Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 306 1998 diesel vrien å starte ved minus grader

Fishboone

Anbefalte innlegg

Hvis denne Audien er OK på gløding kan du ha for lav kompresjon eller starteren drar den for sakte rundt. Regner med det er en forkammermotor eller er det en direkteinnsprøytet diesel?

Sistnevnte skal kunne starte uten gløding hvis det ikke er kaldt ute.

Har som nevnt ikke mye peiling, men siden det er en 2,5 TDI går jeg ut fra det er en direkteinnsprøytet?

Problemet har ved enkelte anledninger oppstått ved temperaturer over 0 grader, men skjer stort sett alltid i kaldt vær.

Har hatt den to ganger på et verksted som visstnok spesialiserer seg på dieselbiler, men de har ikke klart å fikse problemet.

Spesielt når det er kaldt virker det som om starteren drar treigt rundt. Ved hjelpestart starter den greit. Jeg tenkte batteriet var problemet og skiftet dette for et halvt år siden. For en periode syntes jeg den startet bedre, men nå virker problemet å være tilbake. Kan det være batteriet som tappes? Jeg har forsøkt å måle og har ikke fått noen spesielt dårlige spenninger.

Piggvar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er litt usikker på det. Det blei kaldt rett etter besøket. Men den starta definitivt helt greit i varmegrader før den var på verkstedet.

Den har blitt gradvis værre og værre å starte..

Det kan høres ut som dieselpumpa står et hakk feil etter at de byttet registerreim. Jeg gjorde det samme en gang pga. dårlige merker på registerhjulene, og da ble den litt treg å starte og det kom endel røyk, men den gikk egentlig helt greit med unntak at en forferdelig rakling når det var belastning på motoren.

Lenke til kommentar

Det var faktisk pluggene som var dårlige. De var ikke skiftet som Selgeren i Saab i Larvik sa ved kjøpet av bilen..

Synes det er snodig att ett merkeverksted (Saab i dette tilfelle) klarer å prestere å selge en bil som har gått over 1 år over tiden på register-reim og si att gløde-plugger er skiftet når de ikke er det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...