Karlson Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Hei, Satt på skolen i dag dag pc-en min plutselig begynte å pipe. Plutselig fikk jeg blåskjerm, før jeg ble spurt om å re-boote. Det gikk ikke, og jeg fikk opp meldingen "No bootable devices--strike F1 to retry boot, F2 for setup utility Press F5 to run onboard diagnostics". Jeg har prøvd å kjøren "onboard diagnostics", men det ble ikke funnet noen feil. Jeg har prøvd å boote, men det går heller ikke. Er det noe jeg kan gjøre på setup utility? Jeg lente armen mot den delen av pc-en hvor harddriven ligger da blåskjermen kom. Jeg la ikke noe særlig mye vekt på, men kan det være derfor blåskjermen oppstod? Jeg har vært uten anti-virus en stund nå, kan det være derfor? Hadde vært fint om noen visste en måte jeg kunne fikset dette, uten å måtte reformatere. Eller i hvert fall slik at jeg kan hente noen av filene som ligger innpå(har mye skolearbeid jeg ikke har tatt backup på). Håper virkelig noen kan hjelpe! Edit: Pc-en er en Dell XPS 1530 hvis det er av betydning. Endret 1. desember 2008 av Karlson Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Boot trykk F8 flere ganger,velg sikkerhetmodus med nettverk. Få tak i en linux distro som du kan boot fra cd. Mulig disken har tatt kvelden,den tåler ikke så mye press. Du har fryse trikset du kan prøve. Eller så er det jo ibas,men det kan bli dyrt. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Snakket med kundesenter hos Dell, og det var harddisken som var ødelagt. Fikk utrolig bra støtte hos dell, og nå sender de meg en ny harddisk på garantien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå