Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Partibarometer for desember og januar 2008/2009

483 stemmer

1. 1. Hvilket parti ville du stemt på om det var Stortingsvalg i dag?

• Demokratene
      3
    • Det Liberale Folkeparti
      8
    • Det Norske Arbeiderparti
      90
    • Fremskrittspartiet
      106
    • Høyre
      84
    • Kristelig Folkeparti
      9
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      8
    • Norges Kommunistiske Parti
      3
    • Rødt
      20
    • Senterpartiet
      9
    • Sosialistisk Venstreparti
      32
    • Venstre
      56
    • Annet
      2
    • Blankt
      11
    • Ville ikke stemt
      18
    • Vet ikke/ingen formening
      24
  2. 2. Hvilket parti liker du minst?

• Demokratene
      26
    • Det Liberale Folkeparti
      13
      29
    • Fremskrittspartiet
      155
    • Høyre
      2
    • Kristelig Folkeparti
      50
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      4
    • Norges Kommunistiske Parti
      30
    • Rødt
      34
    • Senterpartiet
      2
      97
    • Venstre
      5
    • Annet
      1
      35
  3. 3. Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig?

• Ap og Høyre
      52
    • AP og Venstre
      33
    • AP, SV og SP
      42
    • AP og SV
      47
    • AP og SP
      10
    • AP og KRF
      1
    • AP, SP og KRF
      4
    • Venstre, KRF og SP
      8
    • Venstre, KRF og Høyre
      9
    • KRF og Høyre
      4
    • Venstre og Høyre
      51
    • Høyre og FRP
      101
    • Høyre, FRP og Venstre
      27
    • Høyre, FRP og KRF
      11
    • FRP og KRF
      1
    • FRP og Venstre
      7
      45
    • Ingen av de nevnte
      30
  4. 4. Hvilken partier på Stortinget vurderer du som aktuelle å stemme på (mulig å krysse av flere)

208
    • Fremskrittspartiet
      150
    • Høyre
      214
    • Kristelig Folkeparti
      21
    • Senterpartiet
      45
      101
    • Venstre
      145
    • Ingen
      25
      25
  5. 5. Har du endret politisk ståsted siden november?

• Ja
      41
    • Nei
      384
      58

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske så forventet ja :) Har du mulighet til å finne ut av hvilke andre trender som viser seg også, Dotten? Det virker blant annet som at det har blitt en sterk økning av stemmegivere som ikke helt vet om de har skiftet politisk ståsted.

Edit: Det virker også som Venstre blit hengende etter på aktuelle partier å stemme på. Både overraskende og bekymrende.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar

For å finne trender ville det vel være vel så effektivt å sette resultatene man hadde FØR annonseringen opp mot ordentlige meningsmålinger? At Venstre var større her på Politikkforumet enn blant resten av befolkningen visste vi vel strengt tatt før denne annonseringen også. Synes det er mer interessant med en poll som avspeiler politikkforumet, enn en som avspeiler hele diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Greit nok at dere som frekventerer Politikk og samfunn-delen av forumet er opptatt av partipolitikk og liker "valgavstemminger" og "meningsmålinger" annenhver måned, men nå har forumledelsen på diskusjon.no sannelig fått det for seg at alle andre brukere på diskusjon.no også bør delta i denne typen partipolitiske målinger (det har nå dukket opp kunngjøringer om dette på alle underfora på hele diskusjon.no).

Hva betyr dette? Begynner hele forumledelsen å bli såpass partipolitiske selv at de ønsker å vite brukernes ståsted? Også de brukerne som er mest opptatt av teknologi, musikk eller andre ikkepolitiske interesser?

Hva skal forumledelsen med slike statistikker som dette tro? Skal de selge reklameplass for politisk reklame (nå når det blir tillatt) ved å vise til at f.eks 70% av brukerne på diskusjon.no stadig stemmer på hva slags partipolitikk de støtter? Er det de nye forumeierne som ikke ønsker å eie et forum der det kan dukke opp "uønskede" politiske ytringer og derfor har forlangt at hele diskusjon.no skal sjekkes partipolitisk?

Som dere skjønner så er jeg meget skeptisk til denne politiske dreiningen av diskusjon.no, og jeg oppfordrer derfor alle som leser mitt innlegg og som er enige med meg at denne politiseringen av alle andre underfora på diskusjon.no er utidig, om å boikotte alle slike avstemminger som dette i framtiden.

