Gjest medlem-98070 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Har slitt i ukesvis nå med en vrien .avi fil... problemstilling: jeg vil se den på TV med undertekster! Når jeg åpner i VLC på PCen så fungerer dette utmerket... men når jeg prøver å få den på TV skjærer alt seg...dette har jeg prøvd: 1. Har en Pioneer 440H DVD-spiller, brant ut filmfilen og tekster på en DVD-plate og satte inn. Filmen og tekster spiller av, men det er ikke noe bilde (kun lyd og tekstene). Er det noe galt med .avi-filen plutselig? Er det noe format som er lurere til denne DVD-spilleren som burde passe? Har spilt av masse filmflimer i flere formater før uten noe problem... 2. Konvertere til divx/xviv og også mp4 for å prøve å legge inn på USB-minnepenn for å spille av på PS3...filmen spiller av, men PS3 klarer visst ikke tekster 3. TVersity til PS3 (streaming fra media server), finner filmen i media server på PS3, men filmen vil ikke spille av samme hvilket format jeg har den i...får DLNA-feilmeldinger (hva nå enn det betyr...) 4. Prøvde et program for å brenne en .avi fil til DVD-format (så den skal gå rett inn i en hvilken som helst DVD-spiller og til og med få en dvd-meny (ConvertXtodvd heter det). Konverteringen med subfilen og alt så ut til å gå bra, men når det kom til det siste trinnet der du skulle sette inn en DVD-plate og brenne var kun alternativet for "make .iso file" tilgjengelig, så da endte jeg opp med en .iso-fil som jeg egentlig ikke får brukt noen steder? 5. Prøvde å koble PC-en til TV-en og spille av på den måten. Jeg har kun en S Video-kabel (den runde med små pinner inni) men samme hvor mye jeg roter gjennom TV-stasjoner og kontrollpanelet på PC-en , skjer ikke en dritt Så jeg har prøvd alt...uten hell. Hvis du har en løsning, samme ti hvilken av punktene , er jeg evig takknemlig for hjelp! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 ISO filen kan du vel brenne ut med et hvilket som helts vanlig brenneprogram. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Ja selvfølgelig, men forstår en DVD-spiller en iso-fil? Ble noe feil første gang jeg prøvde å brenne, så jeg dreit i det...var ganske sikker på at det ikke ville gå, leste rundt på nettet og forstod det slik at iso-filer bare er til emulering på PC? EEller mener du jeg skal prøve å brenne på en DVD-plate og sette i spilleren? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 En ISO fil er ikke annet en en samling med bit (0 og 1) som kommer i akkurat samme rekkefølge som de gjør på DVDen etter at du har brent de ut. En ISO fil er med andre ord et komplett bilde av DVD en. Dersom du allerede har ISO filen ville jeg prøvd dette først. Husk: .avi er ikke et videoformat, men en kontainer dvs den inneholder en videofil, en lydfil osv. Selve videoen kan være kodet i Divx, Xvid, eller et hav av andre videokodeker. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Ok, da skal jeg prøve å brenne ut .iso fil og sub-filen på samme plate og teste ut! Takk Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Har du en ISO fil og en sub fil ? Hvilket brenneprogram bruker du ? Det er viktig at du ikke brenner ut ISO filen som en datafil, men får brenneprogrammet til å forstå at dette er et bilde som skal brennes ut. Prosessen for de fleste brenneprogram er beskrevet her: http://iso.snoekonline.com/iso.htm Endret 1. desember 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hvilket av programmene burde jeg velge? Og hvordan får jeg tekstfilen på samme plate? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 La du til subs (undertekstene) under konvertering til ISO ? I så fall skal ISO filen allerede inneholde subs. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jepp, glemte det Men fikk brent den nå, og det funket! Så takker så meget for hjelpen Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Flott at du fikk det til da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå