Gå til innhold

Hvilken Badevekt skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

1. januar starter jeg opp sommerdeffen, da jeg tar den over langen i år.

For intresserte kan man se på facebook gruppen "ny på 100 dager" om noen vil henge med :)

Uansett skal jeg ha meg en ny vekt og kommet frem til at Bosch Personvekt PPW2200 er en sterk kandidat;

https://prisguiden.no/product.php?produc...;imageId=290822

Grunnen er denne artikkelen:

http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/tester...ticle585980.ece

Og som det fremgår her er den mest nøyaktig på fettprosten:

http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/te...ticle584662.ece

Og siden jeg skal ha en som måler alt, lurer jeg på om dette er det beste kjøpet?

(testen er jo tross alt litt gammel)

Ser helst at ingen anbefaler fettklyper og dill. Dette er et hjelpemiddel for meg når jeg deffer, et sted jeg henter motivasjon og inspirasjon til å kjøre så hardt som jeg har tenkt.

Etter 100 dager går jeg over til mer nøyaktige verktøy, men dette holder massevis....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du den for å måle fettprosenten eller for å veie deg?

Bruke vekt når du skal ned i vekt er jo feil i seg selv siden det er reduksjon i fettprosenten som teller og ikke forskjellig væskenivå og forbrenning/øking av muskelmasse.

Med fettklype som du ikke er ute etter og ikke vil høre om, ha eller se

er det 100% av bodybuildere bruker nettop pga den muligheten for å finne ut hvor mange prosent av nedgangen er fett og hvor mange prosent er muskelmasse.

Grunnen til at disse vektene ikke brukes i miljøet av andre en folk som blir sponset på bilder er at de er så unøyaktige at man ikke kan stole på dem. For å få det nøyaktig og ta hensyn til væskenivå og muskelmasse må man opp i 250.000kr-vekter.

Vekten påvirkes av både hydrering og elektrolyttnivå, mat i magen osv.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg trener så seriøst at jeg benytter bodyanalyse.no når jeg skal måle dill og dall nøyaktig. Men når det koster skjorta, er ikke noe du gjør en gang i uka...

Å ha en vekt som gir en indikator på hvor man ligger er ønskelig. Det gir motivasjon. Selv om jeg vet at den ikke er nøyaktig, ønsker jeg en som er noen lunne korrekt :)

Og når man ser man går nedover så gir det motivasjon, når den viser mer fett ettr en uke deff, så trøster man seg med at den er unøyakig.

For meg personlig er dette en rimelig enkel sak :)

Når det gjelder bb har jeg lang erfaring og man bruker det som funker :) Mitt mål er en fettprosent på 8,0 og ikke 2,8. Enklere er det ikke :)

Lenke til kommentar

Du kan kanskje komme unna med å måle til faste tider for eks etter å ha stått opp og etter wc oppdrag.

8.0 er ganske bra, de mest rippa på scenen ligger på 5 ca.

Skal du gå ned for å så gå opp igjen (bulk) eller gå ned for en lengre periode?

Lenke til kommentar

Hadde en fettprosent på 9 i sommer. Det er knallbra for mitt vedkommende. Ned til 8 helt greit, men gidder ikke gå under dette, da det påvirker humøret for mye....

Har bulka i høst og er på bulk frem til 1. januar. Da starter jeg lang deffen og stiller med 8 i fettprosent 20. mai.

Bestiller denne vekta jeg, siden ingen har noen bedre forslag :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...