Gå til innhold

Oppgradere skjermkortet

woohoo

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt et nytt skjermkort nå, men jeg er veldig usikker på hvilket kort jeg skal velge.

Jeg bruker pc'en egentlig bare til programmer (blant annet 3dsmax).

Noen som har anbefalinger om hvilket kort jeg bør kjøpe ?

Har forresten sett litt på 3DLabs Wildcat VP560, er det noen som har erfaringer med dette kortet ?

PS: Jeg spiller som sagt veldig lite og derfor trenger det ikke være et spillekort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vært borti 3dlabs sine Wildcat kort, men har hørt mye godt om Nvidia QuadroFX 2000.

Quadro kortene er Nvidias svar til programmerere og folk som driver med Grafisk design - i tillegg til at det faktisk kan kjøre alle spill helt glatt ;) Selv om du ikke trenger det så er det vel en bonus?

Lenke til kommentar
Jeg trenger sårt et nytt skjermkort nå, men jeg er veldig usikker på hvilket kort jeg skal velge.

Jeg bruker pc'en egentlig bare til programmer (blant annet 3dsmax).

Noen som har anbefalinger om hvilket kort jeg bør kjøpe ?

Har forresten sett litt på 3DLabs Wildcat VP560, er det noen som har erfaringer med dette kortet ?

PS: Jeg spiller som sagt veldig lite og derfor trenger det ikke være et spillekort

Da har jeg akkurat det du trenger:

64MB GeForce 4 MX440 skjermkort kun 399,-

http://www.mpx.no/asp/info.asp?mode=annons...g0=&g1=&g1text=

Billig og bra :yes: , men fort deg det er denne ukens tilbud....går snart ut skjønner du :wink:

Lenke til kommentar

3dsmaks er et veldig GPU krevende prog. Og jo raskere 3dkort du har jo lettere og mer behagelig er det å jobbe med.

Du nevner Wildcat kort, de skal være gode. Har ikke prøvd det kortet men det er sikkert bra..

Det ble nevnt quadro kort fra nvidia, disse er også meget gode.

Så har men jo Fire GL fra ATI som også skal være meget gode.

Her er en liten test av div. profesjonelle kort:

http://www.cadalyst.com/reviews/hardware/1...002gc/index.htm

Hvis du ikke vil bruke så mye penger på skjermkort, er også GF4 ti og Radeon 9500 - 9800 kortene gode alternativer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...