strøm adapter hvertfall. Hvordan er tilkoblingen der i forhold til Norge? Kjører de 230V eller 110V? Lenke til kommentar
Dr_nick Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Skal muligens studere der om 1 år til selv, du må holde oss oppdatert på åssen det er^^ Har vært i andre byer i Kina though, og det virker greit å leve der, tipper at det er enda greier i Hong Kong! Skal oppdatere litt iblant jeg:) hva og hvor har du tenkt til å studere? Tror hong kong er helt fantastisk å bo(om du liker storbyer vel å merke). Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Du trenger et strøm adapter hvertfall. Hvordan er tilkoblingen der i forhold til Norge? Kjører de 230V eller 110V? De bruker motsatt av oss Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Du trenger et strøm adapter hvertfall. Hvordan er tilkoblingen der i forhold til Norge? Kjører de 230V eller 110V? De bruker motsatt av oss Motsatt vil si? Endret 11. desember 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Veita faen jeg vel. Samme som usa Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Samme som Usa vil si 110V. Hmmm lurer på om iPod laderen min tar begge deler jeg, altså 110V og 230V, bare man bytter støpsel... Men det finnes vel konvertere i byen Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det hadde adapter på hotellet jeg var på hvertfall. Lenke til kommentar
taslehoff Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Har bodd i Hong Kong to år tidligere, det er en fantastisk by! De har 220V i Hong Kong, men støpsel av britisk type (tre rektangulære) slik at man ikke uten videre kan bruke norske kontakter. Man kan kjøpe adaptere for en slikk og ingenting på de fleste markedene der. Siden du skal studere der anbefaler jeg at du melder deg inn i ANSA, når jeg bodde der hadde vi flere morsomme fester og sammenkomster, som kan være greie å få med seg hvis du får hjemlengsel, eller bare vil snakke litt norsk. Lykke til! Lenke til kommentar
wailer Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Du trenger et strøm adapter hvertfall. Var der i september, å kan si det er litt av en by gled deg! Hong Kong er veldig internationalt så ikke så mye du ikke får tak i. Men ville nok tatt med meg endel brunost osv. + at melka der smaker helt jævelig. jeg var i Hong Kong ( og store andre deler av Kina i tidligere i år, personlig likte jeg Shanghai mye bedre) jeg hadde ganske uflaks når jeg var der, var der fra 3feb , akuratt da det var det den kaldeste perioden på over 60år der. Var der i september, å kan si det er litt av en by gled deg! Hong Kong er veldig internationalt så ikke så mye du ikke får tak i. Men ville nok tatt med meg endel brunost osv. + at melka der smaker helt jævelig. nja kommer helt ann på hvilken melk du kjøper det da, man får vanelig "vestlig melk" og man får Kinesisk soya melk. Lenke til kommentar
michellee Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) "slettet" Endret 15. juni 2010 av michellee Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Ja, hvordan var det på tur? Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Sist aktiv: 5. feb 2009, 19:15 Ikke forvent at han kommer tilbake hit i nær fremtid. Endret 16. juni 2010 av Chris9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå