Gå til innhold

Komme seg forbi blokkerte program på skolen.


Anbefalte innlegg

Hei! Er ikke sikker på om jeg har lagt denne på rett plass, men fant ikke helt ut hvor jeg kunne legge den. Men spørsmålet er som følger:

Her på skolen er det meste sperret for installasjon. Du må ha administratortilgang for å installere program. Jeg har greid å installere en del program ved å bare installere dem på mine dokumenter, og da går det. Men med mange program går ikke det. Er det noen som vet måter å 'hacke' seg forbi denne sperra. Og så har jeg veldig lyst til å endre noen av instillingene i kontrollpanel. Noen som kan hjelpe? :whistle:

 

Så nå at jeg hadde plasert den HELT feil plass.. Viss noen moderatorer har lyst til å flytte denne til rett plass hadde det vært flott :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg synes en moderator skal slette denne tråden

 

Du bør venne deg til at dersom det er en sperre for gitte program/begrensede brukerkonti i ett domene, så er det en grunn til det.

 

Du bør også forberede deg på et evt arbeidsliv seinere, og det å prøve å "hacke" seg forbi security policies/brannmurer er en mindre lur måte å søke om avskjed på.

Lenke til kommentar

Slike tråder bruker å bli stengt ja.

Hvis du er smart så hacker du ikke på skole eller jobb. I verste fall vil det få konsekvenser for deg personlig og det ønsker du vel ikke? Hadde en tråd for en stund siden da en hadde overtatt kontrollen over skolens nettverk og hadde blitt tatt med 2-300 passord for andre brukere på sin egen maskin...

 

Du må gjerne finne ut om hacking og muligheter, men prøv det ut hos deg selv og ikke bli en kriminell bare fordi du er nysgjerrig.

Lenke til kommentar

den eneste måten å lære mye om det er å drive med det selv.

nytter ikke å drive med slikt på pc`n hjemme, og alt annet er ulovlig, så du har ett lite problem der.

 

kan bare anbefalle deg å leke deg hjemme, og glem alt slikt på skolen/jobb/andre pc`r.

 

hacking fører i 99% av tilfellene bare til problemer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hei! Er ikke sikker på om jeg har lagt denne på rett plass, men fant ikke helt ut hvor jeg kunne legge den. Men spørsmålet er som følger:

Her på skolen er det meste sperret for installasjon. Du må ha administratortilgang for å installere program. Jeg har greid å installere en del program ved å bare installere dem på mine dokumenter, og da går det. Men med mange program går ikke det. Er det noen som vet måter å 'hacke' seg forbi denne sperra. Og så har jeg veldig lyst til å endre noen av instillingene i kontrollpanel. Noen som kan hjelpe? :whistle:

 

Så nå at jeg hadde plasert den HELT feil plass.. Viss noen moderatorer har lyst til å flytte denne til rett plass hadde det vært flott :new_woot:

Hvis det er sperret så er det en grunn til det, så enkelt er det.

 

Og skulle det være et program som er relevant for skolegangen din som du ikke får installert tar du med PCen din bort til IT-ansvarlige og han fikser det for deg.

 

Det er en maskin du låner/får fra skolen for og gjøre relevante ting til utdanningen din, ikke en maskin en skal legge inn feks. spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...