Gå til innhold

Flytter til Hong Kong

Dr_nick

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter jul skal jeg flytte til Hong Kong for å begynne på skole der. Skal studere finansmarkedene i Asia :) Er det noen som har erfaring med Hong Kong? Hva bør jeg tenke på av foreberedelser før avreise? Jeg får jo tak i det meste jeg trenger der borte, men trenger jo ikke sløse unødig heller. Vet at dette er et litt åpent spørsmål, men det begrunnes med at jeg er åpen for alle erfaringer :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal muligens studere der om 1 år til selv, du må holde oss oppdatert på åssen det er^^

Har vært i andre byer i Kina though, og det virker greit å leve der, tipper at det er enda greier i Hong Kong!

Skal oppdatere litt iblant jeg:) hva og hvor har du tenkt til å studere? Tror hong kong er helt fantastisk å bo(om du liker storbyer vel å merke).

Lenke til kommentar

Har bodd i Hong Kong to år tidligere, det er en fantastisk by!

De har 220V i Hong Kong, men støpsel av britisk type (tre rektangulære) slik at man ikke uten videre kan bruke norske kontakter. Man kan kjøpe adaptere for en slikk og ingenting på de fleste markedene der.

Siden du skal studere der anbefaler jeg at du melder deg inn i ANSA, når jeg bodde der hadde vi flere morsomme fester og sammenkomster, som kan være greie å få med seg hvis du får hjemlengsel, eller bare vil snakke litt norsk.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Du trenger et strøm adapter hvertfall.

Var der i september, å kan si det er litt av en by :) gled deg!

Hong Kong er veldig internationalt så ikke så mye du ikke får tak i.

Men ville nok tatt med meg endel brunost osv. + at melka der smaker helt jævelig.

jeg var i Hong Kong ( og store andre deler av Kina i tidligere i år, personlig likte jeg Shanghai mye bedre) jeg hadde ganske uflaks når jeg var der, var der fra 3feb , akuratt da det var det den kaldeste perioden på over 60år der.

Var der i september, å kan si det er litt av en by :) gled deg!

Hong Kong er veldig internationalt så ikke så mye du ikke får tak i.

Men ville nok tatt med meg endel brunost osv. + at melka der smaker helt jævelig.

nja kommer helt ann på hvilken melk du kjøper det da, man får vanelig "vestlig melk" og man får Kinesisk soya melk.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...