tstenum Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Har nettopp kjøpt meg en ny 12" powerbook. Det er en fin maskin, men opplever litt problemer med lyden. Når maskinen skrus på kommer det en "klikke lyd" i høytalerne, det samme skjer når maskinen skal spille av lyd og det har gått litt tid. Er dette en defekt, eller kommer det fordi lyden blir aktivert. Har akkurat levert inn en maskin med problemer, og er lite lysten på å sette opp en tredje maskinen på under en uke. Noen som har erfaringer med dette, enten på 12" powerbook, eller på andre mac´er? Lenke til kommentar
beh Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Det kan være : "Lyden skur seg av etter 30 sek, når Powerbooken gå på batteri" - feilen. Men jeg er ikke sikker, om du leter litt på discussions.info.apple.com eller rett og slett sjekke ut denne tråden[/url] Lenke til kommentar
macrules Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Har nettopp kjøpt meg en ny 12" powerbook. Det er en fin maskin, men opplever litt problemer med lyden. Når maskinen skrus på kommer det en "klikke lyd" i høytalerne, Har samme "problem" jeg også. Dette med en ibook. Jeg har maskinen koblet til en imic, deretter inn i en liten mixer for så inn i stereo-annlegget. Men, jeg bryr meg ikke. Det er ikke noe stort problem synes jeg. Lenke til kommentar
tstenum Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Hei! Takk for hjelpen! Det ser ut som om det er en innebygget strømsparingsfunksjon i OS`et som sender lyden i hvilemodus etter 30 sek. "Klikkelyden" kommer når lyden skal aktiviseres igjen. Dette gjelder alle nye Ibooker og powerbooker. Som allerede nevnt så er jo dette egentlig ikke noe stort problem, men ved å kjøre Keep Audio Alive fra MacUpdate kan det fjernes. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Ja det programmet kan nok hjelpe. Her er linken: http://www.macupdate.com/info.php/id/9349 Men jeg tviler på at programmet er aktivt når man slår på maskinen eller ved en omstart...? :-? Ellers har jeg ikke det problemet når maskiner våkner etter dvale. Lenke til kommentar
larseko Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Er ellers ganske interessant om du poster litt om dine erfaringer med denne lille powerbook-en. Har selv ganske lyst på den hvis jeg får et tonn med cash i fanget. Fungerer spill bra på den etc.? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Ja det programmet kan nok hjelpe. Her er linken: http://www.macupdate.com/info.php/id/9349 Men jeg tviler på at programmet er aktivt når man slår på maskinen eller ved en omstart...? :-? Ellers har jeg ikke det problemet når maskiner våkner etter dvale. Da kan du vel bare adde programmet i login i system pref's Lenke til kommentar
macrules Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Da kan du vel bare adde programmet i login i system pref's Nei, lyden kommer før systemet lastes inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå