aklla Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 jeg jobber med å automatisere noe i excel, men har litt problemer med å telle antall celler ut fra 2 forskjellige argumenter. f.eks hvis celle A1 er epler og B1 er over 5 skal den telles med, er B1 under 5 skal den ikke telles med. noen som har noe slikt? er ikke noe problem å telle antall epler eller hva som er over 5, men skal ha begge deler... Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 jeg jobber med å automatisere noe i excel, men har litt problemer med å telle antall celler ut fra 2 forskjellige argumenter. f.eks hvis celle A1 er epler og B1 er over 5 skal den telles med, er B1 under 5 skal den ikke telles med. noen som har noe slikt? er ikke noe problem å telle antall epler eller hva som er over 5, men skal ha begge deler... Prøv med =HVIS(B1>5;A1+B1;A1) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 jeg har ca 150 rader med forskjellige saker. eple og slikt går igjen mange ganger nedover. men, jeg skal telle antall rader med eple i kolonne A og er over 5 i kolonne B Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Excel er så mangt. Norsk Excel 2004 ? Engelsk Excel 2007 ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 jeg har Microsoft Office 2003 Norsk. men, koden er stort sett det samme da, oversettelse fra engelsk til norsk er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 "Stort sett" holder ikke, Excel er presisjonsarbeid. Og grunen til at jeg spør er at Excel 2007 har SUMIFS, det har ikke tidligere versjoner. Men denne funker: =SUMMERPRODUKT((A1:A20="Eple")*(B1:B20>5)) HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 fuker ikke her... får bare opp #|/T i cella har testet med bare en av dem, får 0 på begge= SUMMERPRODUKT(B1:B20>5) gir 0 og =SUMMERPRODUKT(A1:A20="Eple) gir 0... Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 For å telle celler som inneholder kun eple bruk: =ANTALL.HVIS(A2:A12;"Eple") For å telle celler som inneholder Eple og er over antall 5 bruk: =SUMMER(HVIS(A2:A12="Eple";HVIS(B2:B12>5;1;0));0) Dette er en Array formel så du må holde inne Crl+shift og så taste enter. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 funka bra det, takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå