Gå til innhold

Statlig utdeling av heroin?


Anbefalte innlegg

Det er tydeligvis ikke nok at skattebetalerne skal betale for folk som ikke gidder å jobbe. Nå skal vi faen meg betale for at de skal kunne ruse seg også!

Ja, la oss bli kvitt gratis skolegang og barnetrygd til alle!

(For det var vel det du tenkte på?)

Hvordan trakk du den konklusjonen? Det er viktig å gi alle barn så god utdannelse som mulig, da de er vår fremtid. Skolen bør være gratis.

Narkomane, derimot, er ubrukelige og de vil ikke bli bedre av at staten sponser deres langsomme, egoistiske selvmord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk som spiser drittmat, eller røyker for mye, betaler fortsatt skatt og har dermed betalt for seg selv hvis de skulle bli syke. Narkomane har ikke arbeid og betaler derfor sannsynligvis ikke skatt. Det er en forskjell, selvom de begge er selvforskyldte.

Hva er en narkoman?

Man kan være avhengig av diverse tyngre rusmidler, og fremdeles fungere i en jobb og så da betaler man skatt.

Du generaliserer. Politiets operasjon hvit snø, avslørte politiet mange rike og profilerte folk som kokain brukere og missbrukere. Så disse jobber heller ikke? Og rike folk betaler ikke skatt?

Lenke til kommentar
Folk som spiser drittmat, eller røyker for mye, betaler fortsatt skatt og har dermed betalt for seg selv hvis de skulle bli syke. Narkomane har ikke arbeid og betaler derfor sannsynligvis ikke skatt. Det er en forskjell, selvom de begge er selvforskyldte.

Hva er en narkoman?

Man kan være avhengig av diverse tyngre rusmidler, og fremdeles fungere i en jobb og så da betaler man skatt.

Du generaliserer. Politiets operasjon hvit snø, avslørte politiet mange rike og profilerte folk som kokain brukere og missbrukere. Så disse jobber heller ikke? Og rike folk betaler ikke skatt?

Rike folk trenger ikke penger fra staten for å kjøpe dop. Hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar
Det er tydeligvis ikke nok at skattebetalerne skal betale for folk som ikke gidder å jobbe. Nå skal vi faen meg betale for at de skal kunne ruse seg også!

Ja, la oss bli kvitt gratis skolegang og barnetrygd til alle!

(For det var vel det du tenkte på?)

 

For en latterlig post. Den kunne du spart deg for. Hvis du ikke vet hva poenget med skolegang er, burde du ta en tur innom skolesystemet en gang til.

Lenke til kommentar
Hva er en narkoman?

Narkomani, forlammelse, raseri, vanvidd) er en medisinsk og sosiologisk betegnelse for sykelig trang til å bruke et eller flere narkotiske stoffer. Begrepet "narkotika" benyttes i denne sammenheng om alle stoffer som er oppført på FNs eller det norske helsevesenets narkotikalister, og ikke spesielt om stoffer som virker narkotisk (dempende, søvndyssende). Foruten de egentlige narkotika som opioider, barbiturater m. fl. omfatter kategorien derfor også rusgivende stoffer som amfetaminer, kokain og cannabis. Les mer.

 

Selv sier jeg som FrP, "jeg har ikke konkludert i denne saken".

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Det er tydeligvis ikke nok at skattebetalerne skal betale for folk som ikke gidder å jobbe. Nå skal vi faen meg betale for at de skal kunne ruse seg også!

Ja, la oss bli kvitt gratis skolegang og barnetrygd til alle!

(For det var vel det du tenkte på?)

 

Gidd a. Ikke det han mente å det vet du.

Hvorfor skal jeg synes det greit at mine skattepenger går med til å fostre opp utakknemlige obsternasige slimåler og de forfyllede foreldrene deres? For du kan jo ikke nekte for at landet er fullt av denslags, som fint hadde greid seg med 5 år på skolebenken før de burde ha blitt geleidet inn på et eller annet fabrikkgulv der de kunne gjort litt nytte for seg. Det er 10+3 års obligatorisk skolegang som gjør at NAV-kontorene er fulle av sløvinger som føler at de ikke finner jobber som matcher de ambisjonene de har for seg selv.

Lenke til kommentar
Rike folk trenger ikke penger fra staten for å kjøpe dop. Hva er poenget ditt?

Poenget mitt er at du generaliserer, og du kan svare på spørsmålet mitt.

Du sier at alle narkomane er arbeidsledige. Det er feil. Jeg kjenner til flere narkomane som er i arbeid, og betaler skatt.

 

Å slutte med heroin er ikke det samme som å slutte å røyke.

Abstinensene du får av heroin kan man dø av, så er ikke bare å kutte rett ut. Mange bruker Subuteks eller metadon som medisiner, men ikke alle tåler dette. Ikke alle greier å bli rene.

Hvorfor skal man da ikke kunne forbedre livskvaliteten til disse folkene?

 

De aller fleste heroinoverdoser i norge skjer ikke fordi brukeren tar for mye, men fordi det er blandet mye dritt i heroinen.

I dag må de bruke det de har av penger til å kjøpe heroin, og for å få penger må de stjele, og siden de bruker alle spenna på heroin, må de også stjele mat. Gir man de heroin vil de ikke trenge å være kriminelle for å overleve.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg synes det greit at mine skattepenger går med til å fostre opp utakknemlige obsternasige slimåler og de forfyllede foreldrene deres? For du kan jo ikke nekte for at landet er fullt av denslags, som fint hadde greid seg med 5 år på skolebenken før de burde ha blitt geleidet inn på et eller annet fabrikkgulv der de kunne gjort litt nytte for seg. Det er 10+3 års obligatorisk skolegang som gjør at NAV-kontorene er fulle av sløvinger som føler at de ikke finner jobber som matcher de ambisjonene de har for seg selv.

Jeg er ikke sikker på om du er seriøs nå, men jeg er enig med det du sier. Man bør sette krav til at barna viser fremgang i løpet av skolen, og hvis de ikke gjør det bør de settes til å arbeide. Men de 5 årene bør fortsatt være gratis.

Lenke til kommentar
Rike folk trenger ikke penger fra staten for å kjøpe dop. Hva er poenget ditt?

Poenget mitt er at du generaliserer, og du kan svare på spørsmålet mitt.

Du sier at alle narkomane er arbeidsledige. Det er feil. Jeg kjenner til flere narkomane som er i arbeid, og betaler skatt.

 

Å slutte med heroin er ikke det samme som å slutte å røyke.

Abstinensene du får av heroin kan man dø av, så er ikke bare å kutte rett ut. Mange bruker Subuteks eller metadon som medisiner, men ikke alle tåler dette. Ikke alle greier å bli rene.

Hvorfor skal man da ikke kunne forbedre livskvaliteten til disse folkene?

 

De aller fleste heroinoverdoser i norge skjer ikke fordi brukeren tar for mye, men fordi det er blandet mye dritt i heroinen.

I dag må de bruke det de har av penger til å kjøpe heroin, og for å få penger må de stjele, og siden de bruker alle spenna på heroin, må de også stjele mat. Gir man de heroin vil de ikke trenge å være kriminelle for å overleve.

 

Du har faen meg mer usaklige og latterlige meninger en meg. Grattis!

Lenke til kommentar

Vi har jo lenge gitt ut metadon og ser virkelig ikke hvorfor de som trenger det ikke kunne få heroin på samme måte.

Det gir legestanden mer kontroll over brukerne, gir mindre sjanse for overdoser og kostnader/dødsfall i den sammenheng, og ikke minst bedre sjanse for rehabilitering siden brukerne får mer oppfølging og drogene blir bedre kontrollerte.

Problemet med narkomane er ikke at de eksisterer, vi vil aldri kunne fjerne dem. Problemet er at de holder hjulene i gang når det kommer til mye vinningskriminalitet og narkotikasalg. Hadde narkomane ikke vært nødt til å selge på gata kan du ta deg f**n på at mange hadde slutta med det tvert. Narkomane flest vil som oftest ikke skape nye brukere, har du noengang snakket med de vet du det. Er de nødt til å selge på gata for å dekke eget forbruk er det likevel ingen vei utenom at stoff havner i gale hender og skaper enda flere misbrukere.

 

I Norge trodde jeg også vi hadde velferdsstaten som mål, der vi tar vare på hverandre uansett nåværende tilstand. Kan vi øke livskvaliteten til de narkomane og samtidig hindre dem i å begå lovbrudd/kriminalitet/verve nye brukere (som jeg tipper er ganske kostnadsbesparende), så hadde det vært direkte forkastelig å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Det er tydeligvis ikke nok at skattebetalerne skal betale for folk som ikke gidder å jobbe. Nå skal vi faen meg betale for at de skal kunne ruse seg også!

Ja, la oss bli kvitt gratis skolegang og barnetrygd til alle!

(For det var vel det du tenkte på?)

Hvordan trakk du den konklusjonen? Det er viktig å gi alle barn så god utdannelse som mulig, da de er vår fremtid. Skolen bør være gratis.

Narkomane, derimot, er ubrukelige og de vil ikke bli bedre av at staten sponser deres langsomme, egoistiske selvmord.

En "utdannelse" er ikke noe du kan gi unger på samme måte som du fyller vann i et badekar. (Hvis du da ikke tenker deg at det er badekar av ulik størrelse ute og går.) Det er mer snakk om å "tenne en flamme" i ungen, og noen er dessverre utstyrt med brannhemmende materiale i store mengder. Da hjelper det ikke å holde dem på skolebenken - det eneste du oppnår da er å klargjøre dem for et liv som arbeidsløs.

 

Heroin til narkomane kan faktisk være en god løsning i et lengre perspektiv. Det kan være perioder da de ikke er mottakelige for behandling, og da vil det være bedre å forsyne dem med ren heroin i korrekte doser enn å la dem skaffe seg heroin selv ved kriminell virksomhet. For det er ikke slik at de er "kriminelle med et narkoproblem"; det er motsatt.

Lenke til kommentar
Det er tydeligvis ikke nok at skattebetalerne skal betale for folk som ikke gidder å jobbe. Nå skal vi faen meg betale for at de skal kunne ruse seg også!

Ja, la oss bli kvitt gratis skolegang og barnetrygd til alle!

(For det var vel det du tenkte på?)

 

For en latterlig post. Den kunne du spart deg for. Hvis du ikke vet hva poenget med skolegang er, burde du ta en tur innom skolesystemet en gang til.

Jeg vet hva poenget er, men når jeg ser hvilke resultater vi faktisk oppnår, så tillater jeg meg å si at systemet er feil. Misbruk av skattebetalernes penger.

Lenke til kommentar
Du har faen meg mer usaklige og latterlige meninger en meg. Grattis!

Fordi?

 

Kan ikke mene utdanning er dårlig brukte skattepenger. Send barna i fabrikkene så norge et fattigland uten oljepenger innen x år.

ta å les første posten min du quotet en gang til, for nå er du på bærtur.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at du generaliserer, og du kan svare på spørsmålet mitt.

Du sier at alle narkomane er arbeidsledige. Det er feil. Jeg kjenner til flere narkomane som er i arbeid, og betaler skatt.

 

Å slutte med heroin er ikke det samme som å slutte å røyke.

Abstinensene du får av heroin kan man dø av, så er ikke bare å kutte rett ut. Mange bruker Subuteks eller metadon som medisiner, men ikke alle tåler dette. Ikke alle greier å bli rene.

Hvorfor skal man da ikke kunne forbedre livskvaliteten til disse folkene?

Ok, la oss i så fall sette krav til de narkomane. Bare de som er i fast arbeid og betaler skatt får sponset den heroinen de trenger for å overleve. Det kan jeg gå med på.

 

De aller fleste heroinoverdoser i norge skjer ikke fordi brukeren tar for mye, men fordi det er blandet mye dritt i heroinen.

I dag må de bruke det de har av penger til å kjøpe heroin, og for å få penger må de stjele, og siden de bruker alle spenna på heroin, må de også stjele mat. Gir man de heroin vil de ikke trenge å være kriminelle for å overleve.

Skal vi betale folk for å ikke begå kriminelle handlinger? Hva skal vi i så fall med politi?

Lenke til kommentar
Du har faen meg mer usaklige og latterlige meninger en meg. Grattis!

Fordi?

 

Kan ikke mene utdanning er dårlig brukte skattepenger. Send barna i fabrikkene så norge et fattigland uten oljepenger innen x år.

ta å les første posten min du quotet en gang til, for nå er du på bærtur.

 

Den jeg siktet til var han newbx eller hva han heter. Sa det bare til deg som en forklaring.

Lenke til kommentar
Du har faen meg mer usaklige og latterlige meninger en meg. Grattis!

Fordi?

 

Kan ikke mene utdanning er dårlig brukte skattepenger. Send barna i fabrikkene så norge et fattigland uten oljepenger innen x år.

Det er tydelig at språkopplæringen ikke har vært helt vellykket i dette tilfellet, i hvert fall, men du er muligens ikke ferdig med grunnskolen ennå, og i så fall får du ha meg unnskyldt ...

Lenke til kommentar
ja! la skattebetalerne betale for at folk skal få sin quick fix... HELL NO! 95% av de som driver med dop valgte frivillig å prøve det så jeg mener det er deres egen skyld

 

Gir man ikke gratis heroin, må samtlige narkomane begå kriminelle handlinger for å skaffe pengne. Trur ikke den utgiften er noe lavere for smafunnet.

 

Løsningen må være en helt annen, det hjelper heller ikke å gi dem metadon alene, tenk alle problemene de sitter igjen med når de tenker klart.

Folk de har stjelt fra, familien de har oppløst, ungene som bor i fosterhjem osv.

 

Bli rusfri gjennom reab med et hjelpeapparat rundt seg over en lengre periode er vel en bedre løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...