Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Arbeidsledigheten i usa. Engelsk oppgave

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 17 år gammel gutt som forbreder seg på Engelsk tentamen.

jeg har valgt temaet Arbeidsledigheten i USA, mange vil kanskje mene at dette er et litt vanskelig tema og det er jeg 100% ening i men jeg har valgt det fordi det intreserer meg og med det vil jeg automatisk skrive en bedre tekst/artikkel. Jeg kan bruke alt jeg vil uten om inter nett,! probleme mitt er at jeg sliter med og finne den konkrete grunnden til at usa har så stor arbeidsledighet. og åssen det ble dannet ? jeg trenger rett og slet tlitt hjelp til og starte på notat arket mitt som jeg kan ha med i morgen på skolen!

Tusen takk :)

svar gjærne på mail: [email protected]

eller her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google: US subprime crisis/mortgage crisis. Der ligger roten til problemene. Forøvrig greit med litt økonomisk forståelse for å kunne gå godt inn på dette temaet :)

Så du ikke vil bruke internett, men tror at hvis jeg skal skrive ned grunnene her blir jeg sittende hele kvelden.

Lenke til kommentar
Google: US subprime crisis/mortgage crisis. Der ligger roten til problemene. Forøvrig greit med litt økonomisk forståelse for å kunne gå godt inn på dette temaet :)

Så du ikke vil bruke internett, men tror at hvis jeg skal skrive ned grunnene her blir jeg sittende hele kvelden.

jojo, jeg kan bruke inter nett,! det jeg mente er, eller jeg lager et notat ark nå ang temaet men i morgen når det skal skrives kan jeg bruke alt jeg har laget og alt mulig jeg finner. men ikke internett under tentamen :) hadde vært synsykt bra om du kan skrive lit tom hoved grunnen til dette problemet, du trenger ikke og utdype deg veldig men det mest grunnlegende for en vanelig persjon :):):)

jojo, jeg kan bruke inter nett,! det jeg mente er, eller jeg lager et notat ark nå ang temaet men i morgen når det skal skrives kan jeg bruke alt jeg har laget og alt mulig jeg finner. men ikke internett under tentamen :) hadde vært synsykt bra om du kan skrive lit tom hoved grunnen til dette problemet, du trenger ikke og utdype deg veldig men det mest grunnlegende for en vanelig persjon :):):)

jeg har funnet ut grunnen men det er litt tynt: Dårlig økonomi -> banken vil ikke låne penger til f.eks et entrepenør firma-> firma kan for eks ikke bygge et hotell -> ingen arbeids plass

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Subprime_mortgage_crisis

Linker forteller det meste. Kort sagt: Bankene lånte penger til kunder som hadde sikkerhet i hus, etc ---> husprisene falt, og bankene fikk ikke dekket lånene sine -----> sluttet å låne penger til privatpersoner og bedrifter -----> arbeidsløshet.... og resten kjenner du vel :) Men ikke ta mitt ord for god fisk, les deg opp på det selv :)

Lenke til kommentar
http://en.wikipedia.org/wiki/Subprime_mortgage_crisis

Linker forteller det meste. Kort sagt: Bankene lånte penger til kunder som hadde sikkerhet i hus, etc ---> husprisene falt, og bankene fikk ikke dekket lånene sine -----> sluttet å låne penger til privatpersoner og bedrifter -----> arbeidsløshet.... og resten kjenner du vel :) Men ikke ta mitt ord for god fisk, les deg opp på det selv :)

takk så mye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...