stasomfaen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Hei! Jeg skal starte på elektrolinja neste år. Jeg har egentlig mest lyst til å satse på en twintip karriere, men er det ikke lurt med jobb ved siden av=? Hvis jeg hadde startet på NTG, hadde ikke det kostet mye penger? Bør man ikke være god fra før av hvis jeg starter der=? Hva bør jeg egentlig gjøre hvis jeg vil bli god på ski for å leve av det en dag? Kan jeg egentlig jobbe da? Hvis jeg vil bli god? I såfall, hva gir god fritid innen elektrobransjen=? Jeg er så glad i ski! Jeg er ganske dårlig for øyeblikket, men vil bli bedre, skal ta mer sjanser... Folk som velger NTG, sliter ikke de med penger hvis det ikke blir noe profft av dem? Hva om det tar mange år etter NTG for meg å bli proff, hva gjør jeg? Jeg har vel ingen inntekter da? Og hvis jeg i det hele tatt vil bli proff på ski, kan jeg gå for en elektroutdanning med mye fritid? Twintip betyr allt for meg! Jeg vet at øvelse gjør mester, men jeg må derfor ha tid og penger til å dra i skibakken! Hadde vært fett hvis jeg kom inn på NTG, men da må man vel ha foreldre med maaasse penger? Er det mulig for meg å få drømmen oppfylt? Hjelp! Endret 1. desember 2008 av robbern9292 Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Vær så snill! Jeg tenker alt for mye på det, så det hadde vært greit om noen hadde noe som helst svar... Kanskje jeg hadde fått mindre å tenke på... Tenker på det konstant 24/7. Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Vær så snill! Jeg tenker alt for mye på det, så det hadde vært greit om noen hadde noe som helst svar... Kanskje jeg hadde fått mindre å tenke på... Tenker på det konstant 24/7. Bli voksen. Det er rådet mitt. Ærlig talt - satse på karriere som twintipkjører? Og du er ikke særlig god engang? Behold skikjøringa som en hobby, sats på elektrikkerutdanningen og hvis du mot all formodig skulle bli så god i twintip-kjøring at du kan tjene noe kroner på noen photoshoots for et blad ellerno så se på det som noe fett du kan gjøre ved siden av. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 å satse på noe innen idrett er ikke det smarteste man gjør hvis man ikke har ett uvanlig talent innen dette. greit som en hobby du vil satse på, men å prøve å lage en kariere ut av det er vanskelig og ofte ganske "tilfeldig" hvem som faktisk gjør det bra og lever fett av det, det er MANGE gode på ski som aldri blir oppdaget, kun fordi dem ikke var på riktig fest på after-ski. uansett, en vanlig utdannelse er greit å ha, om du satser fullt på ski og ødelegger det på ett eller annet, så er det greit å ha noe å falle tilbake på. Lenke til kommentar
Ogrheimen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvis du vil ha mye fritid vil jeg anbefale deg å skaffe deg job på plattform Tjener godt også Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Ja, jeg har altså lyst på arbeid med mye fritid så jeg kunne stått mye på ski. Jeg vet det ikke er lurt å satse på ski som "jobb" før man er god, og det har jeg ikke tenkt til. Jeg har lyst på jobb der jeg tjener penger, men samt. kan drive med de tingene jeg liker best. Er glad i fritid. Derfor lurer jeg på hva som er lurt? Og det er mulig jeg tar ingeniørutdanning en gang... Skal skaffe studiekompetanse, men syns det hadde vært kjedelig i hvertfall i nærmeste framtid at jeg nesten ikke kunne stått på ski. Har jo lyst til å bli god, være med i konkurranser og sånt, men hvis jeg får stått mye, blir man automatisk bedre... Noen som har forslag til jobb? Jeg tenker alt for mye på framtida-.- Jeg føler jeg ikke kommer til å trives framover, men prøver å la være å tenke på det. Så lenge jeg får stått en del på ski er jeg fornøyd. Har sett på det med oljeplattform... Hvordan elektroutdanning må jeg ha da? Hvis jeg går elektro? Jeg syns det øverste kom litt feil ut... Endret 3. desember 2008 av robbern9292 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå