Gå til innhold

ny spill pc, max 15 000, Treng hjelp med og finner "rette" delene

Anbefalte innlegg

Hey ^^

skal da ha meg ny pc til jul eller rett etter jul.

Max pris setter jeg på 15 000 kr

Skal vel OVerclocke litt på den,

skal brukest mest til Cod4 og litt Far cry 2, Crysis

det jeg IKKE treng:

tastatur, Headsett

Det jeg treng :

ja la oss begynne..

TILBEHØR:

Skjerm : 22" eller 24" ? hva einer seg best til spilling?

mus : tente jeg skulle kjøpe meg en Roccat Kone Gaming Mouse den jeg har nå (Razer copperhead) er blitt veldig godt brukt ;) så den begynner og svikte litt :p

Musematte : Tenkte litt på Roccat Taito Noen som har testa den? Er den bra? passer den bra med Laser mus?

Høytalere: jeg har da et bra Headsett, men det er bra og ha noen høytalere når jeg får venner på besøk? setter ikke så store krav her bare di funker og er bra lyd i ;)

SELVE PCen:

Kabinett: jeg bryr meg ikke om det bråker som en stor Big block V8 så lenge det er Tøft og se på og kjøler bra ;) bare + vist det er et par lys inni der :p

CPU:Blir vel Intel Core 2 Duo E8400

Harddisk:Denne er vel bra nok? Samsung Spinpoint F1 750 GB

Hovedkort: Asus P5Q Pro ?

Ram : 4GB ? eller burde jeg kjøpe 8GB?

Strømforsyning (PSU): hvor stor treng jeg?

Skjermkort: ATI Radeon HD 4870 eller skal jeg skal gå et hakk opp og kjøpe ATI Radeon HD 4870 X2? eller gå over på Nvida siden?

OS Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 64-bit Norsk OEM ganske enkelt og greit ;)

noe jeg har glømt? >< helt sikkert kommer ikke på det nå :/ men treng da alt som en pc treng (alt inni selve pc-en)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kabinett: coolermaster cosmos s.

hardisk: western digital av ønsket størelse (basserer dette på personlig erfaring)

psu: corsair hx 620 (modulær) eller tx 750 (fastmonterte kabler)

ram: 4gb holder nok enda en stund, men kjøp 2*2 slik at du kan oppgradere senere

vga: ati 4870 og nvidia gtx 260 yter ganske likt (under 300 poeng forskjell i ati sin favør med en phenom x4 9950 og 4gb ram)

OS: 64bit er bra hvis du går for vista, da kan du utnytte mer enn 4gb ram

skjerm: 22" har en oppløsning på 1680*1050 mot 24" som har en oppløsning på 1920*1200. spillmessig sett er det nok ikke så stor forskjell lengre. men om du velger en 24" eller større så bør du urdere et kraftigere skjermkort, for jo høyere oppløsning du kjører, jo mer kreves det av skjermkort i forhold til cpu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...