Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får du turn-off av at kjæresten din har hatt mange sexpartnere?

Gjest mhelgestad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du forutsetter at disse kvinnene tester seg for disse sykdommene og/eller akter å opplyse om at de har de. Noe som faktisk er tilfelle at de unnlater, både å teste - og å opplyse.

Greit, vi prøver med teskje, for at dette skal være opplagt: partneren trenger ikke å opplyse om noe som helst. Du, personlig, sier til partneren "beklager, men jeg ønsker ikke å ha sex, selv beskyttet, før vi går og tester oss begge to". Dette er alt som skal til.

Hvor vanskelig er det å få med seg dette enkle poenget?

Hvis, som du teoriserer, alle kvinner bare kan gå og teste seg - hvorfor er det da slik at så mange unnlater å gjøre det, og i stedet smitter menn med disse sykdommene de har pådratt seg?

"I stedet smitter menn"? Akkurat ja. Fy og fy... slemme kvinner. Velkommen til 2009. Vennligst la deres antikvariske livs- og verdenssyn ligge ved skranken.

Lenke til kommentar
Litt kjipt at hun som 26åring er helt løs i hullet, da. Med mindre hun trener knipeøvelser hver dag.

Dette må være den dummeste kommentaren jeg har hørt. Løs i hullet? Jeg lo XD

Seriøst..

Hvem er mest løs i hullet.

Jente på 26. Har vært sammen med samme fyr siden hun var 15. De har jevnlig sex. Til sammen har de hatt sex mer enn 1500 ganger.

Jente på 26. Har hatt 21 partnere. Flesteparten av de har hun hatt sex med mindre enn 5 ganger, og noen bare en. Ingen langvarige forhold.

Jeg tror hun med 21 partnere har hatt mye mindre sex enn hun med bare 1 for å si det slik;)

Lenke til kommentar
beklager, men jeg ønsker ikke å ha sex

Hvis du tror folk sier det, så lever du jo på en helt annen planet. Det der er i bestefall "ideologisk korrekt" og er ikke i nærheten av noe forbundet med realitetsforståelse.

Mennesker er faktisk bare mennesker. De kommer til å gjøre som mennesker gjør, og sånn er det bare. Derfor er man nødt til å ha lovgivning som regulerer alkoholsalg, sexkjøp, bilkjøring (f ex bilbelte-påbud), barnefordeling, narkotika, osv.

Faktum er at hvis en kvinne har hatt 50 sexpartnere har hun sannsynligvis hatt ubeskyttet sex med 70~80% av de, og gjerne på første kveld etter å ha møtt de ute på byen. Det samme gjelder selvfølgelig også menn, men nå var vel utgangspunktet for tråden en diskusjon om kvinner.

Dersom du ikke er villig til å anerkjenne det faktum at folk flest faktisk har usikker sex OFTE, så må jo du leve på noen slags forsøkslab eller lignende, der det kun eksisterer ideelle forhold til enhver tid. VIRKELIGHETEN ER EN HELT ANNEN.

http://www.bt.no/forbruker/samliv/article339554.ece

Nordmenn ligger på verdenstoppen i one night stands med fremmede, og på bunn når det gjelder kondombruk.

– I et romantisk sjekkeforløp har ikke kondomer noen plass, sier professor Bente Træen ved Universitetet i Tromsø, som har forsket på ungdoms og voksnes seksualvaner.

– Vi går naturlig ut fra at de vi faller for er fruktbare, men det er ikke naturlig å gå ut fra at de har kjønnssykdommer. Det anses som noe skittent og umoralsk, og er uforenlig med forestillingen om egenskaper ved den vi faller for, sier Træen.

Dette er altså konkret, legitim forskning, men slikt noe anerkjenner vel ikke du?

Helt konkret sier all anerkjent forskning at mennesker som er hypp automatisk tenker om den andre partner at de er vakre, rene, uskylder, og at dette er kjemperomantisk. Derfor bruker de faktisk ikke kondom.

Dersom en kvinne har hatt 50 sexpartnere er det bortimot en statistisk umulighet at hun ikke har herpes. Du er dermed garantert herpes.

Fy og fy... slemme kvinner.

Ja, det er beklagelig at kvinner ikke tar hensyn til andre og kun tar hensyn til sitt egoistiske behov for sex, selv om de er smittet med en infeksjonssykdom - som de gjerne ikke informerer andre om eller kanskje til og med ikke er klar over at de har, og dermed smitter de andre.

All medisinsk kunnskap legger til grunn at kvinner nesten ikke merker de fleste kjønnssykdommer og derfor går utestet og ubehandlet lange perioder, mens menn faktisk legger merke til det umiddelbart. Dette er naturlig, siden menn har utstyret på utsiden, og får synlige skavanker eller konkrete problemer med vannlating o.l., og menn får det faktisk langt værre enn kvinner. Medisinske faktum kan ikke fornektes, enkelt og grrrreeeittttt!

En annen ting er jo det sosiale og forholdsrelevante ved dette her, en promiskuøs kvinne kommer ikke til å slutte å være promiskuøs bare fordi du forventer det av henne mens dere har et forhold. Folk forandrer seg ikke i vesentlig grad i voksen alder, ref. all vesentlig forskning og psykologisk teorisering.

Så i tillegg til at du hver gang dere går på den lokale puben møter 3-4 stykker som har feid over henne - og dette kan jo skape interessante situasjoner, er også sjansen stor for at hun fortsetter på samme viset selv om hun har "møtt deg" (tror nok også du overvurderer din egen rolle ift. "henne"), du kan dermed aldri være trygg for smitte, og du kan aldri være trygg på at et eventuelt barn er ditt.

Det er jo synd at man må bruke tid på å forklare snørrvalper selvfølgeligheter.

At du er interessert i enhver sjømannsbrud får du stå inne for selv - HVER MANN SITT KALL!

Vi som har blitt voksne mannfolk kaster som sagt ikke bort tida på slikt, vi vet hva realitetene er, og vi jakter heller på ordentlige damer og ordentlige forhold, og ikke one night stands med kvinnfolk som har hatt seg med 50~100 menn.

Lenke til kommentar
beklager, men jeg ønsker ikke å ha sex

Du kan i det minste sitere med kontekst, slik at sitatet framstår korrekt.

Hvis du tror folk sier det, så lever du jo på en helt annen planet.

Folk? Folk? Hva i alle dager har folk med saken å gjøre? Du påstod at du ikke ville ha sex med en kvinne med mange partnere pga. helsefare. Jeg poengterte at holdningen var malplassert, da helsefaren er ikke eksisterende etter en test. Dersom du ikke kan bringe deg selv til å spørre partneren din om å ta en slik test, så ligger ikke problemet hos partneren din, men hos deg.

Get it now?

Mennesker har ubeskyttet sex. Slik er det bare. Og ens seksuelle partner kan ha hatt ubeskyttet sex og sogar være smittet. Men det er ikke slik at det ikke eksisterer en løsning på det. Og det er heller ikke slik at løsningen er komplisert, umulig generelt eller umulig pga. antall tidligere partnere.

Dersom du ikke er villig til å anerkjenne det faktum at folk flest faktisk har usikker sex OFTE, så må jo du leve på noen slags forsøkslab eller lignende, (...)

Ikke tilegn meg dine egne meninger.

Dette er altså konkret, legitim forskning, men slikt noe anerkjenner vel ikke du?

Igjen, kutt ut flåseriene dine som du ikke har belegg for.

Ja, folk har ubeskyttet sex. Ja, det medfører smittefare. Ja, noen har hatt mange partnere. Nei, det er ikke et problem når nettopp du skal velge en ny sexpartner. Vil du at jeg skal fortelle deg en gang til hvorfor det ikke er et problem, eller har du forstått det nå på egenhånd?

Det er jo synd at man må bruke tid på å forklare snørrvalper selvfølgeligheter.

Jaggu, flink til å generalisere og til å anta, ikke så flink til å få med seg et meget enkelt poeng og medisinsk prosedyre. Fortsett med det.

Lenke til kommentar
Det samme gjelder selvfølgelig også menn, men nå var vel utgangspunktet for tråden en diskusjon om kvinner.

Nei. Trådstarter lurer på om vi synes det er turn-off at vår hypotetiske eller virkelige kjæreste har hatt mange sexpartnere, og bruker sitt eget forhold for å eksemplifisere. Tilfeldigvis er trådstarters kjæreste kvinnelig.

Dersom en kvinne har hatt 50 sexpartnere er det bortimot en statistisk umulighet at hun ikke har herpes. Du er dermed garantert herpes.

Det skulle jeg likt å se noe seriøs statistikk på! Har du noe, eller er disse "statistiske umulighetene" plukket ut fra din frie fantasi?

Ja, det er beklagelig at kvinner ikke tar hensyn til andre og kun tar hensyn til sitt egoistiske behov for sex, selv om de er smittet med en infeksjonssykdom - som de gjerne ikke informerer andre om eller kanskje til og med ikke er klar over at de har, og dermed smitter de andre.

Du er klar over at du glatt overser det faktum at kvinnene også blir smittet av noen, høyst sannsynlig en annen mann? Kjønnssykdommer er ikke enveisinfeksjoner som vi jenter har latent i kroppen i årevis og som vi bevisst velger å spre rundt når vi blir seksuelt aktive.

Og mener du virkelig at dette kun gjelder kvinner? Tror du virkelig menn er så mye flinkere til å teste seg, og sørge for at ikke fremtidige partnere blir smittet?

All medisinsk kunnskap legger til grunn at kvinner nesten ikke merker de fleste kjønnssykdommer og derfor går utestet og ubehandlet lange perioder, mens menn faktisk legger merke til det umiddelbart. Dette er naturlig, siden menn har utstyret på utsiden, og får synlige skavanker eller konkrete problemer med vannlating o.l., og menn får det faktisk langt værre enn kvinner. Medisinske faktum kan ikke fornektes, enkelt og grrrreeeittttt!

Medisinske faktum kan ikke fornektes, med mindre det ikke er et medisinsk faktum men igjen et produkt av din fantasi, selvfølgelig.

Klamydia

Sykdomstegn

50-90 % av smittede menn og opptil 90 % av smittede kvinner får ingen symptomer i det hele tatt!

Dette er sykdomstegnene hvis infeksjonen gir symptomer:

Hos menn: Sparsom utflod fra urinrøret. Kløe. Lett svie ved vannlating.

Hos kvinner: Utflod fra skjeden. Svie ved vannlating. Småblødning etter samleie. Bekkeninfeksjon kan føre til magesmerter.

Legger ved linken jeg, så kan du jo sjekke selv: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320355.

Har du noen flere eksempler på kjønnssykdommer hvor kvinner får ingen symptomer i det hele tatt, mens menn må leve i et sant smertehelvete og sosialt sølibat på grunn av de grusomme synlige skavankene? Jeg har nemlig aldri hørt om en slik kjønnssykdom.

Lenke til kommentar

Er såpass selvsikker at jeg ikke ser på det som et stort problem.

Jeg kommer uansett til å vurdere det hun gjør oppimot andre jeg har hatt før. Dessuten, ingenting er bedre enn sex med en jente man har sterke følelser for.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
ja, jeg innrømmer at jeg ikke startet den tråden med en spørrende hensikt, den skulle heller blitt kalt det samme som denne tråden her. Det blir jo mer og mer tydelig ut i tråden også. Denne tråden passer meg bedre enn min egen, derfor jeg gikk inn hit.

Nå aner jeg ikke hva du snakker om. Du har startet ganske mange tråder her inne så "den tråden der" blir litt vagt for meg.

Og når ting er myntet på meg, ja så kan jeg ikke unngå og ta det som personangrep!

Hvordan reagerer du ellers når folk gir deg konstruktiv kritikk? I skolesammenheng, jobbsammenheng, familiesammenhenger...? Jeg tror nemlig ikke du er forbanna hårsår. Jeg tror ikke noe på at du tar deg nær av den kritikken du får, som ikke går på deg som person, men på den fryktelig bombastiske måten du formulerer innleggene dine på, som får selv folk som i utgangspunktet er enig med deg til å bli uenig til slutt.

Lenke til kommentar

Siden vi diskuterer dette i en annen tråd også, må jeg bare komme med et innspill (sorry for at jeg bryter inn i en nåværende diskusjon mellom Kaja og Melisma).

Jeg mener man kan se litt ut fra livet til den personen det gjelder og alderen.

For eksempel ei jente på 21 år, har vært i 2 langtidsforhold på fire år tilsammen, og har ligget med 14.

Annet eksempel er ei jente på 21 år, singel hele tiden, ligget med 14.

Skjønner? Det er mer naturlig for folk som har vært singel lenge å ha flere sexpartnere, enn de som har vært lenge i et forhold.

Lenke til kommentar
Nå aner jeg ikke hva du snakker om. Du har startet ganske mange tråder her inne så "den tråden der" blir litt vagt for meg.

Trodde du siktet til tråden min som handler om nettopp dette. Men da gjorde du nok ikke det.

Hvordan reagerer du ellers når folk gir deg konstruktiv kritikk? I skolesammenheng, jobbsammenheng, familiesammenhenger...? Jeg tror nemlig ikke du er forbanna hårsår. Jeg tror ikke noe på at du tar deg nær av den kritikken du får, som ikke går på deg som person, men på den fryktelig bombastiske måten du formulerer innleggene dine på, som får selv folk som i utgangspunktet er enig med deg til å bli uenig til slutt.

Konstruktiv kritikk kan jeg tåle. Heksejakt tåler jeg dårlig. Jeg tar meg ikke nær av hva som kommer frem her på forumet, men jeg synes det blir for dumt at folk skal velge og misforstå med vilje bare for at de skal være så forbanna saklige og politisk korrekte hele tida. Det må da gå an og diskutere her som man gjør til vanlig irl, uten at folk skal kommentere at man uttrykker seg på en bombastisk måte. Det er bare slitsomt og ikke kunne holde seg til saken, men heller gå etter en som ikke er "moderator-høflig" absolutt hele tida. Det blir OT.

Dessuten synes jeg ikke at jeg er så forferdelig fæl til og uttrykke meg som visse skal blåse det opp til. Har aldri fått en eneste advarsel fra moderator.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...