ZAPAN Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Har et problem som jeg skjønner lite av etter hvert. I romjulen stoppet hele maskinen opp, skjermen ble svart og den så ut som den skulle restarte. Men den gang ei, lyset til hardisken lyste det samme gjorde strøm forsyningen. Maskinen ble stående slik samme hva jeg gjorde. Det var ikke signal til monitor ei heller til cd`romene. (skuffene gikk ikke ut) Ble lei og slo den av et par timer. Da jeg startet den begynnte oppstarten samtidig som det kom to lange og et kort pip, men den ville bare boote på floppy disk og ga ingen signaler til monitoren. Leverte den inn på service og fikk den igjen på tirsdag, der fik jeg vite at de hadde byttet lydkort. Tror de mente det d intrigerte på hoved kortet. Glad og fornøyd ble jeg, og trodde alt var i orden. Helt til i går kveld da, akkurat begynnt å spille Max payne da det samme skjer, alt blir svart og det lyser igjen på harddisken og strømmen. Slo av og på et par ganger, men til ingen nytte. Så slo jeg den på i morges igjen og da funket alt, helt til jeg slo på et spill og begynnte å spille og samme dritten skjer igjen. Virker som at med en gang jeg starter et spill som krever litt så bryter alt sammen. Kan det være dårlig strøm kretser som er feil eller noe annet. Hjelp meg folkens.... Noen forslag hva KAN VÆRE? Har en AMD ATHLON 800 MHZ MSI KT7 PRO HOVEDKORT 256 MB RAM 30 GB GEFORCE 2 DDR Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Det høres jo ut som om kjølinga til prosessoren din er gåen.. Siden du venter litt og etterpå fungerer det. Tyder på at maskina får kjøla seg ned litt. Ta av chassisset og bare titt inni. Se hvordan vifta til prosessoren går... Mulig du må bytte den eller no... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: On 2002-01-18 09:21, Instigator skrev:Det høres jo ut som om kjølinga til prosessoren din er gåen.. Siden du venter litt og etterpå fungerer det. Tyder på at maskina får kjøla seg ned litt. Ta av chassisset og bare titt inni. Se hvordan vifta til prosessoren går... Mulig du må bytte den eller no... Helt enig med deg... Tror nok det er kjølinga ja... Lenke til kommentar
ToreBj Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 For det første så går jeg ut ifra at du ikke har overklokket hverken CPU eller grafikkort uten at du vet hva du gjør. Overklokking fører til økt varme og krever mer/bedre kjøling. Jeg har imidlertid hørt om problemer som ditt hvor vifta på grafikkortet stopper opp (pga feil) og blokkerer PC'n. Sjekk at vifta går på grafikkort (og for den saks skyld også CPU) når problemet oppstår. Mvh Tore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå