Gjest Slettet+212343 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hadde du vært nøytral så hadde du feiret hanukka, ramadan osv også. hahaha, nei nå er du bare fjåsete. som jeg har sagt, så er det tradisjonen jeg feirer, ikke meningen bak den. hadde jeg hatt tradisjon for å feire hanukka, ramadan, kinesisk nyttår, st.patricks dag, vesak, eid al fitr og bursdagen til karsten isaksen så hadde jeg sikkert gjort det også! jeg er uansett ikke religiøs. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Nåå. Hvordan er det med begravelser da? Går Gaahl i kirken til broren sin som døde, og hører på presten snakke? (eksempel..) Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 jeg feirer solens tilbakekomst. Lenke til kommentar
Pikachu Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Jeg er ateist, men jeg feirer jul fordet Føler meg som en "hypocrit", hva er det norske ordet Det kristne har aldri vært en viktig del av julefeiringa for meg, det viktige for meg er å være med familien og spise god mat edit: skrivefeil, ateist skrives uten "h" Endret 26. desember 2008 av Pikachu Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hypocrite = hykler. Men det er ikke noe hyklersk i å feire jul, så lenge man ikke enten utgir seg for å være troende uten å være det. Du må gjerne synge salmer om du ønsker det, det gjør jeg både i julen og ellers i året. Jeg ser ikke noen grunn til at de kristne skal ha enerett på den delen av sangskatten. Jeg har til og med forsøkt meg på å skrive salmer, men de blir ikke helt vellykket. Antagelig kreves det at man tror for at de skal få den rette gløden. Jeg går i kirken også, til dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelser. Da er det for de som inviterer til seremonien sin skyld. Er de kristne så er det greit for meg. Det gjør meg ingenting å synge en salme i kirken, jeg kan jo ikke fornærme en gud jeg ikke tror på. Men jeg går ikke i kirken på julaften. Da hadde det vært for min egen skyld, og for å feire den kristne høytiden, og det vil jeg som ikke-troende ikke. Men skal du selv feire jul så ville det være hyklersk å kreve at andre ikke skulle feire ulike høytider. Skal du preke avhold bør du selv være avholdende... Ateist skrives forøvrig uten h på norsk. Geir Lenke til kommentar
Pikachu Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 ok, takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå