exmx Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Har nettopp kjøpt meg ny PC hvor jeg kjører Windows Vista 64. Når jeg f.eks. går inn på en tilfeldig mappe for å markere noen filer så høyreklikke på dem for å slette/kopiere/klippe etc, så bruker den veldig lang tid før det skjer noe. Får opp "not responding" på vinduet i noen sekunder før det skjer noe og høyreklikk-menyen dukker opp. Når den har gått igjennom ventetiden i det vindue en gang, kan jeg markere filene så mange ganger jeg vil uten noe ventetid. skjer bare første gangen. Dette skjer nesten hver gang jeg går inn i en ny mappe. Skjønner ikke helt hva som feiler den siden PCen etter min mening burde greie å gjøre en så enkel oppgave uten noe ventetid. Specs er: HK: ASUS P5Q Deluxe CPU: INTEL Core 2 Duo E8500 3.16GHz RAM: 8GB OCZ TECH Reaper HPC 4GB DDR2 PC2-8500 GFX: HiSdigital Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0 HDD: SAMSUNG F1 1TB 3.5" SATA2 7200RPM 32MB (Kjører windows fra denne) Noen som opplever det samme og kanskje har en løsning? Edit: Jeg kjører også fragmentering, virusskanning (F-Secure) og registercleanup (Ccleaner) regelmessig. - e Endret 1. desember 2008 av exmx Lenke til kommentar
Arne Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det høres ut som om du har orden i sysakene dine, men du kan jo prøve spyware scan og adware-scan? Lenke til kommentar
exmx Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 har gjort det før, men hjalp ikke. F-secure har også innebygget spywareskanning. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Prøvd deaktivere Automatic folder view discovery? Make sure that you do not have a setting in a 3rd party program set to clear the folder view setting cache when it is used. (EX: CCleaner - Window Size/Location cache option under Cleaner -> Advanced) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå