^fmj Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Du har visst rett til noe subsidiering av briller når du er under 18. Jeg fikk vite det like etter jeg ble 20...Sitter selv nå som student med for svake briller, og ikke penger nok til å kjøpe nye... Bestill på nett fra utlandet, mye billigere. Skal være en relevant tråd på forumet et sted. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg synes helt klart at både briller og tannhelse burde vært betalt for av staten. Såpass høy skatt som vi har i norge så burde gratis helse være en selvfølge. Men nå har det seg slik at med for eksempel tannhelsen så kan man få sånt dekt av trygdekontoret om man tjener lite, men det er ikke så mange som vet å benytte seg av dette. Om det er noe lignende med briller vet jeg ikke, men kan hende. Den eneste grunnen til at de forskjellige tingene er adskilte er fordi det har vært vanlig at det slik over lang tid og ikke så mange tenker over det. Bra at SV også er for dette nå, var bare Venstre som støttet dette før tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå