Ajaco Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Heisann, jeg er en 16 år gammel gutt som har tengt til å kjøpe meg et tegnebrett, da dette kan være nyttig i hverdagen (går på medier og kommunikasjon). Jeg lurer derfor på om folk har noen anbefalinger til et helt greit tegnebrett. Jeg har ikke noe som helst peiling innenfor dette området, så hvis noen hadde tatt seg litt tid til å forklare forskjelden mellom de virkelig gode tegnebrettene og de litt billigere, hadde det vært kjempefint. Er de pikselbasert, slik at dårligere tegnebrett fort lager 'hakkete' kanter hvis du tegner en sirkel osv? Som sagt, har svært lite peiling innenfor dette området, men ville værdsatt om noen kunne kommet med noen anbefalinger som kan passe for meg. Tegnebrettet skal hovedsaklig brukes til Adobe Photoshop og Flash. Jeg vet ikke hva som er minstepris for et kurant tegnebrett, men vil vel kunne legge meg på rundt 1000-3000 (toppen 3000) kr. Foreslå gjerne rimelige brett også, hvis du mener de holder for mine behov. Takk. EDIT: Tenker meg A5 når det kommer til størrelse. Endret 1. desember 2008 av Ajaco Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Bumper denne jeg. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 bumper nok en gang jeg (Haster litt ) Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Du har jo Wacom Bamboo Fun som fungerer veldig bra hører jeg. Har nettopp bestillt Wacom Bamboo (ikke fun) men hadde kjøpt fun om det ikke hadde vært for mitt lave budsjett. Tror du burde satse på Wacom iallefall De som er viderekommene anbefaler Disse sortene. EDIT: Linket til pixmania p.g.a lavest pris Endret 3. desember 2008 av TrueNo Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Takk for svar. Det virker som om Wacom Bamboo er noe jeg bør satse på, og at jeg får mye vare for pengene mine. For frihåndstegning, og generel modding i photoshop, vil du tro at A6 holder da, eller bør jeg satse på A5? Evt. hvorfor/hvorfor ikke? Noen andre som har noen innspill? Jeg er også litt nyskerrig på hva som faktisk er forskjelden på de virkelig dyre, og de billigere tegnebrettende? Er det nøyaktigheten, størrelsen, holdbarheten (?). Hva er viktig å tenke på når jeg kjøper en slik vare? Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg har lest at det holder i massevis med A6 fordi man vil ikke ha gigantiske armbevegelser. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Det jeg også tenker. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Det jeg også tenker. Har du kjøpt? Isåfall, gikk du for A5 eller A6 om du kjøpte Bamboo. Jeg har gjeld opp til øra, men klarer ikke vente med å kjøpe meg ett tegnebrett, så lurer på om jeg skal kjøpe A5 eller A6. Tenkte at jeg ikke gadd å lage en ny tråd så tar det her Jeg kommer bare til å bruke det til hobbytegning i Corel og Photoshop. Hva er erfaringene rundt Bamboo A6? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Har ikke kjøpt det enda, mest sannsynlig blir det en julegave til meg selv, så har ikke kjøpt noe enda. Men hvis du ikke har kjøpt brett innen tiden jeg har gjort det, kan jeg gjerne gi deg tilbakemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå