Gjest Slettet+3124 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg trenger en formel for hvordan man regner ut medikamentdoseringer. Eller finnes det standard formler for dette? Og i så fall hvor finner man dem? Jeg har letet men finner ingenting.. Lenke til kommentar
deer Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er jo et komplisert emne, som bl.a. sykepleiere må ta en egen eksamen i. Hvis du har et spesifikt spørsmål, kan du jo prøve å stille det? Dvs hva slags legemiddel (og form), og alder, vekt, høyde kjønn til den som skal ha det... Lenke til kommentar
brutal_kvinne Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det kommer an på hvilket medikament det er,om det er flytende eller i pilleform,om det skal spises eller gies intravenøst. Deretter er det ting som høyde,vekt og alder som betyr noe. Noen generell formel er det ikke,ren matematikk. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hvorfor lurer du egentlig? =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg skal bruke det i en utdanning som jeg driver med. Men har ikke kommet dit ennå, så jeg tenkte jeg skulle ligge litt foran, da dette kan være et litt "tricky" emne (tror jeg). Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Forhold mellom dose, mengde og styrke Felleskatalogen Lykke til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Flott!! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Bare hyggelig. Får jeg spørre hva slags utdanning det er snakk om? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ambulansepersonell.. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ambulansepersonell.. På NOU eller ambulansefag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 VG2 Ambulansefag.. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 VG2 Ambulansefag.. Been there, done that. Du trenger ikke bry deg om medikamentregning når du går på vgs. Det blir nok av tid til det. Hvor da egentlig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 NLA i Drøbak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå