ATWindsor Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Legg merke til at de mest seriøse bieffektene er pga det tas gateheroin i ukontrollerte forhold. Om det blir administrert av helsepersonell er ikke de mer seriøse bivikrningene relevante. Det har som nevnt bivirkninger, men ikke verre ann at man kan fungere fint i det daglige om det administreres på en god måte. På mange måter er det feks mer problematisk å ha feks sukkersyke. AtW Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Legg merke til at de mest seriøse bieffektene er pga det tas gateheroin i ukontrollerte forhold. Om det blir administrert av helsepersonell er ikke de mer seriøse bivikrningene relevante. Det har som nevnt bivirkninger, men ikke verre ann at man kan fungere fint i det daglige om det administreres på en god måte. På mange måter er det feks mer problematisk å ha feks sukkersyke. AtW Det var da masse konsekvenser som kom av bare heroinen. Avhengigheten var en av dem, og det at man trenger større og større doser for å tilfredstille sine behov, samt alle helsemessige konsekvensene av den. Man må ha veldig svære doser for at de ikke skal bruke dop fra gaten i tilegg. og dette vil ha alvorlige konsekvenser. Dermed er det bedre å slå ned på doppusherene sånn at de ikke kan få dop fra gaten. Dereter kan jeg stille meg positiv til spesieløle behandlingsmetoder, men så lenge det er fullt av doppushere i Oslo, vil jeg aldri støtte dopklinikker fordi det vil bare komme i tilelegg, eller doseringene vil bli så store at skattebetalerenes penger brukes til sakte men sikkert bryte dem sammen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Legg merke til at de mest seriøse bieffektene er pga det tas gateheroin i ukontrollerte forhold. Om det blir administrert av helsepersonell er ikke de mer seriøse bivikrningene relevante. Det har som nevnt bivirkninger, men ikke verre ann at man kan fungere fint i det daglige om det administreres på en god måte. På mange måter er det feks mer problematisk å ha feks sukkersyke. AtW Det var da masse konsekvenser som kom av bare heroinen. Avhengigheten var en av dem, og det at man trenger større og større doser for å tilfredstille sine behov, samt alle helsemessige konsekvensene av den. Man må ha veldig svære doser for at de ikke skal bruke dop fra gaten i tilegg. og dette vil ha alvorlige konsekvenser. Dermed er det bedre å slå ned på doppusherene sånn at de ikke kan få dop fra gaten. Dereter kan jeg stille meg positiv til spesieløle behandlingsmetoder, men så lenge det er fullt av doppushere i Oslo, vil jeg aldri støtte dopklinikker fordi det vil bare komme i tilelegg, eller doseringene vil bli så store at skattebetalerenes penger brukes til sakte men sikkert bryte dem sammen. Selvsagt blir man avhengig, alle vet at morfin/heroin er sterkt avhengighetsdannende. Hvilke konkrete alvorlige konsekvenser er det du mener disse store dosene vil ha? Vennligst konkretiser, hvordan blir folk "brutt sammen". Akkurat hvilke konkrete av bivirkningene er det du mener vil gjøre dette?. AtW Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Legg merke til at de mest seriøse bieffektene er pga det tas gateheroin i ukontrollerte forhold. Om det blir administrert av helsepersonell er ikke de mer seriøse bivikrningene relevante. Det har som nevnt bivirkninger, men ikke verre ann at man kan fungere fint i det daglige om det administreres på en god måte. På mange måter er det feks mer problematisk å ha feks sukkersyke. AtW Det var da masse konsekvenser som kom av bare heroinen. Avhengigheten var en av dem, og det at man trenger større og større doser for å tilfredstille sine behov, samt alle helsemessige konsekvensene av den. Du har fortsatt ikke svart på ATW's spørsmål om _hvilke_ helsemessige konsekvenser det er du snakker om. Bortsett fra forstoppelse, som jo har noen stygge konsekvenser, bl.a. økt fare for tarmkreft, så er det ingenting å nevne her. Man må ha veldig svære doser for at de ikke skal bruke dop fra gaten i tilegg. og dette vil ha alvorlige konsekvenser. Det stemmer at man bygger toleranse mot opiater, men det betyr ikke at det ikke er en grense for hvor mye dop en person kan ha i seg.. Dermed er det bedre å slå ned på doppusherene sånn at de ikke kan få dop fra gaten. Fortjenesten i dag er hinsides all fornuft, råvarer for 20-30K gir 0.5-1M i salgsverdi. Hvis vi skulle klare å tak nok dealere og bakmenn til å doble prisen, så er alt vi har oppnådd å fordoble tyveri og skadeverk knyttet til narkomiljøet. (som utgjorde mesteparten av volds- og vinningskriminaliteten her i landet før pakket fra øst-europa begynte å strømme til..) Dereter kan jeg stille meg positiv til spesieløle behandlingsmetoder, men så lenge det er fullt av doppushere i Oslo, vil jeg aldri støtte dopklinikker fordi det vil bare komme i tilelegg, eller doseringene vil bli så store at skattebetalerenes penger brukes til sakte men sikkert bryte dem sammen. Heroin koster lommerusk å produsere, så du trenger ikke være redd det skal gå utover skattebetalerne (avhenger selvsagt av koblingene mellom politikere/byråkrater og legemiddelindustrien..). Faktum er at samfunnet vil spare enorme summer på mindre volds- og vinningskriminalitet, og ikke minst på reduserte kostnader for rettsvesenet. Rekruttering vil gå ned sammen med fortjenestepotensialet, og en større andel av de som alt er narkomane kunne klare å holde på en jobb når de slipper det evige jaget etter penger til dop. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Du har fortsatt ikke svart på ATW's spørsmål om _hvilke_ helsemessige konsekvenser det er du snakker om. Bortsett fra forstoppelse, som jo har noen stygge konsekvenser, bl.a. økt fare for tarmkreft, så er det ingenting å nevne her. Det står om den på lenken jeg viste til på forrige side. Grunnen til at jeg ikke svarte, var fordi jeg ikke så vits i å gjøre det,. Jeg har allerede nevnt de helsemessige konsekvensene. Det stemmer at man bygger toleranse mot opiater, men det betyr ikke at det ikke er en grense for hvor mye dop en person kan ha i seg.. Den grensen er så høy at det vil føre til store skader på personen. For min del ser det heroinprogrammet ut som en statlig måte å sakte men sikekrt bryte sammen rusmisbrukere. Fortjenesten i dag er hinsides all fornuft, råvarer for 20-30K gir 0.5-1M i salgsverdi.Hvis vi skulle klare å tak nok dealere og bakmenn til å doble prisen, så er alt vi har oppnådd å fordoble tyveri og skadeverk knyttet til narkomiljøet. (som utgjorde mesteparten av volds- og vinningskriminaliteten her i landet før pakket fra øst-europa begynte å strømme til..) Hvis vi får tak i dealerene vil narkotikamiljøet gå under jorden, og de som misbruker narkotika vil stå igjen uten å vite hvor de skal gå. Dette vil hindre folk i å komme inn i markedet og det vil bli lettere å hjelpe folk som misbruker dop og sitter igjen. Dette må naturligvis skje med en mye større bemanning med politi. At de som går under jorden bruker mer kriminalitet får så være. Da får vi bare prøve å ta dem. Heroin koster lommerusk å produsere, så du trenger ikke være redd det skal gå utover skattebetalerne (avhenger selvsagt av koblingene mellom politikere/byråkrater og legemiddelindustrien..). Faktum er at samfunnet vil spare enorme summer på mindre volds- og vinningskriminalitet, og ikke minst på reduserte kostnader for rettsvesenet. Rekruttering vil gå ned sammen med fortjenestepotensialet, og en større andel av de som alt er narkomane kunne klare å holde på en jobb når de slipper det evige jaget etter penger til dop. Det koster mye penger å administrere hele greia, men opplagt nok koster det penger å få politi ut på gatene, men over tid når dopmiljøet blir mindre vil kriminaliteten gå ned. I tilegg har vi brukt pengene på politi som vi trenger til mye annet. Endret 29. juni 2009 av Camlon Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Du har fortsatt ikke svart på ATW's spørsmål om _hvilke_ helsemessige konsekvenser det er du snakker om. Bortsett fra forstoppelse, som jo har noen stygge konsekvenser, bl.a. økt fare for tarmkreft, så er det ingenting å nevne her. Det står om den på lenken jeg viste til på forrige side. Grunnen til at jeg ikke svarte, var fordi jeg ikke så vits i å gjøre det,. Jeg har allerede nevnt de helsemessige konsekvensene. Som ATW påpekte nevner ikke artikkelen du viser til skadevirkinger som skyldes opiatene.. Fortjenesten i dag er hinsides all fornuft, råvarer for 20-30K gir 0.5-1M i salgsverdi.Hvis vi skulle klare å tak nok dealere og bakmenn til å doble prisen, så er alt vi har oppnådd å fordoble tyveri og skadeverk knyttet til narkomiljøet. (som utgjorde mesteparten av volds- og vinningskriminaliteten her i landet før pakket fra øst-europa begynte å strømme til..) Hvis vi får tak i dealerene vil narkotikamiljøet gå under jorden, og de som misbruker narkotika vil stå igjen uten å vite hvor de skal gå. Dette vil hindre folk i å komme inn i markedet og det vil bli lettere å hjelpe folk som misbruker dop og sitter igjen. Dette må naturligvis skje med en mye større bemanning med politi. At de som går under jorden bruker mer kriminalitet får så være. Da får vi bare prøve å ta dem. Vi klarer ikke stoppe narkotika i _fengslene_ våre, men mer politi og overvåkning er nok løsningen, ja.. For vi ser jo så lovende resultater etter noen tiår med satsing på dagens politikk, omtrent som forrige gang vi prøvde ut dette eksperimentet.. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Som ATW påpekte nevner ikke artikkelen du viser til skadevirkinger som skyldes opiatene.. Joda den nevner det. Det er bare på slutten den nevner skader som kan komme av f.eks. sprøytene. Vi klarer ikke stoppe narkotika i _fengslene_ våre, men mer politi og overvåkning er nok løsningen, ja.. For vi ser jo så lovende resultater etter noen tiår med satsing på dagens politikk, omtrent som forrige gang vi prøvde ut dette eksperimentet.. Hong Kong og Singapore har klart å nesten utrydde narkotika, selv om de har kanskje vært litt for hardhendte. Det største problemet er at det vandrer 30-40 politi i hele Oslo om natten. Det burde heller være noe rundt 300-400 for å kunne passe ordentlig på i Oslo. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) settet.............. Endret 30. juni 2009 av WaterMarked Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Som ATW påpekte nevner ikke artikkelen du viser til skadevirkinger som skyldes opiatene.. Joda den nevner det. Det er bare på slutten den nevner skader som kan komme av f.eks. sprøytene. Skader man får av å bruke dårlige sprøter er ikke det samme som skader man får av heroin, dette har jeg påpekt flere ganger, her snakker vi om utdeling i statens regi, tror du staten vil bruke møkkete og infiserte sprøyter? Vi snakker om de påståtte skadene man får av selve heroinet. For meg virker det som du vrir deg unna dette spørsmålet så mye du klarer, er det fordi du har innsett at det ikke er så enorme skader som du framstiller det som? AtW Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Som ATW påpekte nevner ikke artikkelen du viser til skadevirkinger som skyldes opiatene.. Joda den nevner det. Det er bare på slutten den nevner skader som kan komme av f.eks. sprøytene. Skader man får av å bruke dårlige sprøter er ikke det samme som skader man får av heroin, dette har jeg påpekt flere ganger, her snakker vi om utdeling i statens regi, tror du staten vil bruke møkkete og infiserte sprøyter? Vi snakker om de påståtte skadene man får av selve heroinet. For meg virker det som du vrir deg unna dette spørsmålet så mye du klarer, er det fordi du har innsett at det ikke er så enorme skader som du framstiller det som? AtW Jeg tror du misforsto meg. Jeg sa at det er bare på slutten de nevner skader man kan få f.eks. av infiserte sprøyter. Det som står over er skader man får ved å bruke heroin og vi ser at heroin ikke er helt uskyldig. Lenke til kommentar
safags Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 De kommer til å sette heroin uansett. Rene, urene, dårlig eller god heroin. Med rene innsprøytningsrom har det ikke vært noen overdoser. Da medisinsk personell er tilstede. Litt mer om dette i "The heroin trade" Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Som ATW påpekte nevner ikke artikkelen du viser til skadevirkinger som skyldes opiatene.. Joda den nevner det. Det er bare på slutten den nevner skader som kan komme av f.eks. sprøytene. Skader man får av å bruke dårlige sprøter er ikke det samme som skader man får av heroin, dette har jeg påpekt flere ganger, her snakker vi om utdeling i statens regi, tror du staten vil bruke møkkete og infiserte sprøyter? Vi snakker om de påståtte skadene man får av selve heroinet. For meg virker det som du vrir deg unna dette spørsmålet så mye du klarer, er det fordi du har innsett at det ikke er så enorme skader som du framstiller det som? AtW Jeg tror du misforsto meg. Jeg sa at det er bare på slutten de nevner skader man kan få f.eks. av infiserte sprøyter. Det som står over er skader man får ved å bruke heroin og vi ser at heroin ikke er helt uskyldig. Heroin er ikke uskyldig, blant annet er det sterkt avhengigsdannende. Men opiater genrelt har ikke så veldig ille langtidsvirkninger, og man kan fungere noenlunde normalt. Lang tids bruk av opiater er bedre enn mange andre rusmidler. Det er dog aldri en fordel å være avhengig av noe på denne måten. AtW Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Englands Heroinprogram viser veldig lovende resultater. Bedre livskvalitet, mindre kriminalitet og flere andre positive effekter. Artikkel i Time Magazine: http://www.time.com/time/health/article/0,...1926160,00.html Med slike resultater (som man også kan finne i nederland og sveits) så ser jeg ikke problemet med å prøve dette ut i Norge. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg synes alle skal få gratis/veldig billig heroin. Staten burde kanskje dele ut på skolene. Man behøver ikke injisere heroin eller bli høy på det. Bare spise små mengder om gangen, så kan de sikkert brukes i matlaging osv. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Reproductivist: Hva er vitsen med slike usaklige kommentarer? Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Reproductivist: Hva er vitsen med slike usaklige kommentarer? Jeg mener narkotika burde være lov og ikke ha andre skatter enn MVA og fritt å distribuere til myndige. Og skolene være private og ikke statlig regulert. Jeg liker ikke at staten skal gi fordeler (gratis heroin) til folk fordi de trenger det. Men skal man staten gi bort goder til folket, burde man dele ut til alle og ikke behovsprøve dem. Dermed burde man dele ut heroin til skoleungdom (over 18) hvis man skal dele ut til narkomane. Men hvis det var lovlig etc narkotika, vil det ikke være behov for å dele ut narkotika fordi det blir så billig. Lenke til kommentar
reversfaen Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Tabernanthe iboga The therapy may last several days and upon completion the subject is generally no longer physically dependent. Er til og med lovlig i norge, selv om det er ganske ukjent for de fleste. Iboga skandinavia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå