Igniztion Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg bestemte meg for å si opp mitt Live Gold abonnement siden jeg ikke har spilt online siden Forza Motorsport 2 kom ut omtrent. Etter mye om og men fant jeg ut at det ikke gikk an fra dashboard så jeg tok turen til http://www.xbox.com/live/accounts og fant etterhvert en bitteliten setning der om at man måtte ringe support for å si opp. Begynte å bli smått forbannet på dette tidspunktet da jeg synes dette var meget tungvindt og et råttent triks fra Microsoft for å tjene mer penger ved at folk rett og slett ikke gidder å styre mer med det. Det er jo bare snakk om småpenger uansett. Ringer det oppgitte nummeret og får beskjed at de er stengt. Åpningstid Mandag til Fredag 09-17... Her begynner jeg å bli seriøst forbannet. Må jeg virkelig ta tid ut av min arbeidsdag for å få sagt opp Xbox Live abonnementet? Mandags morgen ringer jeg dem noen minutter over 9. Må trykke en endeløs rekke av 1 og 2 for å oppgi hva jeg trenger support til. Havner så i telefonkø i 13 minutter før jeg får snakke med en representant. Må så oppgi et lass av informasjon for å verifisere at det faktisk er meg osv. Etter atter 5-6 minutter der 2-3 av dem var mer pausemusikk mens hun "verifiserte detaljene" er jeg endelig ferdig på telefonen. Jeg synes dette er forferdelig dårlig kundeservice fra Microsoft sin side. Det er åpentbart gjort så vanskelig for at de skal tjene penger på folk som ikke orker å ta seg gjennom en usaklig lang prosess for å gjøre noe som burde være mulig med et valg fra Account Management, noe det også var tidligere. I tillegg til at jeg ikke spiller noe særlig online på boksen, synes jeg NXE er veldig uoversiktlig og rotete i forhold til forrige versjon av Dashboard, og ikke minst i forhold til XMB (PS3). Nedlastningshastigheten fra Live er også vannvittig treig i forhold til PSN. Er det ikke litt drøyt at Microsoft tar seg betalt for denne tjenesten? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Koster det mer enn normal takst å ringe til support? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Jeg anbefaler at folk kjøper Live medlemskap i butikk istedet. Da betaler man for en periode og ferdig med det. Så klart vil man at det skal være vanskelig å si opp et abonnement. Hvis det var bare å trykke på en knapp ville jo folk melde seg inn og ut hele tiden. I tillegg til at jeg ikke spiller noe særlig online på boksen, synes jeg NXE er veldig uoversiktlig og rotete i forhold til forrige versjon av Dashboard, og ikke minst i forhold til XMB (PS3). Nedlastningshastigheten fra Live er også vannvittig treig i forhold til PSN. Dette er veldig individuelt tror jeg. Jeg opplever det motsatte når det gjelder nedlastingshastighet; Live går en del raskere. Er det ikke litt drøyt at Microsoft tar seg betalt for denne tjenesten? De tar seg betalt for det fordi de kan. Hvis folk slutter å abonnere og velge PSN istedet vil de etterhvert måtte vurdere å sløyfe denne avgiften. Nå tror jeg det tar litt tid før de sier nei takk til 500kr x antall medlemmer. Tviler på at det er noe styret stiller seg postive til med det første. Endret 1. desember 2008 av Norse360 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Ein kan jo vitterleg kjøpe i periodar med visa-kort også? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 aspic: Joda, men teksten sier noe slikt: "Etter x antall måneder blir det trukket på nytt hvis ikke abbonementet sies opp". Dvs har du gitt fra deg visa/master nummeret til M$ for Live trekker de penger fra deg uansett om du vil eller ikke. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Er dette var eg ikkje klar over. Har alltid trudd at det stoppa opp om du ikkje fornya det innan perioden var over. =o Lenke til kommentar
barney Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg anbefaler at folk kjøper Live medlemskap i butikk istedet. Da betaler man for en periode og ferdig med det. Anbefaler heller å kjøpe på ebay.co.uk. Fikk 13 mnd for 310 kr. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Er dette var eg ikkje klar over. Har alltid trudd at det stoppa opp om du ikkje fornya det innan perioden var over. =o Har en kamerat som har blitt trukket 499 (eller hva de skal) 2 år på rad der han aldri har vært signet inn på XB Live. Klagde til M$ og bad om pengene tilbake, det fikk han ikke. Ikke før han sendte en formell klage fikk han tilbake de 499 som han nettopp hadde reagert på. De andre 499 fra i fjor be ansett som tapt. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg opplever det samme her. Utrolig tungvindt. Jeg var i Kristiansand på ferie i sommer da kortet mitt ble slukt av en minibank, og jeg måtte sperre det. Da fikk jeg en høflig mail fra Microsoft der de foreslo at kortet som var registert ikke kunne bli trukket og jeg måtte kontakte de for å sette i gang tjenesten igjen. Siden jeg hadde tenkt å si det opp uansett så gadd jeg ikke dette. Men... Kortet fikk jeg igjen og jeg hevet sperren på det. Når jeg da logga på Xbox'en for en stund tilbake var Live fortsatt oppe og gikk og de hadde fått åpnet kontoen igjen når jeg hadde hevet sperren på kortet 3 måneder før. Dette gav de selvsagt ingen beskjed om Herlig at Microsoft melder fra når de ikke tjener penger på deg, men lar være å si ifra når de begynner å trekke deg igjen Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Jeg bestemte meg for å si opp mitt Live Gold abonnement siden jeg ikke har spilt online siden Forza Motorsport 2 kom ut omtrent. Etter mye om og men fant jeg ut at det ikke gikk an fra dashboard så jeg tok turen til http://www.xbox.com/live/accounts og fant etterhvert en bitteliten setning der om at man måtte ringe support for å si opp. Begynte å bli smått forbannet på dette tidspunktet da jeg synes dette var meget tungvindt og et råttent triks fra Microsoft for å tjene mer penger ved at folk rett og slett ikke gidder å styre mer med det. Det er jo bare snakk om småpenger uansett. Ringer det oppgitte nummeret og får beskjed at de er stengt. Åpningstid Mandag til Fredag 09-17... Her begynner jeg å bli seriøst forbannet. Må jeg virkelig ta tid ut av min arbeidsdag for å få sagt opp Xbox Live abonnementet? Mandags morgen ringer jeg dem noen minutter over 9. Må trykke en endeløs rekke av 1 og 2 for å oppgi hva jeg trenger support til. Havner så i telefonkø i 13 minutter før jeg får snakke med en representant. Må så oppgi et lass av informasjon for å verifisere at det faktisk er meg osv. Etter atter 5-6 minutter der 2-3 av dem var mer pausemusikk mens hun "verifiserte detaljene" er jeg endelig ferdig på telefonen. Jeg synes dette er forferdelig dårlig kundeservice fra Microsoft sin side. Det er åpentbart gjort så vanskelig for at de skal tjene penger på folk som ikke orker å ta seg gjennom en usaklig lang prosess for å gjøre noe som burde være mulig med et valg fra Account Management, noe det også var tidligere. I tillegg til at jeg ikke spiller noe særlig online på boksen, synes jeg NXE er veldig uoversiktlig og rotete i forhold til forrige versjon av Dashboard, og ikke minst i forhold til XMB (PS3). Nedlastningshastigheten fra Live er også vannvittig treig i forhold til PSN. Er det ikke litt drøyt at Microsoft tar seg betalt for denne tjenesten? Dette er en skikkelig råtten prosess fra MS sin side, som neste grenser til det uakseptable...Og MS har et slikt balletak på majoriteten av Xbox spillere (Siden de vet at folk VIL ha Live tilgang) at de faktisk kan bedrive virksomheten sin på denne måten.. Og dette er nok noe som irriterer folk flest.. (Ikke at det har påvirket meg, siden jeg har ingen intensjoner om å si opp Live.. Men jeg vil fremdeles ha muligheten, om jeg skulle ønske det, til å bare kunne "klikke" meg av Xbox Live Gold, uten å måtte gå gjennom en unødvendig tungvint prosess). Ang. Det med hurtigere nedlasting på PSN, så opplever jeg faktisk akkurat det motsatte der.. Xbox Live laster ned i sykt høy nedlastningsfart, mens PSN sniler seg tregt nedover, Endret 1. desember 2008 av SAS1984 Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Mulig jeg bare har vært uheldig med nedlastningshastigheten i det siste for det gikk veldig raskt tidligere. Her om dagen tok det 15 min å laste ned en 300mb demo på min 30 mbit linje. Det mest irriterende er egentlig at jeg vet man tidligere kunne nedgradere til Silver gjennom Account Management for jeg gjorde det en gang det første året jeg hadde boksen da jeg skulle reise bort for en god stund og startet Gold igjen en drøy måned senere. Godt det ikke bare er meg som reagerer på denne praksisen. EDIT: Ein kan jo vitterleg kjøpe i periodar med visa-kort også? Jeg hadde månedlig abonnement, altså den korteste perioden man kan velge med Visa som betalingsmetode. Den fornyer seg automatisk hver måned om man først starter den og prosessen jeg beskrev er eneste måten å stoppe det på. Det er ikke mulig å kjøpe en måned om gangen uten at man starter denne typen abonnement om man ikke kjøper sånne gamecards man får i spillbutikken. Endret 1. desember 2008 av Igniztion Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 syns det burde være nok å måtte gidde å logge seg på web for å si opp avtalen sin.. går ikke det en å sende en formell klage på området med underskrifter fra forumet med litt trussler fra forbrukerombudet eller noe? ser for meg at det er mange som har blitt trekt i hytt å pine selv om de ikke har logget på live på månedsvis.. og at det fort skjer med meg og.. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Er det framleis like tungvint å sei opp i dag? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 I følge FAQ på www.xbox.com kan man nå si opp abonnementet fra account management. Jeg prøve å logge inn for å finne dette, men siden finner tydeligvis ikke min Live konto, for den ber meg registrere meg som ny xbox live medlem, men sier at "min" gamertagg er i bruk... Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Eg leiter for harde livet, uten at eg finner det. Eg finner ein plass der man velge mellom 12,3 eller 1 månad abonnement, ville ikkje det også vært logisk å hatt ein mulighet for å stoppe det der også? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Sjekk om du kan forandre auto renewal (automatisk fornyelse eller no sånt?) til off ved å trykke på "On" Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Det er berre tekst, so det går ikkje an å trykke på =\ Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) ring http://www.xbox.com/nb-NO/support/contact/ 800 14 174 Endret 17. september 2010 av 530XD Lenke til kommentar
Visslarr Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Kan si at jeg også måtte ringe support for å få fikset dette. Tok vek medlemskapet mitt, og så måtte jeg vente noen uker før jeg kunne ta vekk KORTINFORMASJONEN. Dessuten tok jeg vekk automatisk fornyelse. Fra nå av, kjøper jeg bare points og live i butikken, mye enklere. Lenke til kommentar
sunn_fornuft Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 må ringe inn, står i rettningslnjene, som man trykker "lest og godkjent" på. ingen oppsignings tid eller noe annet, bekreft infomasjonen og vips alt er ok og MS tar annsvar for at alt er ok, bruke 30 min på å lete etter auto off, når man kan bruke 10 min på telefonen og alt er ok? syting og klaging er dere flinke til, gratis å ringe inn også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå