Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

erfaring med rover 75?

d3vil

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har erfaring med Rover 75? synes at det virker som en stilig bil til en billig penge =). Men er det en solid bil? ikke mye tull og slikt tenker jeg på =). Eller,kort fortalt,bare spytt ut alt dere eventuelt vet om denne bilen ;p

*søren,gjorde en feil,denne skulle ikke vært inne på trimming/styling. Beklager =/*

Endret av d3vil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tittet på denne selv, utrolig tøff bil. Men then again, nei. Hold deg unna.

Rover har blitt kjøpt opp her og der fra Enland til korea, frem og tilbake. De har rettogslett for dårlig kvalitetskontroll slik jeg ser det. Og jeg har hørt om mange feil desverre. 75 har jeg ikke hørt så mye om, men tror det er trøbbel her også. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Rovere er da ikke vanskelige å få tak i deler til?

Er tonnevis med Roverbiler på veiene, og det finnes tonnevis av deler til de, dog ikke så mange orginale.

Er vel toppakningen som er kjent for å ryke på Rovere, utenom det er de greie biler.

Problemet med de er verditap, pluss at de tar veldig lang tid å selge (går fort måneder).

Lenke til kommentar
Rovere er da ikke vanskelige å få tak i deler til?

Er tonnevis med Roverbiler på veiene, og det finnes tonnevis av deler til de, dog ikke så mange orginale.

Enkelte deler til 2.0KV6 finnes ikke å få tak i annet enn ved å slakte biler, så jo, jeg er med på tanken om at deler kan være vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar

Hei

Min far kjøpte en helt ny rovefr 75 for noen år siden.

Motor og deler var null problem, tingen var lister å lys som røk hele tiden!

Tenk deg om før du kjøper , men så skal det sies at det er en utrolig deilig bil!

Lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar

Rover er som regel ganske greit å få deler til. Det største problemet jeg vet om ved rover 75 er modellene med turbo. De motorene har en tendens til å gå føyka ganske fort og er svært vanskelig å fikse. Fattern hadde en rover 75 som var på verksted i nesten et år før vi fikk kvittet oss med den og kjøpt en ny bil

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

vet det e lenge siden alt her inne blei skrevet..

men har hørt at rover 75 eiges av bmw og at det er bmw motor i den og at di har lagt den litt mindre enn 5serie og litt støre enn 3 serie. noen som vet om det steme såg noe om det på youtube top gear..

men vet noen om det er mye så går galt me di nye så er komt fra rover? og om det er god første gangs luxus bil til bilig $$$

Lenke til kommentar

BMW eide Rover i den tiden Rover 75 kom ut, dog så gadd de ikke og drive frem Rover til noen større lønnsomhet og slaktet hele greia og tok fra Rover alle muligheter for og bli butikk.

BMW tok Mini-en selv og solgte Landrover til Ford og etter dette var vel konkursen bare ett spørsmål om tid.

Roverfabrikken ble solgt til Kina, om de noensinne vil få stablet på beina noen produksjon er vel lite sannsynlig. Hvem som eier Rover-navnet vet jeg ikke, med det ville vel ikke være noen stor bombe om BMW sitter på disse rettighetene.

Endret av agvg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra Wikipedia:

In 2000, BMW sold the Rover and related MG car activities of the Rover Group to the Phoenix Consortium, who established the MG Rover Group at Longbridge and sold Land Rover vehicle activities to the Ford Motor Company. Although the decision was down to strategic, financial, and managerial reasons and less related to problems with the automotive quality per se at that time, the intense media reporting severely eroded the perceived trust and sustainability of the marque.[1] Nevertheless, BMW retained ownership of the Rover marque, allowing MG Rover only to use it under licence. In April 2005, Rover cars ceased to be produced when the MG Rover Group became insolvent.

In July 2005, Nanjing Auto and SAIC acquired the physical assets & tooling and some vehicular intellectual property rights, respectively, with the plan to merge and resume production of MG Rover car designs in China and at Longbridge from 2007 onwards. However, on 18 September 2006, BMW sold the Rover marque to Ford for approximately £6-million, heralding an option of first refusal to buy it as a result of its purchase of Land Rover. Ford thus reunited the original Rover Company marques, primarily for brand-protective reasons, in preparation for divesting its Premier Automotive Group subsidiary.[2]

In March 2008, Ford reached agreement with Tata Motors of India to include the Rover marque as part of the sale of their Jaguar Land Rover operations to them, alongside related Daimler and Lanchester marques.[3]

With no Rover cars currently in production, the marque is considered dormant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Jeg jobber på et verksted som tar Rover. Mitt råd er helt klart å finne deg en annen bil. Disse bilene er fulle av feil og kan være vanskelig å få tak i deler til.

Hei Vet du nokon som kan skaffe utløser lager til cløtch på rover 75 disel 1,8 2003 mod  ?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...