Techster Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Litt krøkkete tittel, men beste jeg fant på. Problemet: Lager et objekt fra en egenskrevet klasse hos klienten, serializer den med binaryformatter og sender den som et byte[] til en WebMethod hos en webservice. Webservicen har identisk klasse tilgjengelig som den kan lage instanser av uten problemer. Men når webservicen skal deserialize objektet jeg sender den får jeg denne feilmeldingen: System.Web.Services.Protocols.SoapException: Server was unable to process request. ---> System.Runtime.Serialization.SerializationException: Unable to find assembly 'DocuBase, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null'. at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryAssemblyInfo.GetAssembly() Docubase er namespace'en til klient applikasjonen. For meg ser det ut som den får problemer siden Assemblyen som deserializer ikke er det samme som serialized dette objektet. Men skal ikke dette være et av bruksområdene til nettopp serializing; at man kan sende objekter over nettverk og sette de sammen i andre enden? Lenke til kommentar
Techster Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Litt krøkkete tittel, men beste jeg fant på. Problemet: Lager et objekt fra en egenskrevet klasse hos klienten, serializer den med binaryformatter og sender den som et byte[] til en WebMethod hos en webservice. Webservicen har identisk klasse tilgjengelig som den kan lage instanser av uten problemer. Men når webservicen skal deserialize objektet jeg sender den får jeg denne feilmeldingen: System.Web.Services.Protocols.SoapException: Server was unable to process request. ---> System.Runtime.Serialization.SerializationException: Unable to find assembly 'DocuBase, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null'. at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryAssemblyInfo.GetAssembly() Docubase er namespace'en til klient applikasjonen. For meg ser det ut som den får problemer siden Assemblyen som deserializer ikke er det samme som serialized dette objektet. Men skal ikke dette være et av bruksområdene til nettopp serializing; at man kan sende objekter over nettverk og sette de sammen i andre enden? Fant ingen løsning på dette problemet; løsningen ble en annen løsning som løste det hele mer elegant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå