Gå til innhold

Statlig utdeling av heroin?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingenting med farlighetsgrad å gjøre. Forbudet i seg selv er farlig. Bare tenk på all den dritten det skaper.

 

- Rekruttering

- Skittent stoff

- Finansieringskilde nr. 1 til terrorisme og videre produksjon av ulovlige stoffer

- Ingen kontroll eller regler

- Farlige miljø og kriminelle handlinger

- Råtne priser

- Kriminalisering av uskyldige som kun skader sin egen kropp

- Utrolige store samfunnsmessige fordommer

- Latterlig propaganda fra staten

- Misbruk av ressurser hos politi, men også hos helsetjeneste.

- Skjuling av farlige handlinger.

- Inntak av stoff skjer på latterlige farlige måter

- Økt misbruk, forbruk u name it. Truth hurts.

Lenke til kommentar

Folka som bruker dette stoffet er per definisjon syke, uansett grunn til at de startet med det.

 

Syke folk får medisin på resept.

 

Selv sier de at det eneste som funker, er mer heroin.

 

Alle alternativer, som metadon, er dårlige erstatninger, og hjelper egentlig ikke.

 

Rein heroin burde kanskje være tilgjengelig på resept?

Jeg sier ikke at leger skal være ukritiske når de skriver ut dette, men for noen pasienter er det kanskje løsningen i en periode.

 

 

ellers mener jeg at alle narkiser burde sendes på tvangsavrusning.

Lenke til kommentar

Metadon er bullshit. Man bør prøve alternative behandlinger som ibogaine, ayahuasca om man vil bli kvitt avhengigheten. Eller prøve å bytte heroin med noe som er lettere å slutte med.

 

Tvangsavrusning? Hva med tvangsavrusning av alkiser? Når vet man når en person har en rusproblem. BULLSHIT. Egen kropp, egne problemer. Dette er noe som personen og personene rundt som avgjør.

 

Men ja, heller heroin på resept enn heroin på gata. Men aller helst bør det selges på lik linje med andre lovlige reseptfrie rusmidler.

Lenke til kommentar
Når personen spør etter småpenger fra forbipasserende, da vet man at han har et problem.

I et samfunn der heroin er ULOVLIG ja ;)

 

Det eneste lovlige rusmidlet vi har er alkohol.

Bullshite.

 

Hvis heroin tillates solgt på Prix, bryter helvete løs.

Åja, for idag er alt så pent og skjult. Når heroin selges på Prix er sakene under kontroll.

Lenke til kommentar

Koffein endrer personlighet. Fake våkenhet og stor fare for psykiske problemer med overinntak, slik som alle andre rusmidler. Har man anlegg for psykiske problemer, holdt deg generelt unna uppers. Oooo du kan kjøre bil. Man kan gjøre bil etter å har røyka weed eller dratt noen linjer også helt fint, kanskje bedre enn i edru tilstand. Betyr ikke at det bør være lovlig.

 

Der ga du meg enda en grunn gitt. Per idag finner det kun regelmessige promillekontroller, ikke ulovlige rusmiddelkontroller. Vet om hvertfall 5 stk som har blitt stoppet av politi i skeiv tilstand uten å ha blitt merket. Ville følt meg mye tryggere om folk faktisk skjønte at busssjåføren min var high, enn om de ikke gjør det slik det er idag. Tobakk er ikke et rusmiddel. Er bare er fysisk skadelig ting med psykisk avhengighetskapende stoffer i.

 

Reseptbelagte lovlige rusmidler er mange. Så har man jo "naturmedisin" som man soleklart kan få rus av. Muskatt. Fleinsopp (lovlig?). Fluesopp. Er mye rart man kan røyke og føle seg fucka av etterpå. Sniffe lim, løsemidler, gass osv. Er kanskje ikke lov å ruse seg på alt, men man får da tak i det på lovlig vis.

Lenke til kommentar

Ånei, det står på flaska da må jeg ikke drikke det. Neimen jøss, på denne flaska står det bare 60%!! Da må det jo være helt trygt!

 

Red bull er da ingenting i forhold til kaffe. Kaffe kan være mye sterkere koffeinmessig. Red bull innehold bare for store mengder av Taurin som visstnok ikke er godkjent i så store mengder i Norge, uten at man helt sikkert vet om det er skadelig. Koffein på den andre side, kan være dritskadelig. Hva var det som utløse panikkanfall hos meg for litt over 1 år siden, jo KAFFE. Det er noe dritt i mine øyne. Heldigvis har det dabbet av etter litt over 1 år med helvete.

Lenke til kommentar
Ulovlig

 

Sirkelargumentasjon. "Heroin bør ikke være lov fordi det er ulovlig".

 

sterkt vanedannende

 

De er allerede avhengige.

 

sterkt giftig, ødelegger masse liv...

 

De er allerede ødelagt.

 

 

Skal staten begynne å dele ut dette? I håp om å redde liv og hindre vinningskriminalitet?

 

Ja.

Lenke til kommentar

Akkurat, man kan ikke forby det bare fordi fordi. Det går jo kun utover egen kropp. Kaffe har jo i alle tider blitt solgt uten aldersgrense eller noen form for kontroll, men det har da en viss effekt på kroppen. Flott synes jeg. Opplever vi i det hele tatt noen problem med kaffe i samfunnet? Nei, vi hører aldri om slikt.

 

Om det hadde vært ulovlig da? Det hadde vært "livsfarlig" osv. Akkurat som f.eks. khat fremstilles idag.

 

Vi prater ikke om farlighetsgradene her folkens, vi prater om forbud vs. lovliggjøring. Forbud funker ikke, basta bom. Det virker som du tror at et forbud løser alt, noe det ikke gjør. Vi får ikke et "nytt" rusmiddel på marketed bare fordi det er lovlig. Det eksisterer jo allerede på det ulovlige markedet, og det vil aldri forsvinne.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I Sveits har det fungert utmerket å dele ut heroin, selvfølgelig til personer som er avhengige.

 

"Tidligere var «sprøyteparken» i Zürich sentrum et sted der det åpenlyst ble injisert heroin i stort omfang. Nå er gatemisbruket kraftig redusert, og kriminaliteten har gått ned med 60 prosent. Arbeidsledigheten blant brukerne er redusert fra 44 til 20 prosent. Knapt noen lever lenger på gaten."

 

Sveits lovpriser gratis heroin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...