Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva skjer med min PC? Skummelt!


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Har en HP Pavillion dv6000, og de siste dagene har det skjedd "mystiske" ting med den. Har brukt den til å se film på, og har da brukt KMplayer. Når jeg har sett i 10 - 15 minutter så begynner det å skje ting på skjermen, bl.a flimrer den, av og til blir det litt "Matrix"-aktig med bittesmå svarte maur eller bokstaver eller hva det er som flimrer over skjermen, en gang så det ut som at hele skjermen var som en murvegg, en gang gikk filmen i "sakte kino" mens lyden var normal... Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men det ender med at filmen til slutt låser seg, og jeg må bryte strømmen. Det jeg har funnet ut er at når jeg minimerer filmen, så skjer det samme med skrivebordbildet. Er det noen som skjønner hva jeg mener??? :)Spørsmålet er altså hva dette kan være? Jeg får det kun når jeg har brukt KMplayer, men det skal være sagt at den har jeg brukt i et par år, og dette har kun skjedd de siste dagene. Har prøvd å avinstallere KMplayer og lagt den inn på nytt, har kjørt Malwarebytes Anti-Malware og har Trend Micro PC-cillin. Ingen har oppdaget noe galt med PC'en min, men jeg er likevel redd for at jeg har fått virus...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da kan du teste avg og spybot. avg er et antivirus program og bør ikke være installert samtidig med andre antivirus programmer. spybot derimot funker fint sammen med antivirus programmer og har hjulpet meg så godt som hver gang jeg har kranga med virus.

 

avg er extremt enkelt å bruke. installer, oppdater og scan. spybot er litt mer avansert, men om du kan engelsk så klarer du det også ganske lett. installer (IKKE installer "teatimer"), oppdater, scan og fjern alt.

Lenke til kommentar
da kan du teste avg og spybot. avg er et antivirus program og bør ikke være installert samtidig med andre antivirus programmer. spybot derimot funker fint sammen med antivirus programmer og har hjulpet meg så godt som hver gang jeg har kranga med virus.

 

avg er extremt enkelt å bruke. installer, oppdater og scan. spybot er litt mer avansert, men om du kan engelsk så klarer du det også ganske lett. installer (IKKE installer "teatimer"), oppdater, scan og fjern alt.

 

Holder på å sjekke med Spybot nå, men er AVG bedre enn PC-cillin?

Lenke til kommentar

Min anbefalning vil være å kjøre inn K-lite codec pack (/m Media player classic) så ser du om du fortsatt har problemer - dette er i mine øyne et bedre alternativ en VLC.

 

Feilen du beskriver kan også minne om "artifacts" som oppstår ved overopphetet GPU som blir nevnt over. Dette er altså prosessoren til skjermkortet, så kort sagt er det skjermkortet ditt som muligens blir overopphetet.

Lenke til kommentar
Min anbefalning vil være å kjøre inn K-lite codec pack (/m Media player classic) så ser du om du fortsatt har problemer - dette er i mine øyne et bedre alternativ en VLC.

 

Feilen du beskriver kan også minne om "artifacts" som oppstår ved overopphetet GPU som blir nevnt over. Dette er altså prosessoren til skjermkortet, så kort sagt er det skjermkortet ditt som muligens blir overopphetet.

 

 

Ja, mene at det kom en feilmelding som bare viste et kort øyeblikk, for så å forsvinne igjen som sa et eller annet om skjermkort. I tillegg så blir PC'en veldig varm, men vet ikke om den blir unormalt varm. Synes også vifta går hele tiden... Skal jeg da gjøre det som haffa14 foreslår? Kjøpe trykkluft på boks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...