Filosof Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Spørsmålet mitt er like kort som det er enkelt: Finnes det en oversikt over det politiske landskapet i Norge? Jeg har lenge hatt lyst til å fordype meg mer innen politikk - men jeg synes det er vanskelig å starte, ettersom det virker som alle tar det for gitt at du vet "alt" om partier, ministere og politisk historie fra før av. Hvis det finnes en nettside/bok hvor det står en relativt enkel oversikt over dette hadde vært veldig fint! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Ja, det finnes. Jeg vil anbefale deg og starte på regjeringen.no, der finner du det meste du lurer på. Partiprogrammene til de diverse partiene er også tilgjengelig fra siden. Finner du ikke det du lurer på har alle de representative partiene egne hjemmesider med informasjon og partiprogram. Lenke til kommentar
Filosof Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg har allerede lest en del på regjerigen.no, og det virker meget lovende. Jeg regner med at dette er noe det tar tid å virkelig lære, og krever at man setter seg inn i det. Men, det er jo akkurat det jeg har tenkt å gjøre, så det passer perfekt Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Bare hyggelig. Lykke til med orienteringen. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=469162 Denne tråden som er sticky her på politikk forumet burde vel kanskje være en grei plass å starte? Ellers så er det lurt å følge med på forumet og spesielt Tom Waits for Alice sine poster kan være veldig lærerike å lese så pløy igjennom dem selv om noen er lange Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå