Gå til innhold

Dupetråder på forumet


Anbefalte innlegg

Hva er poenget med å lage oversikter og andre tråder som andre har bruk for, når dere gir ære til tråder som kommer senere istedet for til den første?

 

Tviler på at jeg gidder å lage oversiktstråder lenger, da hvem som helst kan komme timer/dager senere og lage en lik tråd og få æren av å komme på RSS-feed og lignende.

 

Ikke spesielt morsomt å bruke tid på å jakte på konkurranser når andre kommer og kopierer fra tråden din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men mods og admins kan jo la være å belønne de.

 

Når dupetråder blir belønnet, så er det faen meg ikke noe rart at folk blir lei. Jeg har i noen år nå prøvd å gjøre ting litt enklere for brukere på dette forumet, og det eneste jeg får tilbake er surving og stjeling. Jeg er drittlei nå.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Jeg lagde en oversiktstråd over konkurransekalendere, og 4 timer senere ble en ny en lagd av en annen bruker.

 

Jeg skrev i den nye tråden at vi allerede hadde en, og noen minutter senere var en mod eller admin inne i den.

Dupetråden ligger nå på hovedsiden til Tek.no.

 

Og hvis de ikke har tid til å moderere forumet skikkelig, så kan de vel rekrutere litt.

Lenke til kommentar

Eg må ærleg talt sei eg ikkje heilt ser kva problemet er her. Du lagde ein kalendertråd, ein anna brukar laga ein anna 3 timar seinare. Ein admin fant tråden til den andre brukaren og valgte å putte den på framsida.

 

Trådstarter av den andre har gjort jobben sjølv og har i tillegg meir info i tråden enn du har. Han har ikkje stole noko som helst av deg, han visste jo ikkje om tråden din ein gang.

 

Om det kjem to trådar om same emne der det ikkje er behov for meir enn ein så synest eg me burde bruke den beste. I dette tilfellet er det den andre tråden.

Lenke til kommentar
Som sagt, korleis veit dykk at den som såg den andre tråden og annonserte den på Tek.no visste om din tråd?

 

Vel, jeg antar jo at de som legger sånt på tek.no faktisk leser trådene de velger. Og jeg nevnte min tråd i den nye før den ble nevnt på tek.no. Eller er det sånn at de kun leser tittelen?

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Eller kanskje vedkommende søkte igjennom forumet og tok det han/henne mente var det greieste alternativet?

Som sagt, korleis veit dykk at den som såg den andre tråden og annonserte den på Tek.no visste om din tråd?
Mye av poenget her er vel strengt talt at tråder stenges/flettes når det finnes en tilsvarende fra før.
Hadde de to trådene flettes sammen så ville den første tråden komme først fordi den var postet før den tråden som tek.no valgte noe som ville ødelegge trådene helt totalt. Endret av b-real
Lenke til kommentar
Som sagt, korleis veit dykk at den som såg den andre tråden og annonserte den på Tek.no visste om din tråd?

 

Vel, jeg antar jo at de som legger sånt på tek.no faktisk leser trådene de velger. Og jeg nevnte min tråd i den nye før den ble nevnt på tek.no. Eller er det sånn at de kun leser tittelen?

Du veit kva tråden går i ved å lese første innlegg. Det er ikkje vanskeleg å sjå for seg kva svar ein sånn tråd vil få, så nei, eg ser ikkje på det som naturleg at vedkomande las gjennom heile tråden.

 

Ellers er det nok og ein sannsynlighet for at tråden vart valgt foran din sidan den var meir forseggjort. Skal dei først legge noko ut på framsida til Tek.no bør det være litt stil over det.

Lenke til kommentar

Eksisterer det to noenlunde like tråder og en blir bestemt stengt, så er det normalt at det i utgangspunktet er den tråden som ble opprettet først som har livets rett. Her virker det som om begge brukerne har gjort jobben selv uten å kopiere den andre, så det er nok litt tilfeldigheter ute og går. Det optimale i dette tilfellet hadde vært å stenge den som ble opprettet sist og så kunne heller de to brukerne (evt. enda flere) samarbeidet med å gjøre førsteinnlegget best mulig.

 

Det er beklagelig om en bruker føler at sitt bidrag ikke blir verdsatt, for det gjør det. Vi får nå bare stå på videre med å få koordinert slikt best mulig i fremtiden :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...