Gå til innhold

Feirer Atheister, Antikrist, satanister jul, påske etc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JULENISSEN KOMMER I KVEEEELD

O'rly?

Jula har blitt KULTUR nå. Det er ytterst få som enten setter seg ned og sier: "God Jesu oppstandelse!" eller "God solsnu!" eller noe i den dur, de sier "god jul!", og tenker på gaver, nisser, risgrøt, ribbe, pepperkaker og julesanger.

Jeg måtte bare. :)

Til Myagos: We're sorry, this video is no longer available. :(

Endret av Narrie
Lenke til kommentar

Hei hå nå er det jul igjen! tralllalalaala-så-husker-jeg-ikke-resten... :p

Vi har egentlig mange "hedenske" julesanger, men NRK insisterer på å sende fra gudstjenester.

Sølvguttene er jo koselige da, spesielt for alle norges pedofile!

Ateist, feirer jul selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Jeg er ateist. I år er første gangen jeg har våget å si til familien at jeg ikke ønsker å feire jul. Det ble ikke godt mottatt fra familien egentlig, men jeg håper at de tilslutt klarer å respektere at jeg ikke er religiøs og derfor ikke har behov for å feire religiøse høytider. Om de vil gi meg en gave på bursdagen min så er det greit, men jeg avstår fra julegaver fra og med i år, nettopp fordi at jeg ikke har noen tilhørighet til religiøse dogmer av noe slag.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg bør stemple meg selv som, men jeg tror i hvertfall ikke på noen guder. Feirer jul, for jeg ser på det som "jul, en familiehøytid". Ser ikke på det som noe kristent, ser ikke på det som noe hedensk. Min største motforestilling mot jul er egenlig at den er så utrolig kommersiell, men det er offtopic. Jul for meg er snø (mange år siden sist), juletre, å utveksle presanger (helst nyttige så vi slipper å stue de unna etterpå), og god mat med familien.

Forresten så "markerer" jeg muligens advent, ved at jeg har lyst å se The Julekalender (og den med fergen, men ikke Olsenbanden jr.) og jeg har kjøpt en Flaxjulekalender som jeg tenkte å skrape en "luke" om dagen.

Påske oppfatter jeg som kristent, hvertfall sånn det markeres i Norge. Altså navnet på dagene og hva de betyr, men påskekyllinger og påskeegg ser jeg på som kommersielle innslag igjen (uten at jeg vet om de er det). Spesielt påskeegg fylt med smågodt ;) Feirer ikke påske, men liker å ha fri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...