PS: Det kan faktisk være en underliggende forumrelatert grunn til at partipolitisk sjekking av alle brukerne på diskusjon.no gjennomføres , sjekk denne linken ...

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

SeaLion: Snakk om å overreagere :)

For det første så er allerede politisk reklame lovlig. Det som det er snakk om i media nå er politisk tv-reklame.

Den eneste grunnen til at det ble annonsert på resten av forumet var fordi vi her på politikkforumet la merke til at resultatet var veldig vridd i forhold til vanlige offentlige meningsmålinger. Så av nyskjerrighet så spurte vi om det var mulig å prøve å få flere folk fra andre deler av forumet (da mer "vanlige folk" og ikke bare de som er veldig interesserte i politikk) til å stemme og se hva som skjedde for noe. Moderatorne syntes tydeligvis at dette var en inntresangt ting å prøve ut :)

Er nok ikke like mye konspirasjoner bak det som du legger i det ;)

Men var jo inntresangt å se at de tre (etter min mening) mest populistiske partiene var de som fikk flest stemmer etter annonseringen.

Lenke til kommentar
Greit nok at dere som frekventerer Politikk og samfunn-delen av forumet er opptatt av partipolitikk og liker "valgavstemminger" og "meningsmålinger" annenhver måned, men nå har forumledelsen på diskusjon.no sannelig fått det for seg at alle andre brukere på diskusjon.no også bør delta i denne typen partipolitiske målinger (det har nå dukket opp kunngjøringer om dette på alle underfora på hele diskusjon.no).

Hva betyr dette? Begynner hele forumledelsen å bli såpass partipolitiske selv at de ønsker å vite brukernes ståsted? Også de brukerne som er mest opptatt av teknologi, musikk eller andre ikkepolitiske interesser?

Hva skal forumledelsen med slike statistikker som dette tro? Skal de selge reklameplass for politisk reklame (nå når det blir tillatt) ved å vise til at f.eks 70% av brukerne på diskusjon.no stadig stemmer på hva slags partipolitikk de støtter? Er det de nye forumeierne som ikke ønsker å eie et forum der det kan dukke opp "uønskede" politiske ytringer og derfor har forlangt at hele diskusjon.no skal sjekkes partipolitisk?

Som dere skjønner så er jeg meget skeptisk til denne politiske dreiningen av diskusjon.no, og jeg oppfordrer derfor alle som leser mitt innlegg og som er enige med meg at denne politiseringen av alle andre underfora på diskusjon.no er utidig, om å boikotte alle slike avstemminger som dette i framtiden.

PS: Det kan faktisk være en underliggende forumrelatert grunn til at partipolitisk sjekking av alle brukerne på diskusjon.no gjennomføres , sjekk denne linken ...

Jeg kan berolige deg med at de ikke ligger noen kommersielle tanker bak. Jeg har rett og slett ingen interesse av slik. Ikke har vi noe med annonsevirksomheten å gjøre heller, det er det forretningsfolkene som står bak og er klart adskilt fra det redaksjonelle. Ellers er tilbakemeldingen din notert.

Når vi kjører undersøkelser på forumet er det etter ønske fra brukerne, ikke noe annet. Det er synd det skal bli konspirasjonsteorier av den grunn, men brukerne står fritt til å spekulere i hva de måtte ønske. Det er helt opp til hver og en om man vil avgi en stemme. :)

Lenke til kommentar

at det holder å si "vi har masse oljepenger så hvorfor er alkohol så dyrt?" og "hvorfor skal vi la de innvandrerne komme inn til landet vårt med vold og sånn, når vi bare kan kaste dem ut?". det er det eneste man trenger å si for at alle ungdommene skal stemme på dem.

Lenke til kommentar
at det holder å si "vi har masse oljepenger så hvorfor er alkohol så dyrt?" og "hvorfor skal vi la de innvandrerne komme inn til landet vårt med vold og sånn, når vi bare kan kaste dem ut?". det er det eneste man trenger å si for at alle ungdommene skal stemme på dem.

Du har såklart løsningen på alt, siden du setter så skarp kritikk mot hva visse her mener?

Hva er ditt syn?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...