Gå til innhold

Forkort, vri og vend


Anbefalte innlegg

Jeg har nå hadt sertifikatet i noen år, og jeg har stått fast i bra mange fokkskavler gjennom tiden, men dæven døtte dere henger dere forferdelig mye opp i 1 ord og en frase, jeg har sagt min mening, jeg har full rett til å ha den, flash så mange kilder dere bare vil i trynet på meg, det gir jeg blanko fan i, det forandrer ikke mitt synspunkt som jeg forøvrig har forklart et par ganger.

 

Er forøvrig morsomt å se den listen, for eneste tingen på listen som ikke er noe navn er 2 spill nemlig Call of Duty og World of Warcraft. Ellers er det band, mat, sanger og leskedrikker på den listen. Det er forøvrig med på å forsterke min teori om at enkelte finner på forkortelser som helt plutselig blir et "standard" ord.

 

Så, er vi ferdig med Vanilla eller er Fido fremdeles klar for mer tørrjokking? Om så må jeg få skifte bein for det begynner å bli litt slitt det jeg har nå.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik du reagerer når du faktisk får svar på dine diffuse "spørsmål", så forstår jeg ikke hvorfor du lager en slik tråd...

"Slik man reder, ligger man".

 

Har lest igjennom alle sidene i denne tråden, og jeg fant vel 1 person som støttet deg halvveis i denne "debatten" din.

Du kan jo ikke bli sur og gretten når vi faktisk prøver vårt beste å svare/kommentere det du kommer med. :)

Lenke til kommentar
Slik du reagerer når du faktisk får svar på dine diffuse "spørsmål", så forstår jeg ikke hvorfor du lager en slik tråd...

"Slik man reder, ligger man".

 

Har lest igjennom alle sidene i denne tråden, og jeg fant vel 1 person som støttet deg halvveis i denne "debatten" din.

Du kan jo ikke bli sur og gretten når vi faktisk prøver vårt beste å svare/kommentere det du kommer med. :)

 

Jeg nevnte Vanilla, et par han seg opp og som et dårlig klokkverk fulgte resten av gjengen med. Jeg bryr meg ikke om støtte men heller en sunn debatt rundt forkortninger i World of Warcraft og andre onlinespill. Så når du leste gjennom sidene la du vel og merke til alle dem som hang seg opp i 1 ord? Eller misset du den parten?

Lenke til kommentar

Når eg spelte WoW, brukte eg personlig forkortingar til det meste, utanom please o.l. Hata einkvar form for plz, plx osv.

Grunn?

Tja, latskap og enkelheita bak det sikkert. Når man først lærte seg dei ulike forkortingar, som strengt tatt ikkje tar lang tid, vart det rein vanesak å skrive det. Men det skjedde jo at eg måtte spør kva ein forkorting var, mest vanlig i instance samanheng, men fekk jo som regel eit høflig svar tilbake. Orginale WoW? Bruker sjølv helst pre-tbc.

Lenke til kommentar

Alle forkortelser i wow kan finnes fort ut av med logic

 

LF BS som du sa hvorfor leter han etter bullshit,

det forunderer meg at du vet hva LF *Looking For* betyr men ikke BS *Black smith*

 

Når noen sier noe som LFM DK *Drak T keep* burde dette virkelig ikke forvirres med at de leter etter Death knight fordi di sier Looking for memebers *ser etter folk til og være med* vis dette var Death knight det var ute etter ville dette blit

 

Leter etter folk death knight

istedet får

Leter etter folk til Drak T Keep noe som virkelig litt mere fornytig,

 

Normalt også vis de ser etter en class vil det bli noe som

 

LF1M TO DK *Death knight or physical support class*

 

det at folk i begynnelsen har problemer med og skjønne lfm / lfg / wts / wtt / Wth :p / Roflemao / omg / ffs / BB / Brb / og veldig VELDIG mange mere kan jeg skjønne og jeg er ikke den første som skytter in EY NOOB ITS *BLABLABLA* OMFG L2P noe som han helt sikkert ikke skjønner da heller -.-

 

Men vis en lvl 60+ 70+ ikke skjønner

 

LFM Naxx *need 1xHealer 1x Dps

 

og da tror at dette er noe en tank kan være med på da blir jeg litt emo og dør litt inni meg det kan jeg si ærlig...

 

Ellers bruk noen sec på og tenke over hva det kan være så finner du fort ut av det;) og klage på det er bare dumt Lfm / lfg er noe av det beste jeg ser i chatten isteadet får

 

Looking for members

Looking for Group fordi det tar VELDIG mye plass når noen Rtards begynner og spamme lange lange lange ting fordi de vil noe men ikke gidder og ta og skrive det som forkortelser som så og si alle på den lvl'basen skjønner ^_^

 

ble mye ble mye feil skrevet og det er leifer + dys men men dere skjønner vel hva jeg skriver:P

Lenke til kommentar

Forkortelser har kommet for å bli, husker selv tilbake da vi hadde BRM, UBRS, LBRS etc. Skjønte ikke bæret.

 

Spurte en kompis eller guildies, fikk svar, ble "klok". Er så lite som skal til for å faktisk få den infoen som trengs for å forstå noe.

 

så til OP: Forkortelser kommer og går, dette er noe vi som gamere (og forsåvidt andre folk på internet) må leve med.

Og kalle allt for hjemmesnekrede forkortelser etc blir litt dumt, alle forkortelser må starte et sted. Regner med det var mange som deg som reagerte kraftig da lol, leet, noob og alle de "basic" forkortelsene kom også.

Lenke til kommentar

Dette gjleder jo for alle språk, og ikke bare skriftlig på internett.

 

Om jeg som kommer fra vestlandet resier til Oslo og får høre alle sleng orda som blir brukt der, må jeg jo spørre om hav de betyr. Dette gjelder begge veier. Er ikke så mange forkortelser i språk som jeg kommer på for øyeblikket, men OK er vel en.

 

Når du nevner at enkelte personer lager sine egne forkortelser og reagerer på dette, er det ikke slik nye forkortelser/slengord blir til da? Om en forsøker å lage en ny forkortelse/slengord på noe son allerede har det, blir en som regel slakt.

 

Men den første som kommer med en forkortelse/slengord til et ord, og som blir godtatt av majoriteten har ved å lage sitt eget slengord/forkortelse også laget et ord som blir allmenn godtatt.

 

LFM og diverse står ganske fast. MC, BWL, ZG tar bare de første bokstavene i hvert ord, så her er det ikke mye annet enn kan gjøre. Men ord der dette ikke gjelder kan en vri å vende på så mye en vil. Ikke at alt blir brukt av alle, men noen slår gjennom og blir til slutt et ord alle bruker. Og du reagerer derfor ikke på at dette er en forkortelse/sleng når du ser det.

 

Du liker ikke "Vanilla WoW" jeg hater "lol", lite å gjøre med det siden det sitter så dybt i folk. Desverre har "lol" vokst seg ut av internett og ut på gata, og brukes nå over alt :cry:

Lenke til kommentar
For å skille periode. Husk at wow har utviklet seg, og totalt innhold i expansions utgjør det til tre nærmest unike spill.

 

Det er sant men fremdeles gjennstår det å vite hvorfor man sier vanilla fremfor vanlig WoW, f.eks, ettersom det ikke gjør noe med forkortelser heller, det er et like langt ord slik sett. F.eks sier man classic Neverwinter Nights, Shadows of Undrentide og Hordes of Underdark. I mine øyne er det like greit og skiller like godt mellom originale Neverwinter nights og dets 2 ekspansjoner.

 

Hvorfor si classic Neverwinter Nights når Neverwinter Nights er en like godt terminologi å bruke? Begge deler henviser jo til det samme spillet, og når det er ett egetnavn som er pregnant som Neverwinter Nights så trenger man jo absolutt ikke å legge til at det er noe klassisk, siden det er pregnante egennavn på begge utvidelsespakkene også, ergo trenger man ikke å bruke en tilleggsbetegnelse som classic siden det ikke kan blandes sammen mellom hovedspillet og utvidelsespakkene.

 

Hvis man skal spesifisere hvilket Neverwinter Nights det er snakk om burde man legge til tallet 1 for å vise at det er det første spillet i en serie det er snakk om, ikke en betegnelse som "classic" som tilfører noe til det pregnante egennavnet som produsenten har taklet ved å gi versjonnavn.

Lenke til kommentar

Ja si det, kanskje av samme grunn som mange sier vanilla WoW? Man har behov for å skikkelig distansere hva man mener og vil ikke forvirre. Jeg sier classic Neverwinter Nights simpelt fordi Neverwinter Nights og Neverwinter Nights 2 er laget av 2 forskjellige selskap og jeg vil legge vekt på at det er den originale bioware versjonen jeg snakker om, ikke opfølgeren som er laget av et helt annet selskap. Min mening.

 

Forøvrig merker jeg at enkelte klarer merksnodig nok å diskutere sakelig dette rundt forkortelser, si meg, er det for mye å be om å følge deres eksempel? Dere kan ikke si det er jeg som ikke klarer å formulere meg når det er flere her som skjønner debatten og klarer å være sakelig, da er det nok dere selv dere må gå i.

Lenke til kommentar

Det står veldig fint og godt forklart i førsteposte, kanskje forsøke å lese den fremfor å hoppe på? Samt, kan dere kutte ut å diskutere person og heller forholde dere til sak, jeg er ikke tema for denne diskusjonen, forumets regler gjelder t.o.m på denne delen av forumet, merksnodig nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZQr2eN

Alle her i dette emne holder seg til emne utenom deg ,, du har fått svar opptil flere ganger hvorfor wow blir kalt vanilla og du fortsetter og mase.

Jeg synes egentlig at du er den eneste i dette emne som ikke holder seg on topic.

Endret av Slettet-ZQr2eN
Lenke til kommentar
Ja si det, kanskje av samme grunn som mange sier vanilla WoW? Man har behov for å skikkelig distansere hva man mener og vil ikke forvirre. Jeg sier classic Neverwinter Nights simpelt fordi Neverwinter Nights og Neverwinter Nights 2 er laget av 2 forskjellige selskap og jeg vil legge vekt på at det er den originale bioware versjonen jeg snakker om, ikke opfølgeren som er laget av et helt annet selskap. Min mening.

 

Forøvrig merker jeg at enkelte klarer merksnodig nok å diskutere sakelig dette rundt forkortelser, si meg, er det for mye å be om å følge deres eksempel? Dere kan ikke si det er jeg som ikke klarer å formulere meg når det er flere her som skjønner debatten og klarer å være sakelig, da er det nok dere selv dere må gå i.

 

Man sier vanilla WoW for å vise til hva man mener, altså en verbal utfordrelse for å gi det en pregnant betydning slik at folk ikke skal misforstå hva man snakker om. Man kan ikke gjøre det med Neverwinter Nights siden det allerede er pregnant i og med at Neverwinter Nights 2 heter... "Neverwinter Nights 2" og ikke "Neverwinter Nights". Det er det samme om ansvarsgivende er to forskjellige selskaper når merkenavnet tydelig er i en serie, og hvis ansvarsgivende skulle hatt noe å si skulle du brukt "Neverwinter Nights. Bioware" (eller til nød "Bioware sin Neverwinter Nights") i steden for "classic Neverwinter Nights".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...