Gå til innhold

Raskeste og enkleste måten å konvertere til kompatibelt format (DivX/Xvid)

Lunde84

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til en kjapp og enkel måte å re-encode DivX og Xvid filer som ikke fungerer direkte på PS3?

Stort sett alt jeg har av DivX og Xvid fungerer helt uten problemer, men en sjelden gang er det en fil dukker opp som "Unsupported filformat" på PS'en selv om den er identisk encoda som de andre..

Jeg har testa ut VirtualDub og Aviaddxsub (som egentlig var unødvendig ettersom jeg ikke bruker tekst.. :p ), og er i har satt igang et forsøk med ps3 video 9 i dette øyeblikk.

Fullt mulig jeg ikke har brukt riktig innstillinger på VirtualDub, men det funka ikke..

Og for min tålmodighet virker PS3 video 9 ufattelig langsomt..

Har vært innom TVersity, men igjen - tålmodighet :p

Så, for å gjenta meg selv, noen som har en kjapp og enkel løsning på problemet mitt? (..og i tillegg forholdsvis idiotsikker ettersom encoding ikke er min sterkeste side :p) :)

Endret av Lunde84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har tips til en kjapp og enkel måte å re-encode DivX og Xvid filer som ikke fungerer direkte på PS3?

Stort sett alt jeg har av DivX og Xvid fungerer helt uten problemer, men en sjelden gang er det en fil dukker opp som "Unsupported filformat" på PS'en selv om den er identisk encoda som de andre..

Jeg har testa ut VirtualDub og Aviaddxsub (som egentlig var unødvendig ettersom jeg ikke bruker tekst.. :p ), og er i har satt igang et forsøk med ps3 video 9 i dette øyeblikk.

Fullt mulig jeg ikke har brukt riktig innstillinger på VirtualDub, men det funka ikke..

Og for min tålmodighet virker PS3 video 9 ufattelig langsomt..

Har vært innom TVersity, men igjen - tålmodighet :p

Så, for å gjenta meg selv, noen som har en kjapp og enkel løsning på problemet mitt? (..og i tillegg forholdsvis idiotsikker ettersom encoding ikke er min sterkeste side :p) :)

Det kan virke som at den er encoding som den andre fordi den har samme filtype navn. .mp4 for eksempel kan være veldig mye forskjellig, Ipod Touch og PsP3000'nen min er veldig ømfintlig på dette, og da må jeg forandre dem helt uansett om den er kodet med mpeg4 eller ikke, noen ganger er man heldig og treffer en som er convertert allerede til det rette formatet. men mest sannsynelig må man finne seg en converter som gjør jobben, selv bruker jeg ImTOO PSP/iPod Converter (PSP og iPod er 2 forskjellige program) Dette er ikke freeware, men gjør jobben bra. Rask convertering og bra kvalitet både på lyd og bilde.

Lenke til kommentar
Det kan virke som at den er encoding som den andre fordi den har samme filtype navn. .mp4 for eksempel kan være veldig mye forskjellig, Ipod Touch og PsP3000'nen min er veldig ømfintlig på dette, og da må jeg forandre dem helt uansett om den er kodet med mpeg4 eller ikke, noen ganger er man heldig og treffer en som er convertert allerede til det rette formatet. men mest sannsynelig må man finne seg en converter som gjør jobben, selv bruker jeg ImTOO PSP/iPod Converter (PSP og iPod er 2 forskjellige program) Dette er ikke freeware, men gjør jobben bra. Rask convertering og bra kvalitet både på lyd og bilde.

Takk for tips.

Ser at jeg har glemt en liten detalj tidligere. Jeg streamer fra pc'en, og får ikke tak i .mp4 filer..

Det jeg egentlig trenger er et program som enkelt og greit re-encoder en .avi fil til et DivX eller Xvid format PS'en skjønner.

Lenke til kommentar
etter at jeg fikk tversity til å fungere er det ikke en divx fil den ikke klarer.

konverterer mkv filer med tsmuxer, så alt er fryd og gammen.

sånn rent bortsett fra at det er kjedelig å mux'e alt av 720p som kommer ned manuelt.

Er det noen spesiell grunn til at du ikke bruker mkv2vob eller gjør tsmuxer samme jobben ??

Når det gjelder trådstarters problem så har jeg selv et par filer som ikke spilles av. Har ikke fått gjordt noe spesielt med dem ennå, men det første jeg skal gjøre er å sjekke hvilken codec's som er brukt og ta det derifra.

Lenke til kommentar
Er det noen spesiell grunn til at du ikke bruker mkv2vob eller gjør tsmuxer samme jobben ??

Jeg fikk aldri mkv2vob til å fungere. En enkelt tv episode surret og gikk i flere timer uten at den kom noen vei. Prøvde med flere.

tsmuxer gjør nok omtrent "samme" jobb.

Iallefall fra mitt ståsted som kan omtrent null og niks om codekser...

Den bruker omtrent 1 mitt på en vanlig 720p tv serie fil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...