CypheroN Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Fight Club-boken er basert på Persona? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Nei, det tviler jeg på. Tror bare Fincher slengte inn noen referanser pga likheten i tematikk. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Smart. Kult å tenke på at Fincher liker Bergman, liksom. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Vel, Fight Club er jo basert på en roman med samme navn. Fantastisk bok Filmen er bedre, noe selv Palahniuk har innrømmet. Starship Trooper er også en artig film, selv om den kanskje ikke har så mye til felles med boka. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 American Psycho. Skal vist være mye verre i bokform, kan dette bekreftes? Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Det er den. http://www.amazon.com/American-Psycho-Bret...5709&sr=1-2 Endret 2. desember 2008 av Cpt Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Er det noen spennende filmer her som er bassert på bøker som har norsk tekst? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Tatt av kvinnen er norsk Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Noen andre en tatt av kvinnen? Bare teksten er oversatt til norsk er det greit . Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Twilight (kommer snart på kino)(finnes norsk også) Harry Potter (finnes på norsk) Lord Of The Rings (finnes på norsk) I et Speil, I en Gåte (er norsk) De første Bond-filmene (finnes på norsk) Bourne-filmene (fines på norsk Requiem for a Dream (er ikke sikker på om boken finnes på Norsk) The Golden Compass (finnes på norsk) Empire of the Sun (finnes på norsk) The Birdge to Terabithia (finnes på norsk) V for Vendetta (bok og tegneserie) INTERVIEW WITH THE VAMPIRE (finnes på norsk) Die Hard (tro det eller ei, men er ikke sikke på om boken(e?) finnes på norsk) Matrix (er basert på noen franske bøker tror jeg, men har ikke anelse på hva den heter. Finnes kanske på norsk om noen vet hva boken heter) APOCALYPSE NOW (På engelsk heter boken Heart of Darkness, finnes sikkert på norsk) Bladerunner (tror den finnes på norsk) Forrest Gump (Finnes på norsk) Jaws (tror det finnes på norsk) Pride And Prejudice (Finnes på norsk) THE SHAWSHANK REDEMPTION (Finnes på norsk) Nå gidd jeg ikke mer. Men det finnes MANGE bøker som er adaptert til film og mange av de finnes på norsk. Gjeder bare å søke litt. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Der var det en bra liste. tusen takk Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Der var det en bra liste. tusen takk Bare hyggelig å kunne hjelpe. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Er det noen spennende filmer her som er bassert på bøker som har norsk tekst? Særemne på gang? Matrix (er basert på noen franske bøker tror jeg, men har ikke anelse på hva den heter. Finnes kanske på norsk om noen vet hva boken heter) The Matrix er ikkje basert på ei bok. http://en.wikipedia.org/wiki/Influences_an...s_of_The_Matrix Vel, om nokon vil ha lister, sjekk desse: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Films_based_on_books http://no.wikipedia.org/wiki/Kategori:Film...3%A5_b%C3%B8ker Endret 9. desember 2008 av TSP Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Matrix (er basert på noen franske bøker tror jeg, men har ikke anelse på hva den heter. Finnes kanske på norsk om noen vet hva boken heter) The Matrix er ikkje basert på ei bok. http://en.wikipedia.org/wiki/Influences_an...s_of_The_Matrix Leste for lenge siden at den var løst basert på en lite kjent bok. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 3 forskjellige innlegg postet av samme bruker over et tidsrom på 10 minutter er slått sammen. Minner om -funksjonen. Reaksjoner på moderering taes over PM. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Nei, bare tenkte jeg skulle lese en god bok jeg =) Endret 10. desember 2008 av Grievdus Lenke til kommentar
spacekim Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Du kan jo legge til The Chronicles of Narnia av C.S. Lewis. De to første bøkene (hvis man tenker i utgitt rekkefølge) er jo blitt filmatisert. Snakker da om The Lion, The Witch and The Wardrobe og Prince Caspian. Totalt er det 7 bøker, som alle finnes på norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå