Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blod i avføring

Gjest guest

Anbefalte innlegg

Hei.

Oppdaget i dag at det var blod i avføringen.

Det var blod både i do og på papiret.

Har prøvd å sjekke om det er synelige sår men så ikke noe der.

Er dette noe man må gå til legen med?

Er en sånn person som kun går til lege visst det er skikkelige alvorlige ting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler ikke noe ubehag. Det eneste er at jeg har hatt diare i 6 mnd tid.

Tror ikke jeg har hemorider. ikke noen som er synlige ihvertfall.

Eneste medisin jeg går på er cipralex.

Skal se det ann i noen dager om det bedrer seg.

Etter det jeg så var det ganske mye blod men vannet kan jo gjøre sånn at ting ser verre ut enn det er

Lenke til kommentar

At du denne ene gangen oppdaget blod i avføringen kan bety en rift eller hemoroider, hemorroider trenger ikke være synlige,de kan ligge inni endetarmen også, og sprikker de blir det friskt blod sammen med avføringen i toalettet. Fortsetter dette utover denne ene gangen, kan du gå til legen og få det undersøkt.

Det at du har gått med diare i 6 mnd er ikke en sunn greie,det kan være bivirkning av Cipralex og det kan være noe annet. Uansett er det ikke bra for kroppen å gå med diare over så lang tid. Få undersøkt det hos fastlegen din.

Lenke til kommentar

Var nettopp en tråd om dette, søk litt rundt. Det var en del snakk da, men det ble vel til at det enten var hemorrhoids eller rifter i endetarmen. Så lenge blodet er rødt (og friskt), betyr det at riften er rimelig distalt i tarmsystemet, og det er som regel "best".

Den løse avføringen din er noe du bør få sjekket ut. Du er ikke intollerant ovenfor noen sukkertyper eller noe sånt noe? Gammel er du?

Lenke til kommentar

Eller proteintyper ja :p Men lærte sist om sukker (laktose feks)intolleranse... Da går laktosa nedover og bakteriene liker dette, og de skiller ut bla. H2, CO2 og mindre osmotisk aktive partikler som drar tilbake vann. Kan ikke noe særlig om andre former som gir løs avføring.. Her bøyer jeg meg i støvet, Vaio...

Lenke til kommentar
Eller proteintyper ja :p Men lærte sist om sukker (laktose feks)intolleranse... Da går laktosa nedover og bakteriene liker dette, og de skiller ut bla. H2, CO2 og mindre osmotisk aktive partikler som drar tilbake vann. Kan ikke noe særlig om andre former som gir løs avføring.. Her bøyer jeg meg i støvet, Vaio...

Du tenkte rett w3p, det er bare at trådstarteren klagde over "blod" i avføringen.

"Hvis" det er snakk om allergi, er det mer riktig å tenke på cøliaki (Glutenallergi)

Lenke til kommentar

Hei har det etter forholdene bra.

Kommer enda blod men mageknipen har gitt seg.

Begynner og lure på om det kan være gluten som er årsaken.

Har holdt meg unna brød og ting med gluten å magen har det mye bedre.

Skal til legen den 16 å få undersøkt om det kan være cøliaki.

Mulig jeg skrev det litt feil:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...