Gå til innhold

Jobb for ungdom på 14år?

Anbefalte innlegg

Husk: Hvis du er til å stole på og gjør jobben ok og helst ikke sier opp etter 14 dager, kan du få en god attest fra arbeidsgiver - greit å ha til senere bruk. Sats på at du skal være i jobben minst ett år.

Noen deler visse typer jobber med en kompis også slik at man backer hverandre ved sykdom, ferie o.l.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo henge opp en lapp på nærbuttikken der du tilbyr deg og hjelpe folk med og måke snø, klippe plenen, passe unger osv. ;)

Ja, et problem ikke noe snø.

Det foretrekker jeg å gjøre om sommeren når jeg ikke holder på å fryse ihjel.

Å passe unger gjøre jeg halve uka, må passe på søstra mi når moren min er på jobb.

Takk for ideene, da har jeg noe å gjøre når det er noen cm. med snø :p

Ja, mente ikke at du skulle klippe plenen nå da :p Er sikkert mange andre ting du kan hjelpe folk med også ;)

Lenke til kommentar
Avis?

Kasse tror jeg du må være 16 for. Og lagergutt er vel ikke så veldig utbredt lenger.

Ingen aldersgrense på kasse ;) , utenom 13 år selfølgelig siden man må være det for i det hele tatt kunne jobbe. Men det er 18 års aldersgrense å selge alt med en aldersgrense på 18 år og 20 års aldersgrense å selge alt med 20 års aldersgrense. Dvs at man må være 18 år for å selge tobakk, reseptfrie medisiner og alkohol opptil 22% og 20 år for å selge alkohol over 22% ;) .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er lite penger å tjene som avisbud, og det er lett å gå fort lei, og sluntre unna.

Hvis du ikke bor i et veldig tett distrikt med avisglade mennesker, eller i blokk, vil jeg annbefale deg

å lete videre :D

Spør i butikker, verksteder, og annet om de har behov for ekstra hjelp, evt. på lager.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ville bare si at det beste du kan gjøre er å holde deg unna Norpost. Jobba i Norpost tidligere i år, og det er akkurat så ELENDIG som alle skriver (kanskje noen overdriver litt da...). Jeg vet, at hvis du allerede har bestemt deg for å jobbe i Norpost, så holder man fast på det, uansett hva andre skriver. Grunnen er at det ikke er så veldig lett for en ungdom å få seg skikkelig jobb i dag.

Hvis du likevel tar jobben i Norpost, så får du selv erfare hvor elendig det er. Du ender opp som alle oss andre, uten EN postiv ting å si om norpost.

Hvis du er helt DESPERAT etter penger, så KAN du ta jobben i Norpost. Du tjener ikke mer enn 200 kr på 5 timer(+), men likevel er det penger. Tjente selv 2500 KR før jeg slutta. Hadde jeg funnet meg en skikkelig jobb, ville jeg kanskje hatt 15 000 - 25 000 KR, på antall timer jeg brukte.

Lenke til kommentar

Norpost, er dette det reklame greiene? I såfall trur jeg det er mindre moro å jobbe med... Var avisbud i et par år, og så stadig disse folka som leverte reklame på samme rute som jeg leverte aviser. Masse kjeft fikk de også, av gretne gamle damer som ikke ville ha noe mer reklame :p

Nei, avisjobb var i hvert fall bedre... Jeg tjente mellom 3200 og 3800 per mnd. Ikke til å hoppe i taket av, men pengene kom godt med.

Lenke til kommentar

Gjør som meg:

Er selv 14

Gikk forbi en bondegård. Var sånn blåmkål salg. Folk som kjørte forbi kunne ta og legge penger i en isboks. Jeg og noen tok de pengene som var der. Da kom det en mann løpende etter oss. Det var ikke jeg så holdt pengene så jeg bare gikk vanlig på stien så stoppte han oss å sa at han vet vi ikke vill si noe om hva han gutten som holdt pengenge het osv. Åsså sa han "Er det ikke bedre å tjene penger på ærlig vis. Dere kan komme å jobbe hos meg så viste han hva vi skulle gjøre. Bare sortere skitten og rein blomkål. Og noen skulle bytte kasser ettersom de var fylle. Så nå skal jeg starte på en bondegård. Merkelig måte hvordan jeg "søkte" Men tjener 75 i timen og er en veldig lettvint jobb. Koser oss med musikk oghele pakken :D

Lenke til kommentar
Gjør som meg:

Er selv 14

Gikk forbi en bondegård. Var sånn blåmkål salg. Folk som kjørte forbi kunne ta og legge penger i en isboks. Jeg og noen tok de pengene som var der. Da kom det en mann løpende etter oss. Det var ikke jeg så holdt pengene så jeg bare gikk vanlig på stien så stoppte han oss å sa at han vet vi ikke vill si noe om hva han gutten som holdt pengenge het osv. Åsså sa han "Er det ikke bedre å tjene penger på ærlig vis. Dere kan komme å jobbe hos meg så viste han hva vi skulle gjøre. Bare sortere skitten og rein blomkål. Og noen skulle bytte kasser ettersom de var fylle. Så nå skal jeg starte på en bondegård. Merkelig måte hvordan jeg "søkte" Men tjener 75 i timen og er en veldig lettvint jobb. Koser oss med musikk oghele pakken :D

Altså, du fikk deg jobb etter å ha stjelt penger?

Lenke til kommentar
Norpost, er dette det reklame greiene? I såfall trur jeg det er mindre moro å jobbe med... Var avisbud i et par år, og så stadig disse folka som leverte reklame på samme rute som jeg leverte aviser. Masse kjeft fikk de også, av gretne gamle damer som ikke ville ha noe mer reklame :p

Nei, avisjobb var i hvert fall bedre... Jeg tjente mellom 3200 og 3800 per mnd. Ikke til å hoppe i taket av, men pengene kom godt med.

For meg som har 0kr i mnd, er 3200kr å hoppe i taket :)

Hvor jobbet du og hvor lenge (når)?

Lenke til kommentar
Gjør som meg:

Er selv 14

Altså, du fikk deg jobb etter å ha stjelt penger?

lol, najs da :)

Lenke til kommentar

Fy faen, jeg skal gi deg et godt råd: SE TIL HELVETE Å IKKE BEGYNN PÅ NORPOST!! Tro meg, det finnes et helvete, og det er hos de folka. Jobba hos dem i et halvt år eller noe slikt, du får et tonn med aviser pluss reklame som du må legge utover hele gulvet og få stappet inn. 2 timer tok det, og det med stakkars bror som jeg tvang med. Etter dette faenskapet bar det ut, ut i regnvær og snøen er så tykk at du må virkelig dra frem hestekreftene for å få rikket på den helvetes tralla. Tok vel 3 timer det og. 5 timer, hver tirsdag=200 spenn. Jævla tortur-nazi-ræv-jobb. MEN det skal sies at jeg hadde en stor rute. Ikke at det hindrer deg og dere andre i å ta denne jobben.

Lenke til kommentar

For meg som har 0kr i mnd, er 3200kr å hoppe i taket :)

Hvor jobbet du og hvor lenge (når)?

Hehe :)

Jeg hadde en ganske lang rute i Bærum, en av de lengste. Brukte vel mellom 40 og 60 min hver gang... I starten gikk det mye tregere, da brukte jeg vel rundt 1.5 time per dag. Bruker du under en time hver dag, så vil jeg si det er en god timelønn. Men selvfølgelig, kjipt å være låst til avisgreiene hver eneste dag etter skolen.

Jeg slutta etter 2 år, da var jeg lei.

Nå har jeg vel jobba i butikk i nesten et halvt år, og er selvfølgelig bedre det. Men å gå med avisen er helt klart bedre enn ingen ting ;)

Lenke til kommentar
Fy faen, jeg skal gi deg et godt råd: SE TIL HELVETE Å IKKE BEGYNN PÅ NORPOST!! Tro meg, det finnes et helvete, og det er hos de folka. Jobba hos dem i et halvt år eller noe slikt, du får et tonn med aviser pluss reklame som du må legge utover hele gulvet og få stappet inn. 2 timer tok det, og det med stakkars bror som jeg tvang med. Etter dette faenskapet bar det ut, ut i regnvær og snøen er så tykk at du må virkelig dra frem hestekreftene for å få rikket på den helvetes tralla. Tok vel 3 timer det og. 5 timer, hver tirsdag=200 spenn. Jævla tortur-nazi-ræv-jobb. MEN det skal sies at jeg hadde en stor rute. Ikke at det hindrer deg og dere andre i å ta denne jobben.

Jeg er satan meg enig i det du sier. Hadde selv en jævla fittelang rute, men heldighvis slutta jeg 1 uke før snøen kom.

Fikk 2 ganger utdelt kataloger. Gikk på jobb kl. 11:00, kom hjem og spiste kl. 15:00, ble ferdig kl. 19:00. Lønn = 300 kr :-l

Hvis noen ikke kaller dette en fittejobb, så vet ikke jeg hva som skjer oppi hodet deres.

På en vanlig dag pleide jeg å tjene 200 kr på en arbeidsdag som varte i 4-5 timer. Og for å ikke snakke om de fittesure menneskene som ikke gadd å åpne døra til blokkene. Følte meg rett og slett flau.

Endret av saftpresser
Lenke til kommentar

Det der fikk meg til å hoppe over Norpost :!:....

Det er ikke noe spesielt å gjøre her, alle lager jobbene og slikt er jo tatt av eldre ungdommer...

EDIT: Er det så ille på Norpost

Finnes ikke noe annet enn avisbud?

Det finnes flere hundre yrker, men for ungdommer under 16år er det 1 eller 2 ...

Endret av No_oN
Lenke til kommentar

Ja, det er så HELVETES ille. Du aner ikke, du vil ikke finne ut hvordan det er.

JÆVLA SADO NAZI KUKSUGER FITTEFAENS DRITTJOBB FRA HELVETE DER SATAN ER SJEF. JÆVLA SLAVEFITTEFAENS DRITTKUK I HELVETE NAZIHELVETE. Dette er rett beskrivelse av jobben. AAARRRRRRGHHHH! FUCK NORPOST og alle som ikke lukka opp døra for meg på iskalde vinterdager. KUUUUUUUUUUUK.

Bare hopp GLATT over den jobben mate :)

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg og holde deg unna telefon salg også.

Jobbet hos Nordcall i sommer, skulle selge abbonement for norsk luftambulanse. Fikk 90 kr per time, hver arbidsdag bestod av 4.5 timer altså 405 kr per arbeidsdag. Lønna var ikke så ille, men FAN så kjedelig det var.

Lenke til kommentar

Nå jobber jeg i matvarebutikk, jobber ca 12 timer i uken og tjener 95.5,- i timen. Det blir da 1000 spenn om jeg ikke tar feil. Det er også jævlig kjedelig, men jeg får bra betals så det blir ikke så ille. Varetelling i morgen, da blir det 100% lønnn :D:D

Lenke til kommentar
Nå jobber jeg i matvarebutikk, jobber ca 12 timer i uken og tjener 95.5,- i timen. Det blir da 1000 spenn om jeg ikke tar feil. Det er også jævlig kjedelig, men jeg får bra betals så det blir ikke så ille. Varetelling i morgen, da blir det 100% lønnn :D:D

Hvordan får man seg logg i matvarebutikk? Blir 18 om en måned og har tenkt på jobb. Er det bare og spørre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...