Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Partibarometer for desember og januar 2008/2009

483 stemmer

1. 1. Hvilket parti ville du stemt på om det var Stortingsvalg i dag?

• Demokratene
      3
    • Det Liberale Folkeparti
      8
    • Det Norske Arbeiderparti
      90
    • Fremskrittspartiet
      106
    • Høyre
      84
    • Kristelig Folkeparti
      9
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      8
    • Norges Kommunistiske Parti
      3
    • Rødt
      20
    • Senterpartiet
      9
    • Sosialistisk Venstreparti
      32
    • Venstre
      56
    • Annet
      2
    • Blankt
      11
    • Ville ikke stemt
      18
    • Vet ikke/ingen formening
      24
  2. 2. Hvilket parti liker du minst?

• Demokratene
      26
    • Det Liberale Folkeparti
      13
      29
    • Fremskrittspartiet
      155
    • Høyre
      2
    • Kristelig Folkeparti
      50
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      4
    • Norges Kommunistiske Parti
      30
    • Rødt
      34
    • Senterpartiet
      2
      97
    • Venstre
      5
    • Annet
      1
      35
  3. 3. Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig?

• Ap og Høyre
      52
    • AP og Venstre
      33
    • AP, SV og SP
      42
    • AP og SV
      47
    • AP og SP
      10
    • AP og KRF
      1
    • AP, SP og KRF
      4
    • Venstre, KRF og SP
      8
    • Venstre, KRF og Høyre
      9
    • KRF og Høyre
      4
    • Venstre og Høyre
      51
    • Høyre og FRP
      101
    • Høyre, FRP og Venstre
      27
    • Høyre, FRP og KRF
      11
    • FRP og KRF
      1
    • FRP og Venstre
      7
      45
    • Ingen av de nevnte
      30
  4. 4. Hvilken partier på Stortinget vurderer du som aktuelle å stemme på (mulig å krysse av flere)

208
    • Fremskrittspartiet
      150
    • Høyre
      214
    • Kristelig Folkeparti
      21
    • Senterpartiet
      45
      101
    • Venstre
      145
    • Ingen
      25
      25
  5. 5. Har du endret politisk ståsted siden november?

• Ja
      41
    • Nei
      384
      58

Anbefalte innlegg

Jeg tror du sliter med å skille mellom usaklig kritikk og rettferdiggjort kritikk

På ingen måte. Dessverre er det meste som kommer frem i dette forumet bare tull.

Som når jeg ber deg om å forklare hensikten bak å føre en svært ekspansiv finanspolitikk i høykunjunktur og du nekter å svare og bare avviser alt som "tull"? :)

I debatter rundt FrP er du den beste på dette forumet, til å servere tull vel og merke, bastante avisninger uten argumentasjon og utelate å svare. Bortsett fra med ypperlige merkelapper om sosialistene. Jeg kunne gjerne tatt dette på PM, hadde det ikke vært for at du blokket meg da jeg ba deg svare på en lang utdypning på finanspolitikk. Noe du tydeligvis ikke ønsket.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, den ene spam-meldingen var vel noe skarp. Ettersom at han presterte å hevde at "etterspørsel = behov" og når han da etterpå mente han ikke hadde sagt det skrev jeg at det er "kjedelig å møte seg selv i døren med egne sitater".

Og jeg hadde også frekkheten av å spørre om han hadde kikket på samfunnsøkonomi, siden han viste lite forståelse for enkelte begrep.

Hei!

Ser gjerne at du svarer i såpeboksen og at du utdyper svarene dine med noe argumentasjon. Jeg skjønner at det blir frustrerende å møte seg selv i døra på egne sitater og da er det ikke verre enn å innrømme at du mente det, eller om du ikke mente det. Og innrømme at det kanskje ikke var riktig. Jeg klarte å gjøre det med kommentaren min om den amerikanske andelen av BNP og burde ikke være så vanskelig for din del.

Ellers må jeg nesten spørre om du har kikket på noe samfunnøkonomi noen gang? Da det virker som enkelte økonomiske teorier og begreper til tider flyr deg hus forbi.

Uansett håper jeg at du svarer og at du faktisk utdyper. Ikke disse en setningssvarene du er så glad i.

Rampage :)

Og jeg har fortsatt tilgode å se noen argumentere for FrPs finanspolitikk som de ønsket under høykonjunkturen. For av en eller annen grunn så har de jeg har vært borti her som har studert samfunnsøkonomi (eller ihvertfall viser forståelse for det) vært kritiske til FrPs finanspolitikk og etterspurt svar av FrP-tilhengere. Gjerne representert ved Pricks her. Uten noen svar. Så jeg stiller store spørsmålstegn ved påstandene til Pricks om hvem som serverer tull. Men for ham blir alle sosialister og alle konstruktive innlegg blir avvist med "tull, slik er det ikke".

Jeg kunne egentlig ønske at en rasjonell debattant med kunnskaper kunne representert FrP her. For å unngå evt. sleivspark jeg bygget opp her, så får jeg bare si at jeg venter i spenning :)

Lenke til kommentar

Hvordan definerer du egentlig spam når en forespørsel om å faktisk svare for seg og argumentere for sitt syn er spam?

Du ignorerer meg og mine argumenter, men jeg har aldri sett på deg som en seriøs debattant. Så du er egentlig bare en irriterende torne på dette forumet og jeg tar meg ikke nær av det. Det eneste du egentlig bidrar med er fanatisme og tull, og er en blant de fremste debattantene som sørger for at tråder som dette blir dannet.

Hvis du ikke har lyst til å argumentere for FrPs ekspansive finanspolitikk under høykunjunkturen?

Lenke til kommentar

Da får jeg gjøre en alternativ løsning:

Er det noen FrP-stemmere her (ifølge pollen er det 88 av de) som kan redegjøre for FrPs ønske om å føre en svært ekspansiv finanspolitikk under høykunjunkturen og hvordan de tror dette ville påvirket den norske økonomien, og dermed også hvorfor denne hadde vært ønskelig?

Lenke til kommentar

Hvorfor appellerer egentlig rødt?

De er for ett samfunn der folk får alt og skal arbeide så lite som mulig. Der kvinnene skal bli "frigjort", altså likestilling er ikke nok ("likestilling er ikke nok", hva i all verden er et for en uttalelse?). 50% kvotering og statlig kontroll over sentralbanken, høyere regulering av mediene. Skatte ihjel produktive bedrifter og generellt skape ett utopisk samfunn der folk får alt og skal trenge å jobbe lite, de som jobber hardt (og tjener da mye) skal bli hardt straffet for det.

AP er ett langt mer moderat alternativ.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...