WheelMan Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Snart er det duket for AMDs nykommer – men prisene er ikke av det hyggelige slaget. Les mer Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Hmm. Dårlig valg av navn. Nå har vi Core i7 920 og 940, og PhenomII 920 og 940.. Jaja Edit: Hvorfor er ikke prisene hyggelige? Lurer på hva folk hadde synes om AMD hadde prisa sine toppmodeller likt som Intel. Dessuten, AMD som vi vet, har det ikke så greit med økonomien for tiden, og noe må de jo tjene på. Endret 1. desember 2008 av GLaDOS Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Enig med GLaDOS her, ettersom AMD priset sin Phenom 9950 (2,6) til ca 1800 ved lansering så er det ikke mye å betale 2200 for en Phenom 2 2,8 GHz ved lansering og i hvertfal ikke i forhold til Core i7 prisene Endret 1. desember 2008 av __Rainmaker__ Lenke til kommentar
eNigma333 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Når ble 2410 norske kroner dyrt for en CPU? Husker Intel Pentium 3 kostet det samme for mange år tilbake siden Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Med en slik navngiving håper jeg det går an å sammenligne ytelse direkte. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 2200 for en Phenom 2 2,8 GHz ved lansering Den prisen er før skatter og avgifter. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Prisene (selv for 940en) var også ventet til under 2000 kroner, etter skatter og avgifter. Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 1. Hardware.no er TREIG! Denne nyheten har vært på flere nettsted i over 1 uke, jeg postet det bla. på forumet for lenge siden fra fudzilla. 2. Dette er ikke offisielt, det var en tabbe fra det australske nettstedet. AMD har ikke bekreftet noe. 3. Er dette dyrt?.. "Ikke av det hyggelige slaget"? Hva med i7 prisene da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Agurknyhet. Dette er (som nevnt over) ikke offisielle priser, la oss avvente til de er anosert av AMD (selv om alt tyder på at prisene vil havne rundt 2k). Lenke til kommentar
IP Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 2200 for en Phenom 2 2,8 GHz ved lansering Den prisen er før skatter og avgifter. Australia har 10% general service tax, så prisen før avgifter blir NOK 1975. IP Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Jeg ser ikke hva som er så forferdelig galt med disse prisene? For det første så er dette lanseringspriser, de vil selvfølgelig være i det høyeste laget. For det andre så er dette forhåndsbestilling, mange butikker har gjerne veldig høye priser på forhåndsbestilling. Og så vidt jeg vet har AMD enda ikke gått ut med en offisiell uttalelse angående Phenom-II prisene. Mulig jeg tar feil på det punktet. Det vi heller ikke har tatt hensyn til er eventuelle skatter og avgifter som Australia har som er høyere, eller som Norge ikke har. Tar jeg ikke helt feil pleier Australia og ha ganske høye priser på elektronikk generelt sett. Endret 1. desember 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg forventet 3500kr for toppmodellen. Med tanke på billigere hovedkort, DDR2 minne (mange sitter med DDR2 fra før) så er alt under 3000kr for en top CPU med ulåst multiplier billig synes jeg. Regner fremdeles med at det vil være nærme 3000kr med moms og alt det der. Skal kjøpe en så fort de er ute Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Syntes ikke at prisen var så ille. De som sitter på en AM2+ plattform trenger bare å kjøpe CPU-en og beholde hovedkortet og RAM'en. De som skal over til i7 må i det minste kjøpe et dyrt hovedkort i tillegg, samt kanskje DDR3 RAM. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Synes ikke prisene var så høye jeg da. Hvis man sammenligner med C2Q Q9400 på 2,66ghz, som er på ca samme prisnivå, så synes jeg ikke prisen på AMD's utfordrer var så dårlig. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Intel Q9650 koster vel ca 4100 kr. Hvis Phenom 2 940 kommer på 2500 kroner ved lansering, kaller jeg det billig. Særlig hvis de yter ca likt ved samme hastighet. X48 hovedkortene i toppklassen, koster 2500 - 3000 kroner. 790 FX koster 1000- 1500 kroner mindre. Da har en et mellomlegg Intel kontra amd, som tilsvarer et topp skjermkort. Selvsagt kan en nøye seg med et Intel P45 til 1200 - 1500 kroner, men det er ikke highend kort. Aly i alt billig mener jeg. Edit: Og da har jeg ikke nevnt ci7 med en eneste pris Endret 1. desember 2008 av lucky666 Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 CI7 er bare latterlig prisa så... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Nå var ikke dette forferdelig dyrt, og dessuten så setter butikkene prisene såpass høye på forhånd at de er sikre på at de ikke vil tape, altså blir reell pris ofte litt lavere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 CI7 er bare latterlig prisa så... Tja... CPU'ene prisene er vel greie, men de trenger sårt rimeligere alternativer til X58 brikkesettet. Dessuten er vel ikke avgjørelsen om kun å støtte DDR3 den lureste fra Intel's side nå med finanskrisa hengene over oss. Phenom II er mye mer fleksibel og vinner på dette selv om CPU prisen blir omtrent den samme som Ci7. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Må henge meg på koret som mener at dette ikke vær spesielt skremmende priser. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Greie priser, og disse støtter jo som kjent AM2 og 2+, og både DDR 2 og 3, så det er en god del AMD eiere som bare kan investere i en ny CPU, mens de som vil ha intel må ha seg helt nytt system. Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en ny CPU til våren når phenom2 prisene har fått sunket litt. Kommer nok til å gå for en av de bedre Phenom2. Så blir bare spørsmålet hvor jeg skal gjøre av den phenom 9850be jeg sitter på nå... Kanskje jeg må ha meg en ny proteinbretter / server / varmeovn neste høst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå